MTI
A fiatalok fele jelen van a kapcsolatépítő oldalakon
Az internetező amerikai tinédzserek több mint fele használja a közösségi hálózatépítő portálokat: míg a lányok főleg meglévő kapcsolataikat ápolják, a fiúk inkább ismerkedni szeretnek az oldalakon, amelyek közül messze a MySpace a legnépszerűbb egy felmérés szerint.
A Pew kutatóintézet 12-17 év közötti amerikai fiatalok internet-használati szokásait vizsgálták. Az eredmények szerint az internethez hozzáférő tinédzserek 55 százaléka tagja valamelyik úgynevezett social networking portálnak, azaz internetes közösségi helynek, ahol a felhasználók saját névjegyet vagy profilt hozhatnak létre és más felhasználókkal kapcsolatba lépve ismeretségi hálózatot építhetnek.
A fiatalok többsége pontosan tudja, hogy mennyire veszélyes lehet túlságosan megnyílni a közösségi hálózatépítő honlapokon, kétharmaduk ugyanis korlátozza a hozzáférést személyes profiljához. A 935 fiatallal végzett telefonos felmérést kiegészítő fókuszcsoportos interjúk szerint a lányok attól félnek, hogy névjegyük elolvasása után követni kezdi őket "valami visszataszító negyvenes pasi," ilyen esetről azonban egyikük sem számolt be.
Mary Madden, a kutatás egyik vezetője elmondta: a fiatalok a közösségi portálokon "nem annyira az egész világnak , hanem inkább csak a jó barátok szűk csoportjának akarják megmutatni magukat." 91 százalékuk azokkal a barátokkal tartja a kapcsolatot ezen az úton, akikkel gyakran találkozik, 82 százalék pedig azokkal is, akiket ritkán lát élőben. Ismerkedésre, flörtölésre a fiatal felhasználóknak csupán 17 százaléka - jórészt 15-17 év közötti fiúk - használja a közösségi oldalakat, mindenekelőtt a MySpace nevű szolgáltatást, amely népszerűségével lekörözi a versenytársakat.
A Pew kutatói szerint az idősebb, 15-17 év közötti internetező lányok kedvelik leginkább az ismeretségi hálózatépítést: 70 százalékuk már regisztrálta magát valamelyik portálon, míg a hasonló korú fiúknál 55 százalékos ez az arány. A kutatásban részt vevő fiatalok öt százaléka számít az úgynevezett leselkedők közé, akik megnézegetik mások kapcsolati hálóját, de saját profilt nem alakítanak ki.
A Pew kutatóintézet 12-17 év közötti amerikai fiatalok internet-használati szokásait vizsgálták. Az eredmények szerint az internethez hozzáférő tinédzserek 55 százaléka tagja valamelyik úgynevezett social networking portálnak, azaz internetes közösségi helynek, ahol a felhasználók saját névjegyet vagy profilt hozhatnak létre és más felhasználókkal kapcsolatba lépve ismeretségi hálózatot építhetnek.
A fiatalok többsége pontosan tudja, hogy mennyire veszélyes lehet túlságosan megnyílni a közösségi hálózatépítő honlapokon, kétharmaduk ugyanis korlátozza a hozzáférést személyes profiljához. A 935 fiatallal végzett telefonos felmérést kiegészítő fókuszcsoportos interjúk szerint a lányok attól félnek, hogy névjegyük elolvasása után követni kezdi őket "valami visszataszító negyvenes pasi," ilyen esetről azonban egyikük sem számolt be.
Mary Madden, a kutatás egyik vezetője elmondta: a fiatalok a közösségi portálokon "nem annyira az egész világnak , hanem inkább csak a jó barátok szűk csoportjának akarják megmutatni magukat." 91 százalékuk azokkal a barátokkal tartja a kapcsolatot ezen az úton, akikkel gyakran találkozik, 82 százalék pedig azokkal is, akiket ritkán lát élőben. Ismerkedésre, flörtölésre a fiatal felhasználóknak csupán 17 százaléka - jórészt 15-17 év közötti fiúk - használja a közösségi oldalakat, mindenekelőtt a MySpace nevű szolgáltatást, amely népszerűségével lekörözi a versenytársakat.
A Pew kutatói szerint az idősebb, 15-17 év közötti internetező lányok kedvelik leginkább az ismeretségi hálózatépítést: 70 százalékuk már regisztrálta magát valamelyik portálon, míg a hasonló korú fiúknál 55 százalékos ez az arány. A kutatásban részt vevő fiatalok öt százaléka számít az úgynevezett leselkedők közé, akik megnézegetik mások kapcsolati hálóját, de saját profilt nem alakítanak ki.