SG.hu
Sevillának tetszik a mobiltelevízió
Az Abertis Telecom, a Nokia, és a Vodafone España beszámolt a városban 2005. december 16-án indult mobiltelevíziós próbaüzem első eredményeiről.
Sevilla polgármestere, Alfredo Sánchez Monteseirín az Abertis Telecom, a Nokia és a Vodafone España igazgatóival együtt egy sevillai rendezvényen számolt be a fogyasztói mobiltelevízió-próbaüzem eredményeiről. A műszaki újításokban élen járó Sevillát négy hónappal ezelőtt választották ki a teszt színhelyéül. A projekt a felhasználói próbaüzem mellett kísérleti mobiltelevíziós platform létrehozását, és új mobilkommunikációs technológiák fejlesztését is célul tűzte ki.
A próbaüzem során a mobiltelefonon nézhető digitális televíziót tesztelték, és DVB-H (Digital Video Broadcasting - Handheld; digitális videoanyagok sugárzása kézikészülékekre) technológiát alkalmaztak. A próbaüzemben 300 felhasználó vett részt, akik 14 helyi televízió-csatorna, többek között az Antena 3 TV, a Net TV, a Sogecable, a Telecinco, az RTVA (Canal Sur), az RTVE, az RTVV (Canal Nou), és a Veo TV műsorát nézhették.
A próbaüzem legfontosabb tanulsága, hogy a résztvevők 72,8 százalékát nagyon, vagy eléggé érdekli a mobiltelevízió, míg 80,08 százalékuk másnak is ajánlaná a szolgáltatást. A résztvevők naponta átlagosan 35,39 percig használták a szolgáltatást, míg a hétvégén 37,90 percig nézték a mobiltévét. A tesztelők körében legnépszerűbb tévéprogramok a hírek, a sorozatok, és a magazin-műsorok voltak. A hagyományos, földi sugárzású televíziók esetében a legnépszerűbb programok a filmek, a sportprogramok, és a dokumentumfilmek.
A mobilitás, a rendelkezésre álló idő kihasználása, és a hírek vagy a kedvenc programok gyors elérése az a három faktor, amely a legfontosabb szerepet játszotta a tízből nyolc felhasználó szerint "nagyon egyszerűen" használható szolgáltatás sikerében. A DVB-H technológia a földi sugárzású digitális televízióadást alakítja át úgy, hogy az a mobiltelefonok adottságaihoz igazodva a menet közben használt készülékeken is élvezhető legyen. A DVB-H adás például kis kijelzőn is követhető, és energiaigénye alacsony.
Sevilla polgármestere, Alfredo Sánchez Monteseirín az Abertis Telecom, a Nokia és a Vodafone España igazgatóival együtt egy sevillai rendezvényen számolt be a fogyasztói mobiltelevízió-próbaüzem eredményeiről. A műszaki újításokban élen járó Sevillát négy hónappal ezelőtt választották ki a teszt színhelyéül. A projekt a felhasználói próbaüzem mellett kísérleti mobiltelevíziós platform létrehozását, és új mobilkommunikációs technológiák fejlesztését is célul tűzte ki.
A próbaüzem során a mobiltelefonon nézhető digitális televíziót tesztelték, és DVB-H (Digital Video Broadcasting - Handheld; digitális videoanyagok sugárzása kézikészülékekre) technológiát alkalmaztak. A próbaüzemben 300 felhasználó vett részt, akik 14 helyi televízió-csatorna, többek között az Antena 3 TV, a Net TV, a Sogecable, a Telecinco, az RTVA (Canal Sur), az RTVE, az RTVV (Canal Nou), és a Veo TV műsorát nézhették.
A próbaüzem legfontosabb tanulsága, hogy a résztvevők 72,8 százalékát nagyon, vagy eléggé érdekli a mobiltelevízió, míg 80,08 százalékuk másnak is ajánlaná a szolgáltatást. A résztvevők naponta átlagosan 35,39 percig használták a szolgáltatást, míg a hétvégén 37,90 percig nézték a mobiltévét. A tesztelők körében legnépszerűbb tévéprogramok a hírek, a sorozatok, és a magazin-műsorok voltak. A hagyományos, földi sugárzású televíziók esetében a legnépszerűbb programok a filmek, a sportprogramok, és a dokumentumfilmek.
A mobilitás, a rendelkezésre álló idő kihasználása, és a hírek vagy a kedvenc programok gyors elérése az a három faktor, amely a legfontosabb szerepet játszotta a tízből nyolc felhasználó szerint "nagyon egyszerűen" használható szolgáltatás sikerében. A DVB-H technológia a földi sugárzású digitális televízióadást alakítja át úgy, hogy az a mobiltelefonok adottságaihoz igazodva a menet közben használt készülékeken is élvezhető legyen. A DVB-H adás például kis kijelzőn is követhető, és energiaigénye alacsony.