SG.hu·

Változhat az EU-ban a fájlcserélés megítélése

A legújabb európai uniós vitaanyagok szerint ugyan az illegálisan másolt tartalmak fájlcserélő rendszerekkel való terjesztése továbbra is törvénytelen lenne, azonban maga a fájlcserélés legálissá válna.

Vivianne Reding, az Európai Unió információs társadalmakért és médiáért felelős biztosa szerint a fájlcserélés kérdéséről továbbra is megoszlanak a vélemények az Európai Unióban, azonban Brüsszel nyitott a különböző online tartalmak új üzleti modelleken, például a fájlcserélő hálózatokon való terjesztésére. "A piac legtöbb szereplője abban egyetért, hogy a jelenlegi törvények nem elég hatásosak. Ráadásul a jogszabályok sok szempontból nem is egységesek" - nyilatkozta az illetékes biztos.

A biztos elmondta, hogy egyre több különböző szolgáltató van ezen az állásponton és készek akár tárgyalni is a tartalmakat kínáló személyekkel, szervezetekkel, cégekkel és csoportokkal. Reding szerint jó példa a változásra a májusban elfogadott Európai Film Online Charta, melynek szövegének kidolgozásában részt vettek többek között a BBC, a Time Warner, a Vivendi, a Constantin Film és a France Telecom szakemberei, de a támogatók között van az EMI Music és a Telecom Italia is. A charta támogatói szerint az internetes videóterjesztés elősegítheti az európai filmipar megerősödését, valamint jótékony hatással lehet a szélessávú beruházásokra is.

Az Európai Bizottság a tervek szerint az év végéig el fog készíteni egy munkaanyagot, amelyben részletesen kifejtik majd a testület álláspontját a témában. A dokumentumban szerepelni fog a digitális másolásvédelmekkel kapcsolatos európai uniós álláspont is. A biztos úgy vélte, egy olyan álláspontot és jogi szabályozást kell kialakítani az Európai Unióban, amelyben egyformán fontos hangsúlyt kap az adatvédelem, az interoperabilitás, az információkhoz való hozzáférés, a digitális másolásvédelem és a felhasználók, fogyasztók, vásárlók biztonságérzete is.

"Korábban azt mondtuk, rendben, jöjjön a digitális másolásvédelem, nem ítéljük el csípőből, hiszen az a lényeg hogyan használják. Ma azonban már azt kell mondanunk, így ahogy most alkalmazzák, ezt semmiképpen sem támogatjuk, sőt elítéljük az alkalmazását. A zene- vagy a filmipar által hangoztatott vélemény, miszerint a másolásvédelmek a szerzői és a kiadói jogokat védik, egyszerűen nem igaz. A DRM-rendszerek az üzleti modellt védik, a haszonszerzést és nem az egyes termékeket" - nyilatkozta Cornelia Kutterer, az Európai Fogyasztók Szövetségének (BEUC) munkatársa.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© junior1172006. 10. 16.. 00:15||#15
fájlcserélés lassan alakul <#wink>mondjuk egyértelmü a nagyok döntik el mikor mi a legális és mi nem.
Kereszténység meg kényes téma, de aki veszi a fáradságot és nyitott szemmel jár az sejti a célokat. Érdekes a nem világi egyház mindig a világi javak és érdekek körül sündörög. Értem a hsz értelmét és tényleg sok vér tapad a kereszténységhez. Ez ellentmondás a vallási tanok és a valoság közt. Aki veszi a fáradságot és kicsit figyel az látni fogja hogy a nem világi tanokat képviselö egyház... mindig is meghatározo szerepet vállal a politikai szerepböl. Az viszont már világi dolog és ezen érdemes gondolkodni..
© Petys2006. 10. 15.. 01:17||#14
Ez amit alább leírtál mind igaz, csak kiegészíteném még egy icipicit:
Tényleg történtek torzítások, zajlottak le hatalmi harcok az egyáz története során, és ezeket egy ídõ után megelégelve Luther Márton 1517-ben megreformálta az akkori Római-Katolikus egyházat, illetve reformációt indított el, majd késõbb egy katolikus egyházi vezetõ (sajnos a nevére már nem emlékszem) is megreformálta az akkori Katolikus egyházat.

"Az a legkevesebb, hogy értelmes ember elítéli a kereszténységet... Olyan jogon, hogy õk is elítélnek ezernyi olyan dolgot, ami a modern európában természetes."
Neharagudj, de szerinted a homoszexualizmus természetes a modern európában??? Ha az, akkor én rossz idõben élek! Szerintem az hogy elítélik a homoszexualítást nem uszítás egy közösség ellen, mivel a melegek nemnevezhetõk közösségnek, inkább társadalmi elkorcsosulásnak... (de ez az én szerény véleményem)
"Értelmesebb vallások azt állítják, hogy a világ sokszínû, ami természetes, és tolerálni kell azt ha valaki másképpen gondolkozik."
Szerintem nem az egyház hanem te élsz több száz évvel a korod elõtt, az egyház már egy jó ideje tolerálja mások véleményét (téged sem hurcolnak el egyházellenes véleményed miatt a keresztének)
Sajnos úgy látom hogy te csak a kereszténység sötét múltját ismered, az igazi elveit nem...
Arról ne feledkezz meg hogy az akkori egyházakat is emberek vezették, és mint tudjuk nincs tökéletes ember... Hajtotta õket a hatalomvágy, hiszen az egyháznak nagy hatalma volt... De ez már mind multidõ, mivel én személy szerint is evangélikus hitû vagyok, ezért nem értek egyet mindenben katolikus testvérimmel (pl pápa ügyben sem)
A bibliából nem kiszedték a könyveket, hanem nem válogatták bele a kanonizáció során, ebbõl kiindulva természetesen maradtak apokrif (rejtett) iratok is... Szerintem ne azt nézd hogy mi hiányzik a bibliából, hanem azt hogy mi van benne, és ezúton mondom elõre, még mielõtt kritizéljátok hogy a bibliát soha sem szabad szó szerint értelmezni, ugyanis mindig képekben beszél.
' szó mint száz, te és még sokan mások, teljesen mást képzeltek a mai kerszténységrõl, mint amilyen... Kívánom hogy kellemeset csalódjatok benne, ha valóban megismeritek.
© quentit2006. 10. 14.. 17:02||#13
OFF
Petys: Ami bajuk van a kereszténységnek a világgal.

Pl. elítélik a melegeket, holott az EU szerint sincs semmi baj velük (kérdezd meg brüsszelt). Ez nem más a keresztények részérõl, mint közösség elleni uszítás.

Ezen kívül ezer dolog van, pl. a sötét múltjuk ismerõs mindenkinek (akik a tudományokat képviselték -> megölték. akik nem voltak keresztények (pl. pogány) -> megölték. stb. stb. stb.)

Az a legkevesebb, hogy értelmes ember elítéli a kereszténységet... Olyan jogon, hogy õk is elítélnek ezernyi olyan dolgot, ami a modern európában természetes.

Értelmesebb vallások azt állítják, hogy a világ sokszínû, ami természetes, és tolerálni kell azt ha valaki másképpen gondolkozik. A kereszténység ebben mindig le van maradva vagy 100 évvel, és eleve mindig csak kényszerûségbõl modernizálnak hajszálnyit amikor már túl nagy a nyomás rajtuk.

A bibliából meg kiszedték az olyan részeket, ami nem tetszett nekik. És hagy ne soroljam: tudományos könyveket égettek el amik nem tetszettek nekik (mert veszélyesztették a hatalmukat), stb. <#boxer>
ON
A fáljcserélés témakörében pedig egyet értek Aranykézzel :)
© wanek2006. 10. 14.. 04:57||#12
Az, hogy õ nem az :)
© Petys2006. 10. 13.. 22:34||#11
A fájlcsrélés elveivel egyet értek, de mi bajod van a kereszténységgel?!<#ejnye1>
© Szefmester2006. 10. 13.. 18:21||#10
Sõt a legtöbb államban azok a törvények az uralkodóak...
© Vorpal2006. 10. 13.. 17:46||#9
Eddig is ez volt a dilemma, és simán erre is apellált mindenki.
Letöltesz egy illegális tartalmat, és tiszta vagy mert,
felvenni egy lopott CDt az utcán nem bûncselekmény(?)
Illegálisnak titulálni a fájlcserélést meg lássuk be kapitális
faszság - a kereszténység a gyilkolás szinonimája, mégsem illegális.
© metaljesus2006. 10. 13.. 12:39||#8
"azonban maga a fájlcserélés legálissá válna"
mintha ma törvénytelen lenne...
© Bexter2006. 10. 13.. 11:17||#7
És mégis melyik ujjambol szopjam ki, h a amit töltök az legális vagy sem? :)
© Vorpal2006. 10. 13.. 03:12||#6
Ennyi harc és ennyi pénzráforditás, és most kiderül, hogy mégis legális....
Valahol 20 éves koromban tört meg valami bennem a társadalmakkal kapcsolatban.