Médiainfó

2008-ra befoghatja az internet a rádiót

A ZenithOptimedia legutóbbi előrejelzése szerint a közelgő németországi világbajnokság is szerepet játszik abban, hogy 2006-ban a reklámkiadások közel 6%-kal fognak növekedni.

2005-ben a növekedés csupán 4,9%-os volt, ami egyben az utóbbi 10 év átlagát is jelenti. A televíziók reklámbevételei a Zenith előrejelzése szerint 4,9%-nál nagyobb ütemben fognak nöni: 5,6%-kal 2007 ben és 5,3%-kal 2008-ban. A Zenith várakozásai szerint 2008-ra Kína lesz a világ ötödik legnagyobb gazdasága és így megelőzi majd Franciaországot és Olaszországot is. Dinamikus növekedést jósol a cég az orosz gazdaságnak is, előrejelzése szerint ugyanis Oroszország 2008-ra a mostani 14. helyéről a 8.-ra lép elő a világ gazdaságainak rangsorában.

A közreadott jelentés legérdekesebb része azonban az egyes médiumok részesedésére vonatkozik a 2008-ra várható összes reklámköltésből. A Zenith szerint 2008-ra a mostani 4,5%-ról 6,5%-ra fog nőni az internetes hirdetések részesedése az összes reklámköltésből. A várakozások szerint már 2007-ben többet költenek a hirdetők internetes reklámozásra, mint közterületi hirdetésre. 2008-ra pedig az Internet reklámbevételei elérhetik a rádióét is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!