SG.hu
Műsorkalauz funkció mobil-televíziózáshoz
A mobiltelevíziózás felé tett jelentős lépésként az Ericsson bemutatta újonnan kifejlesztett speciális műsorkalauzát az MIPTV/Milia televíziós és műsorszórási rendezvényén.
Az alkalmazás egyetlen helyre integrálja a televíziós és az igény szerinti mobil televíziós szolgáltatásokat. A rendezvényen az Ericsson bemutatta, hogy a megoldás alkalmazásával hogyan rendszerezhető hatékonyan és érhető el könnyen számos televízió- és igény szerinti műsor egy helyen a mobiltelefonon. A megoldás révén a felhasználók könnyűszerrel lejátszhatják a tárolt tartalmat is, így a mobil televíziós szolgáltatás még vonzóbbá és még személyesebbé tehető. A továbbfejlesztett műsorkalauz funkció minden műsorról részletes információt tartalmaz, ezáltal gazdag élményt nyújt a mobil televíziós szolgáltatások felhasználói számára.
Kurt Sillén, az Ericsson Mobility World alelnöke szerint a személyessé tétel és az egyszerű használat alapvető fontosságú a szolgáltatás tömegpiaci fellendülése szempontjából. "Az igény szerinti televízióműsoroknak a műsorkalauzban való megjelenítése fellendíti a szolgáltatások iránti keresletet, és új bevételi forrásokat teremt a mobil média teljes iparágában" - jelentette ki Sillén. A továbbfejlesztett alkalmazás 2006 negyedik negyedévében kerül kereskedelmi forgalomba.
Az Ericsson felhasználók és vállalati ügyfelek viselkedését vizsgáló laboratóriuma által készített tanulmányok szerint a fogyasztók érdeklődése a mobil televíziózás iránt gyakran a helyzet függvénye és a vonzó időtöltési lehetőségek egyike. Az igény szerinti szolgáltatások lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy felvételről lejátszott műsorokat, előző napi híreket és archív anyagokat tekintsenek meg akkor, amikor kedvük és idejük van rá. A mobil televíziózás felhasználóinak követelményeit a televízió- és az igény szerinti szolgáltatások együttesen elégíthetik csak ki.
2005 végére több mint 40 szolgáltató vezetett be kereskedelmi mobil televíziós szolgáltatásokat a hálózatokon, az unicast (az adó az üzenetet egy meghatározott vevőnek küldi) technológia alkalmazásával. Ahogy a mobil televíziózás tömegpiaci szolgáltatássá válik, a mobilhálózat kapacitásának további növelése érdekében mobilhálózati sugárzási technológiák, mint például az MBMS (Multimedia Broadcast Multicast Services, multimédia-sugárzási multicast [az adó üzenetét egy meghatározott csoport veszi] szolgáltatások) jelennek majd meg a hálózatokban.
Az alkalmazás egyetlen helyre integrálja a televíziós és az igény szerinti mobil televíziós szolgáltatásokat. A rendezvényen az Ericsson bemutatta, hogy a megoldás alkalmazásával hogyan rendszerezhető hatékonyan és érhető el könnyen számos televízió- és igény szerinti műsor egy helyen a mobiltelefonon. A megoldás révén a felhasználók könnyűszerrel lejátszhatják a tárolt tartalmat is, így a mobil televíziós szolgáltatás még vonzóbbá és még személyesebbé tehető. A továbbfejlesztett műsorkalauz funkció minden műsorról részletes információt tartalmaz, ezáltal gazdag élményt nyújt a mobil televíziós szolgáltatások felhasználói számára.
Kurt Sillén, az Ericsson Mobility World alelnöke szerint a személyessé tétel és az egyszerű használat alapvető fontosságú a szolgáltatás tömegpiaci fellendülése szempontjából. "Az igény szerinti televízióműsoroknak a műsorkalauzban való megjelenítése fellendíti a szolgáltatások iránti keresletet, és új bevételi forrásokat teremt a mobil média teljes iparágában" - jelentette ki Sillén. A továbbfejlesztett alkalmazás 2006 negyedik negyedévében kerül kereskedelmi forgalomba.
Az Ericsson felhasználók és vállalati ügyfelek viselkedését vizsgáló laboratóriuma által készített tanulmányok szerint a fogyasztók érdeklődése a mobil televíziózás iránt gyakran a helyzet függvénye és a vonzó időtöltési lehetőségek egyike. Az igény szerinti szolgáltatások lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy felvételről lejátszott műsorokat, előző napi híreket és archív anyagokat tekintsenek meg akkor, amikor kedvük és idejük van rá. A mobil televíziózás felhasználóinak követelményeit a televízió- és az igény szerinti szolgáltatások együttesen elégíthetik csak ki.
2005 végére több mint 40 szolgáltató vezetett be kereskedelmi mobil televíziós szolgáltatásokat a hálózatokon, az unicast (az adó az üzenetet egy meghatározott vevőnek küldi) technológia alkalmazásával. Ahogy a mobil televíziózás tömegpiaci szolgáltatássá válik, a mobilhálózat kapacitásának további növelése érdekében mobilhálózati sugárzási technológiák, mint például az MBMS (Multimedia Broadcast Multicast Services, multimédia-sugárzási multicast [az adó üzenetét egy meghatározott csoport veszi] szolgáltatások) jelennek majd meg a hálózatokban.