Berta Sándor
Mobil mentőrendszer a berlini tűzoltóságon
A jövőben a mobiltelefonokon alapuló helyzetmeghatározással rövidítené le a bajbajutottak megtalálási idejét a német főváros tűzoltósága.
Németországban átlagosan 17 perc telik el egy riasztás és a sérültek vagy a halottak megtalálása között. Egy új rendszer segítségével viszont ezt az időt le lehet csökkenteni csupán néhány percre. Németországban elsőként a berlini tűzoltóság alkalmazza a megoldást és ha beválik, akkor 2007 elejére az európai államban mintegy 306 mentőállomásra szerelik fel az új rendszert.
A német tűzoltókhoz, mentőkhöz és rendőrökhöz csak mobiltelefonokról naponta átlagosan 60 000 segélyhívás érkezik be. Sok bejelentő azonban nem tudja megmondani, hogy éppen hol tartózkodik. Ezáltal jelentősen nő az illető megtalálására fordított idő. A megoldás feltétele, hogy csak azok esetében használható, akik előzetesen regisztrálták magukat a 0800-1011599-es ingyenes telefonszámon keresztül a rendszerben.
A Life Service nevű szolgáltatást egyébként az 1969-ben a segítségnyújtás színvonalának emelésére és az ilyen mentőszolgáltatások javítására létrehozott Björn Steiger Stiftung Service GmbH munkatársai fejlesztették ki.
A névadó egy közlekedési balesetben halt meg és hiába hívtak többen is segítséget, az első mentőegységek megérkezéséig több mint egy óra telt el. A cél, hogy ez soha többet ne fordulhasson elő.
Németországban átlagosan 17 perc telik el egy riasztás és a sérültek vagy a halottak megtalálása között. Egy új rendszer segítségével viszont ezt az időt le lehet csökkenteni csupán néhány percre. Németországban elsőként a berlini tűzoltóság alkalmazza a megoldást és ha beválik, akkor 2007 elejére az európai államban mintegy 306 mentőállomásra szerelik fel az új rendszert.
A német tűzoltókhoz, mentőkhöz és rendőrökhöz csak mobiltelefonokról naponta átlagosan 60 000 segélyhívás érkezik be. Sok bejelentő azonban nem tudja megmondani, hogy éppen hol tartózkodik. Ezáltal jelentősen nő az illető megtalálására fordított idő. A megoldás feltétele, hogy csak azok esetében használható, akik előzetesen regisztrálták magukat a 0800-1011599-es ingyenes telefonszámon keresztül a rendszerben.
A Life Service nevű szolgáltatást egyébként az 1969-ben a segítségnyújtás színvonalának emelésére és az ilyen mentőszolgáltatások javítására létrehozott Björn Steiger Stiftung Service GmbH munkatársai fejlesztették ki.
A névadó egy közlekedési balesetben halt meg és hiába hívtak többen is segítséget, az első mentőegységek megérkezéséig több mint egy óra telt el. A cél, hogy ez soha többet ne fordulhasson elő.