MTI

Az idén 40 százalékkal nő az emelt díjas mobilpiac

Magyarországon az idén várhatóan 65 millió eurót költenek a felhasználók emelt díjas hívásokra, ami mintegy 20 millió euróval haladja meg az egy évvel korábbit - közölte Malcsiner Péter, az Metacom Holding Zrt. vezérigazgatója.

Malcsiner elmondta, hogy bár a piac nem fejlődik olyan gyorsan mint várták, ez az összeg jövőre várhatóan eléri a 80 millió eurót. Nyugat-Európa egyes országaiban az 50 százalékos növekedés sem ritka, ám a magyar piacot befolyásolja az is, hogy az utóbbi időben nem voltak olyan tévéműsorok, amelyek több emelt díjas hívásra késztették volna az előfizetőket. Az emelt díjas hívásokat szinte kizárólag mobiltelefonokról aktiválják, s Magyarországon éves szinten mintegy 2,4 millióan kezdeményeznek ilyen hívást. Egy mobilos évente átlagosan 15 eurót költ ilyen célra. Az összeg 33 százalékát mobiltartalmak letöltésére, 77 százalékát televíziós szavazásokra, míg a fennmaradó részt kvízjátékokra fordítják.

A vezérigazgató elmondta: a piac azért is fejlődik a vártnál lassabban, mert még mindig kevés harmadik generációs készüléket használnak az ügyfelek. Aláhúzta: a népesség arányát nézve a 36-46 évesek közül kezdeményeznek a legtöbben, mintegy 1 millióan emelt díjas hívásokat, őket követi a 26-35 évesek körülbelül 600 ezres tábora. A 46-55 évesek közül mintegy 300 ezren, a 16-25 évesek közül durván negyed millióan, míg az 56 év fölöttiek közül alig 150 ezren élnek az emelt díjas hívásokkal.

Összehasonlítva más térségbeli országokkal, a magyar erős piac: a jóval nagyobb lélekszámú Lengyelországban az idén várhatóan 110 millió eurót költenek ilyen célra, míg Csehországban mintegy 60 millió eurót. Bulgáriában, Szlovákiában és Horvátországban kevesebb mint 20 millió eurót, míg Romániában mintegy 25 millió eurót. A vezérigazgató szerint a magyar piaci erőssége abból is adódik, hogy a térségbeli országokat összevetve, itt a legnagyobb, 23,3 euró az egy előfizetőre eső havi átlagos költés (ARPU). Horvátországban mintegy 21 euró, Csehországban 18,5 euró, Lengyelországban 13 euró, Szlovákiában 15,5 euró, Romániában és Bulgáriában pedig 11 euró.

A vezető szerint a magyar piacon, a jövedelmeket nézve, sokkal többet költenek mobiltelefonálásra az előfizetők, mint a fejlettebb nyugat európai országokban. Malcsiner Péter elmondta: regionális szinten Magyarországon állítják elő a legtöbb mobiltartalmat. A holdinghoz tartozó MFactory Kft. nemcsak európai, hanem tengerentúli megbízásokat is teljesít, s az idén szerződést kötött a világ összes nagy hanglemezkiadójával és filmforgalmazójával. A társaság az itt gyártott, saját márkanév alatt értékesített tartalmakat 13 országban adja el, köztük Ausztráliában.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!