MTI
Bevezetik az elektronikus vámellenőrzést Magyarországon
Gyors, olcsó és kiszámítható vámeljárásokat ígért a vállalkozóknak csütörtökön Debrecenben Nagy János pénzügyőr vezérőrnagy, a vám- és pénzügyőrség országos parancsnoka.
Ebben kulcsfontosságú szerepe lesz az elektronikus vámügyintézés bevezetésének - mutatott rá a parancsnok a régióban működő jelentősebb cégek vezetőivel folytatott megbeszélése után sajtótájékoztatón. Nagy János tájékoztatása szerint október 30-án új áruregisztrációs rendszert vezetnek be, s januártól teljes körű elektronikus ügyintézés lesz a vámmunkában Magyarországon.
Ezzel összefüggésben elmondta: weboldalon keresztül a világ bármely pontjáról benyújthatóak lesznek a vámügyintézéshez kapcsolódó dokumentumok, amelyet feldolgoznak, s ezt követően engedélyezik az EU szabad forgalomba helyezést. Ehhez kapcsolódik, hogy elektronikus úton érkezik az értesítés a vámkezelés megtörténtéről, az áru felszabadításáról, amit kiegészít az elektronikus fizetési lehetőség.
Fontosnak nevezte az országos parancsnok, hogy az új eljárás minimális költségekkel jár, így nem terheli jelentősen az ügyfeleket.
Nagy János vezérőrnagy annak kapcsán, hogy január 1-jétől Románia és Bulgária is az EU tagjává válik, közölte: a magyar-román határon megszűnik a vámellenőrzés, ami jelentős mértékben érinti a határ-vámhivatalokat. Közölte azt is, hogy a három nagy határátkelőt - Ártánd, Gyula, Nagylak -, ahol jelentős tranzitforgalom is zajlik, felajánlják, hogy a jövőben belterületi vámellenőrzési helyként működjön tovább.
Nagy János közölte: a határ menti vámellenőrzés megszűnése 500 pénzügyőr munkáját érinti. Létszámleépítésre azonban nem kerül sor, valamennyi munkatársukra számítanak más területen. Egyrészt az ukrán és a szerb határon, másrészt a jövedékellenőrzésben, a belterületi vámhivatalokban, a mobil egységeknél és a nyomozó hivatalnál - tette hozzá. Az országos parancsnok becslése szerint január 1. után 50 százalékkal is visszaeshet a vámkezelések száma a magyar-román határon.
Ebben kulcsfontosságú szerepe lesz az elektronikus vámügyintézés bevezetésének - mutatott rá a parancsnok a régióban működő jelentősebb cégek vezetőivel folytatott megbeszélése után sajtótájékoztatón. Nagy János tájékoztatása szerint október 30-án új áruregisztrációs rendszert vezetnek be, s januártól teljes körű elektronikus ügyintézés lesz a vámmunkában Magyarországon.
Ezzel összefüggésben elmondta: weboldalon keresztül a világ bármely pontjáról benyújthatóak lesznek a vámügyintézéshez kapcsolódó dokumentumok, amelyet feldolgoznak, s ezt követően engedélyezik az EU szabad forgalomba helyezést. Ehhez kapcsolódik, hogy elektronikus úton érkezik az értesítés a vámkezelés megtörténtéről, az áru felszabadításáról, amit kiegészít az elektronikus fizetési lehetőség.
Fontosnak nevezte az országos parancsnok, hogy az új eljárás minimális költségekkel jár, így nem terheli jelentősen az ügyfeleket.
Nagy János vezérőrnagy annak kapcsán, hogy január 1-jétől Románia és Bulgária is az EU tagjává válik, közölte: a magyar-román határon megszűnik a vámellenőrzés, ami jelentős mértékben érinti a határ-vámhivatalokat. Közölte azt is, hogy a három nagy határátkelőt - Ártánd, Gyula, Nagylak -, ahol jelentős tranzitforgalom is zajlik, felajánlják, hogy a jövőben belterületi vámellenőrzési helyként működjön tovább.
Nagy János közölte: a határ menti vámellenőrzés megszűnése 500 pénzügyőr munkáját érinti. Létszámleépítésre azonban nem kerül sor, valamennyi munkatársukra számítanak más területen. Egyrészt az ukrán és a szerb határon, másrészt a jövedékellenőrzésben, a belterületi vámhivatalokban, a mobil egységeknél és a nyomozó hivatalnál - tette hozzá. Az országos parancsnok becslése szerint január 1. után 50 százalékkal is visszaeshet a vámkezelések száma a magyar-román határon.