Berta Sándor
A németek 60 százaléka internetezik rendszeresen
Ugyan még mindig a legtöbben a televízióadók műsorait nézik és a rádiókat hallgatják, azonban továbbra is az internet a legdinamikusabban fejlődő médium - derült ki az ARD és a ZDF közösen elkészített online tanulmányából. A szakemberek összesen 1820 felnőttet kérdeztek meg.
A két német televízióadó a korábbi évekhez hasonlóan idén is elkészítette a különböző sajtóorgánumok népszerűségét vizsgáló felmérését. Az internet fokozatos térhódítását jól bizonyítja, hogy míg 1997-ben a németeknek még csupán 6,5 százaléka szörfölt rendszeresen a világhálón, addig idén ez a szám már 59,6 százalékra nőtt. Vagyis az elmúlt tíz évben közel megtízszereződött a Németországban rendszeresen internetezők száma. A növekedés azt jelenti, hogy tavalyhoz képest közel 1,1 millió személlyel bővült a tábor, és ez elsősorban az egyre növekvő online kínálatnak köszönhető.
A felhasználóknak jelenleg mintegy 24 százaléka tölt le videókat az internetről vagy nézi az internetes televízióadók műsorait. A válaszadók 40 százaléka hallgatja rendszeresen az online rádiókat. Érdekesség ugyanakkor, hogy audio-podcastokat jelenleg csupán az emberek hat, míg video-podcastokat csak 3 százalékuk használ rendszeresen.
A növekvő kínálattal párhuzamosan nő a naponta rendszeresen a világhálón eltöltött idő is. Jelenleg ez 48 perc személyenként, tavaly még csak 46 perc volt. A növekedés még ha kis mértékű is, de folyamatos. Az emberek a legtöbb időt (235 percet) még mindig a televízió és a rádió (186 perc) előtt töltik. Az internet tehát egyelőre csupán a harmadik legnépszerűbb média, azonban ez az olló folyamatosan szűkül. A legdinamikusabban az 50 év feletti felhasználók tábora nő. Az 50 és 59 év közötti német lakosoknak már a 60 százaléka levelezik vagy szörföl rendszeresen az interneten, míg a 60 év feletti korosztály tagjainál ez az arány 20,3 százalék. A világháló tehát már egyértelműen szerepet kap az idősek mindennapjaiban is.
A két német televízióadó a korábbi évekhez hasonlóan idén is elkészítette a különböző sajtóorgánumok népszerűségét vizsgáló felmérését. Az internet fokozatos térhódítását jól bizonyítja, hogy míg 1997-ben a németeknek még csupán 6,5 százaléka szörfölt rendszeresen a világhálón, addig idén ez a szám már 59,6 százalékra nőtt. Vagyis az elmúlt tíz évben közel megtízszereződött a Németországban rendszeresen internetezők száma. A növekedés azt jelenti, hogy tavalyhoz képest közel 1,1 millió személlyel bővült a tábor, és ez elsősorban az egyre növekvő online kínálatnak köszönhető.
A felhasználóknak jelenleg mintegy 24 százaléka tölt le videókat az internetről vagy nézi az internetes televízióadók műsorait. A válaszadók 40 százaléka hallgatja rendszeresen az online rádiókat. Érdekesség ugyanakkor, hogy audio-podcastokat jelenleg csupán az emberek hat, míg video-podcastokat csak 3 százalékuk használ rendszeresen.
A növekvő kínálattal párhuzamosan nő a naponta rendszeresen a világhálón eltöltött idő is. Jelenleg ez 48 perc személyenként, tavaly még csak 46 perc volt. A növekedés még ha kis mértékű is, de folyamatos. Az emberek a legtöbb időt (235 percet) még mindig a televízió és a rádió (186 perc) előtt töltik. Az internet tehát egyelőre csupán a harmadik legnépszerűbb média, azonban ez az olló folyamatosan szűkül. A legdinamikusabban az 50 év feletti felhasználók tábora nő. Az 50 és 59 év közötti német lakosoknak már a 60 százaléka levelezik vagy szörföl rendszeresen az interneten, míg a 60 év feletti korosztály tagjainál ez az arány 20,3 százalék. A világháló tehát már egyértelműen szerepet kap az idősek mindennapjaiban is.