Napi Online
A reklámpénzek hét százaléka megy el online
A magyar reklámpiacon az elmúlt évek aránylag legnagyobb növekedését az online-média könyvelhette el, szakértők szerint évek óta stabilan tartja magát az 5-6 százalékos bővülés.
Novák Péter, a digitális marketingre specializálódott Kirowski Rt. üzletág-igazgatója szakértői becslésre hivatkozva korábban azt mondta, az éves online költések körülbelül 6 milliárd forintnál húzódnak. Novák szerint ez az összeg csak a hagyományos internetes hirdetési eszközök költségeit tartalmazza, a blog- és vírusmarketingre, microsite-okra, valamint brandsite-okra fordított összeg hasonló nagyságrendű lehet, így a magyarországi online-marketingpiac mérete ma elérheti az évi 12 milliárd forintot is.
A Magyar Reklámszövetség által becsült piacméretből kiindulva - 2004-ben 154,7 milliárd forint, ami szakértők szerint az infláció mértékénél nem sokkal gyorsabban bővült tavaly -, így meghaladhatja a 7 százalékot is az online reklámköltés aránya. (A hagyományos eszközökkel számolva nyilván csak 3-4 százalékot érhet el a mutató.)
Novák hozzátette: az bizonyos, hogy reklámpiaci súlyánál jelentősebb hatást gyakorol az online-marketing a hirdetők eredményességére és a fogyasztói magatartásra. Ez már csak az elért célcsoport összetételéből is adódik, hiszen az internetet még mindig inkább a magasabb iskolázottságú és fizetési kategóriába tartozó, aktív életet élő, nyitottabb fogyasztók használják.
Az online-marketing jelentőségét mindenesetre megmutatta a tavaszi választási kampány kiadási szerkezete is. A TNS Media Intelligence listaáron számolt adatai szerint a pártok a pénzek 4-10 százalékát fordították online-fórumokra és a nagyobb hírportálok reklámbevételeinek mintegy 15 százaléka származott politikai megrendelőtől ezen időszak alatt.
Novák Péter, a digitális marketingre specializálódott Kirowski Rt. üzletág-igazgatója szakértői becslésre hivatkozva korábban azt mondta, az éves online költések körülbelül 6 milliárd forintnál húzódnak. Novák szerint ez az összeg csak a hagyományos internetes hirdetési eszközök költségeit tartalmazza, a blog- és vírusmarketingre, microsite-okra, valamint brandsite-okra fordított összeg hasonló nagyságrendű lehet, így a magyarországi online-marketingpiac mérete ma elérheti az évi 12 milliárd forintot is.
A Magyar Reklámszövetség által becsült piacméretből kiindulva - 2004-ben 154,7 milliárd forint, ami szakértők szerint az infláció mértékénél nem sokkal gyorsabban bővült tavaly -, így meghaladhatja a 7 százalékot is az online reklámköltés aránya. (A hagyományos eszközökkel számolva nyilván csak 3-4 százalékot érhet el a mutató.)
Novák hozzátette: az bizonyos, hogy reklámpiaci súlyánál jelentősebb hatást gyakorol az online-marketing a hirdetők eredményességére és a fogyasztói magatartásra. Ez már csak az elért célcsoport összetételéből is adódik, hiszen az internetet még mindig inkább a magasabb iskolázottságú és fizetési kategóriába tartozó, aktív életet élő, nyitottabb fogyasztók használják.
Az online-marketing jelentőségét mindenesetre megmutatta a tavaszi választási kampány kiadási szerkezete is. A TNS Media Intelligence listaáron számolt adatai szerint a pártok a pénzek 4-10 százalékát fordították online-fórumokra és a nagyobb hírportálok reklámbevételeinek mintegy 15 százaléka származott politikai megrendelőtől ezen időszak alatt.