Berta Sándor
Identitáslopás elleni biztosítás a British Telecomnál
A személyes adatok online ellopása egyre több felhasználó számára jelent valós veszélyt. A British Telecom (BT) úgy próbál meg új előfizetőkhöz jutni és bizalmat ébreszteni az internetes kereskedelem iránt, hogy új "identitáslopás-biztosítást" vezetett be.
Az Identity Support nevet viselő szolgáltatásra bárki előfizethet, a legkisebb csomag ára 45 angol font. Ezért az összegért cserébe a BT vállalja, hogy amennyiben mégis bekövetkezne a személyes adatok eltulajdonítása, 50 000 fontot fizet a károsultnak.
A szolgáltatás részét képezik az adatok védelmén túl egy információs vonal, ahol a felhasználók az internetes csalások elleni leghatékonyabb védekezési módszerekről tájékozódhatnak. Ehhez kapcsolódik egy másik riadóhálózat, ami akkor értesíti az adott személyt, ha valaki megpróbált hozzáférni a bankszámlájához vagy a személyes adataihoz. Nagy-Britanniában már minden negyedik állampolgár áldozata volt legalább egy online csalásnak és a brit nemzetgazdaságnak évente átlagosan 1,7 milliárd fontos kára származik ezekből a bűncselekményekből.
Arról ugyanakkor nem szól a fáma, hogy a rendszer képes-e kiszűrni, ha a csalók a korábban ellopott adatok felhasználásával akarnak hozzáférni egy bankszámlához és megkülönböztetni a két információ közül az ellopott régit az újtól.
Az érdeklődés mindenesetre máris óriási az új szolgáltatás iránt és az emberek nem sajnálják a pénzüket, ha arról van szó, hogy biztonságban tudják magukat, vagy a személyes adataikat.
Az Identity Support nevet viselő szolgáltatásra bárki előfizethet, a legkisebb csomag ára 45 angol font. Ezért az összegért cserébe a BT vállalja, hogy amennyiben mégis bekövetkezne a személyes adatok eltulajdonítása, 50 000 fontot fizet a károsultnak.
A szolgáltatás részét képezik az adatok védelmén túl egy információs vonal, ahol a felhasználók az internetes csalások elleni leghatékonyabb védekezési módszerekről tájékozódhatnak. Ehhez kapcsolódik egy másik riadóhálózat, ami akkor értesíti az adott személyt, ha valaki megpróbált hozzáférni a bankszámlájához vagy a személyes adataihoz. Nagy-Britanniában már minden negyedik állampolgár áldozata volt legalább egy online csalásnak és a brit nemzetgazdaságnak évente átlagosan 1,7 milliárd fontos kára származik ezekből a bűncselekményekből.
Arról ugyanakkor nem szól a fáma, hogy a rendszer képes-e kiszűrni, ha a csalók a korábban ellopott adatok felhasználásával akarnak hozzáférni egy bankszámlához és megkülönböztetni a két információ közül az ellopott régit az újtól.
Az érdeklődés mindenesetre máris óriási az új szolgáltatás iránt és az emberek nem sajnálják a pénzüket, ha arról van szó, hogy biztonságban tudják magukat, vagy a személyes adataikat.