SG.hu
E-felvételi az Ügyfélkapun keresztül
Az Országos Felsőoktatási Információs Központ honlapján idén is lehet elektronikus úton jelentkezni a felsőoktatási felvételikre. Az e-felvételinél A és B lap helyett csak egy elektronikus ívet kell kitölteni, a jelentkezési határidő itt is február 15-e.
Az e-felvételi egyenértékű a hagyományos eljárással, ugyanakkor megkönnyíti a felvételiző dolgát. Az e-felvételi határideje a hagyományoshoz hasonlóan február 15-e. Lényeges különbség, hogy az online felvételinél az A és B lap helyett csak egy elektronikus ívet kell kitölteni, amelyen több rovatba csoportosítva, legördülő menükből kell kiválasztani a lehetséges válaszokat. A jelentkezés szerkesztéséhez bármikor vissza lehet térni, és az adatokat örökíteni lehet a különböző jelentkezési helyek között, így azokat elég csak egyszer begépelni. A rendszerbe fel lehet tölteni a felvételihez szükséges kapcsolódó dokumentumokat: a bizonyítványok másolatát vagy fotót a későbbi diákigazolványhoz.
Amikor a felvételiző rögzítette adatait, és már nem akarja őket módosítani, véglegesítenie kell jelentkezését. Erre február 15-én 24 óráig van lehetőség, eddig a határidőig a korábban véglegesített jelentkezésben is lehet módosítani az adatokat. Ha valaki 15-én éjfélig nem véglegesíti a jelentkezést, akkor a rendszer a határidő előtti utolsó állapotot rögzíti. A felvételi eljárási díjakat az e-jelentkezésnél egy összegben kell átutalni az OFIK-nak, dombornyomású bankkártyával az interneten vagy hagyományos banki átutalással. Az e-felvételi csak a normál eljárásban alkalmazható, a keresztfélévre papíron lehet jelentkezni.
Az e-felvételizőknek végül hitelesíteniük kell a jelentkezést, amelyre két lehetőség is van. A jelentkezők a jelentkezési űrlapon állíthatják be a hitelesítés módját. Ha az Ügyfélkaput választják, akkor - amennyiben van ügyfélkapus regisztrációja - elektronikus módon, Ügyfélkapun keresztül tudja hitelesíteni. A hitelesítés a két rendszer kapcsolata folytán automatikusan megtörténik, ezzel kapcsolatban nincsen további teendő.
Ha a felhasználónak nincs ügyfélkapus regisztrációja, akkor a jelentkezés véglegesítése után ki kell nyomtatnia a felületről a regisztrációs lapot, és azt ajánlottan postáznia kell a 1380 Budapest, Pf. 1111 címre. Az e-felvételiző jelentkezési szándéka az aláírt regisztrációs lap visszaküldése után válhat csak véglegesen érvényes jelentkezéssé! A regisztrációs lap beérkezésének határideje: 2006. július 11., de javasolt legkésőbb március közepéig ezt megtenni.
Az e-felvételi egyenértékű a hagyományos eljárással, ugyanakkor megkönnyíti a felvételiző dolgát. Az e-felvételi határideje a hagyományoshoz hasonlóan február 15-e. Lényeges különbség, hogy az online felvételinél az A és B lap helyett csak egy elektronikus ívet kell kitölteni, amelyen több rovatba csoportosítva, legördülő menükből kell kiválasztani a lehetséges válaszokat. A jelentkezés szerkesztéséhez bármikor vissza lehet térni, és az adatokat örökíteni lehet a különböző jelentkezési helyek között, így azokat elég csak egyszer begépelni. A rendszerbe fel lehet tölteni a felvételihez szükséges kapcsolódó dokumentumokat: a bizonyítványok másolatát vagy fotót a későbbi diákigazolványhoz.
Amikor a felvételiző rögzítette adatait, és már nem akarja őket módosítani, véglegesítenie kell jelentkezését. Erre február 15-én 24 óráig van lehetőség, eddig a határidőig a korábban véglegesített jelentkezésben is lehet módosítani az adatokat. Ha valaki 15-én éjfélig nem véglegesíti a jelentkezést, akkor a rendszer a határidő előtti utolsó állapotot rögzíti. A felvételi eljárási díjakat az e-jelentkezésnél egy összegben kell átutalni az OFIK-nak, dombornyomású bankkártyával az interneten vagy hagyományos banki átutalással. Az e-felvételi csak a normál eljárásban alkalmazható, a keresztfélévre papíron lehet jelentkezni.
Az e-felvételizőknek végül hitelesíteniük kell a jelentkezést, amelyre két lehetőség is van. A jelentkezők a jelentkezési űrlapon állíthatják be a hitelesítés módját. Ha az Ügyfélkaput választják, akkor - amennyiben van ügyfélkapus regisztrációja - elektronikus módon, Ügyfélkapun keresztül tudja hitelesíteni. A hitelesítés a két rendszer kapcsolata folytán automatikusan megtörténik, ezzel kapcsolatban nincsen további teendő.
Ha a felhasználónak nincs ügyfélkapus regisztrációja, akkor a jelentkezés véglegesítése után ki kell nyomtatnia a felületről a regisztrációs lapot, és azt ajánlottan postáznia kell a 1380 Budapest, Pf. 1111 címre. Az e-felvételiző jelentkezési szándéka az aláírt regisztrációs lap visszaküldése után válhat csak véglegesen érvényes jelentkezéssé! A regisztrációs lap beérkezésének határideje: 2006. július 11., de javasolt legkésőbb március közepéig ezt megtenni.