Médiainfo
35%-kal nőhet a nemzetközi online reklámköltés
A Merrill Lynch tanácsadó cég legfrissebb jelentése szerint 11,6 milliárd dollárra rúg a világ idei online reklámköltése.
A cég legfrissebb elemzése szerint az előző évhez képest idén 35%-kal nőtt a nemzetközi szintű online reklámköltés, amely év végére 11,6 milliárd dollárt ér el. Az elemzők korábban 33 százalékra becsülték az online reklámpiac éves bővülését, a jövő évre vonatkozó előrejelzésüket ugyanakkor csökkentették. Az előzetes becslések ugyanis 25 százalékos növekedést jeleztek 2007-re, míg a tanácsadó cég mostanra 24 százalékos bővülés mellett 14,5 milliárd dolláros nemzetközi online reklámköltésre számít jövőre.
Országos szinten a Merrill Lynch a kínai piactól várja a legnagyobb mértékű, 50%-os növekedést. A vállalat előrejelzéseben az online reklámpiac bővülése alapján Nagy-Britannia a második 46,4 százalékkal, őt követi Franciaország 45, Ausztrália 42,6, Dél-Korea 30,5 és Japán 30 százalékkal.
A tanácsadó cég szerint a Google 70 százalékot meghaladó piaci részesedéssel rendelkezik Európa három kulcspiacán: Nagy-Britanniában, Németországban és Olaszországban. A Yahoo! viszont nemzetközi pozíciója gyengülésére számíthat, a Merrill Lynch számításai alapján ugyanis a nemzetközi online reklámköltésből 2005 során kiszakított 11 százalékos részesedése idén 10 százalékra esik vissza.
A cég legfrissebb elemzése szerint az előző évhez képest idén 35%-kal nőtt a nemzetközi szintű online reklámköltés, amely év végére 11,6 milliárd dollárt ér el. Az elemzők korábban 33 százalékra becsülték az online reklámpiac éves bővülését, a jövő évre vonatkozó előrejelzésüket ugyanakkor csökkentették. Az előzetes becslések ugyanis 25 százalékos növekedést jeleztek 2007-re, míg a tanácsadó cég mostanra 24 százalékos bővülés mellett 14,5 milliárd dolláros nemzetközi online reklámköltésre számít jövőre.
Országos szinten a Merrill Lynch a kínai piactól várja a legnagyobb mértékű, 50%-os növekedést. A vállalat előrejelzéseben az online reklámpiac bővülése alapján Nagy-Britannia a második 46,4 százalékkal, őt követi Franciaország 45, Ausztrália 42,6, Dél-Korea 30,5 és Japán 30 százalékkal.
A tanácsadó cég szerint a Google 70 százalékot meghaladó piaci részesedéssel rendelkezik Európa három kulcspiacán: Nagy-Britanniában, Németországban és Olaszországban. A Yahoo! viszont nemzetközi pozíciója gyengülésére számíthat, a Merrill Lynch számításai alapján ugyanis a nemzetközi online reklámköltésből 2005 során kiszakított 11 százalékos részesedése idén 10 százalékra esik vissza.