MTI
Koncentrálódik a mobilpiac
Ugrásszerűen emelkedett a mobil készülékek értékesítése és ez az idén is folytatódik a fejlődő gazdaságok erőteljes keresletének köszönhetően, amelyek tavaly is a világkereslet felét nyújtották már.
Tavaly 810 millió darab mobiltelefon készülék kelt el, 19 százalékkal több mint egy évvel korábban. Az idén várhatóan 15 százalékkal 930 millió darabra emelkedik az értékesítés - jelzi a Strategy Analytics piackutató vállalat tanulmánya, amit az öt legnagyobb mobiltelefon gyártó negyedéves eredmény beszámolóját követően hozott nyilvánosságra. Elsősorban a déli félteke, India és Afrika kereslete hajtotta fel a világpiaci forgalmat - mutat rá Neil Mawston a piackutató cég elemzője. A globális értékesítési forgalom előreláthatólag 2007-ben töri át az egymilliárd darabos küszöböt.
A legnagyobb szállító változatlanul a finn Nokia 34,2 százalékos piaci részesedéssel a tavalyi negyedik negyedévben, kissé magasabbal az egy évvel korábbi 33,6 százaléknál. A Nokia új modelleket mutatott be mind az olcsó, mind pedig az exkluzív osztályban. Piaci részesedését azonban csak csökkenő átlagár és haszonkulcs mellett volt képes növelni. A fejlődő piacokon a mobiltelefonok értékesítési sikere szorosan összefügg a 40 dollár körüli árú olcsó modellek megjelenésével.
A második legnagyobb, a Motorola ledolgozott valamennyit lemaradásából a Nokia mögött és 18,3 százalékra növelte tavalyi negyedik negyedévi piaci részesedését az egy évvel korábbi 16,2 százalékról. A javulást a RAZR modellcsalád sikerének köszönhető, Minden három eladott Motorola készülékből egy ehhez a családhoz tartozott. A Motorola a negyedik negyedévben 41 százalékkal növelte eladásait, míg a többiek átlagosan 28 százalékkal. A Strategy Analytics a RAZR modell nyilvánvaló sikere ellenére túl kockázatosnak tartja a Motorola egy modellcsaládra támaszkodó politikáját.
A Samsung piaci részesedése 11,1 százalékra emelkedett 10,7 százalékról a tavalyi negyedik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Koreai versenytársa az LG az öt legnagyobb csoportjának leggyengébbel szereplő tagja, értékesítésnek negyedik negyedévi 17 százalékos javulásával. A japán-svéd Sony Ericsson közel áll az LG piaci pozíciójának elhódításához a tavaly bemutatott walkman-telefonok jó piaci fogadtatásának köszönhetően. Mindkét cég 6,6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, az LG hajszálnyi előnyével.
A piac vesztesei az öt nagy csoportján kívüli gyártók voltak, melyek együttes piaci részesedése 23,3 százalékra csökkent a negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 26 százalékról.
Tavaly 810 millió darab mobiltelefon készülék kelt el, 19 százalékkal több mint egy évvel korábban. Az idén várhatóan 15 százalékkal 930 millió darabra emelkedik az értékesítés - jelzi a Strategy Analytics piackutató vállalat tanulmánya, amit az öt legnagyobb mobiltelefon gyártó negyedéves eredmény beszámolóját követően hozott nyilvánosságra. Elsősorban a déli félteke, India és Afrika kereslete hajtotta fel a világpiaci forgalmat - mutat rá Neil Mawston a piackutató cég elemzője. A globális értékesítési forgalom előreláthatólag 2007-ben töri át az egymilliárd darabos küszöböt.
A legnagyobb szállító változatlanul a finn Nokia 34,2 százalékos piaci részesedéssel a tavalyi negyedik negyedévben, kissé magasabbal az egy évvel korábbi 33,6 százaléknál. A Nokia új modelleket mutatott be mind az olcsó, mind pedig az exkluzív osztályban. Piaci részesedését azonban csak csökkenő átlagár és haszonkulcs mellett volt képes növelni. A fejlődő piacokon a mobiltelefonok értékesítési sikere szorosan összefügg a 40 dollár körüli árú olcsó modellek megjelenésével.
A második legnagyobb, a Motorola ledolgozott valamennyit lemaradásából a Nokia mögött és 18,3 százalékra növelte tavalyi negyedik negyedévi piaci részesedését az egy évvel korábbi 16,2 százalékról. A javulást a RAZR modellcsalád sikerének köszönhető, Minden három eladott Motorola készülékből egy ehhez a családhoz tartozott. A Motorola a negyedik negyedévben 41 százalékkal növelte eladásait, míg a többiek átlagosan 28 százalékkal. A Strategy Analytics a RAZR modell nyilvánvaló sikere ellenére túl kockázatosnak tartja a Motorola egy modellcsaládra támaszkodó politikáját.
A Samsung piaci részesedése 11,1 százalékra emelkedett 10,7 százalékról a tavalyi negyedik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Koreai versenytársa az LG az öt legnagyobb csoportjának leggyengébbel szereplő tagja, értékesítésnek negyedik negyedévi 17 százalékos javulásával. A japán-svéd Sony Ericsson közel áll az LG piaci pozíciójának elhódításához a tavaly bemutatott walkman-telefonok jó piaci fogadtatásának köszönhetően. Mindkét cég 6,6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, az LG hajszálnyi előnyével.
A piac vesztesei az öt nagy csoportján kívüli gyártók voltak, melyek együttes piaci részesedése 23,3 százalékra csökkent a negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 26 százalékról.