Napi Online
Minden szegmensben hódít a Nokia
A harmadik negyedévben 29 százalékkal, 881 millió euróra emelkedett a finn Nokia Oyj nettó nyeresége.
Jelentősen nőtt a kereslet kamerás és zenelejátszós készülékei iránt, emellett előretört a feltörekvő piacokon, így Kínában, Indiában, Brazíliában és Oroszországban is. Ez azt jelenti, hogy a világ legnagyobb mobilkészülék-gyártója a drágább és a legolcsóbb szegmensben egyaránt sikeres volt. Az üzemi nyereség 19 százalékkal bővült, nem utolsósorban a jól teljesítő multimédia-üzletág révén. Ez gyártja a rendkívül népszerű, harmadik generációs, kamerával és zenelejátszóval ellátott 6680-as modellt, amely a GfK német piackutató szerint a harmadik negyedévben a legnépszerűbb harmadik generációs készülék volt a világon.
A Nokia, amelynek tavaly még csökkent a piaci részesedése, az idén magára talált, egyebek között annak köszönhetően, hogy megújította termékpalettáját. A cég a második negyedévben növelte globális piaci részesedését, ami becslése szerint a harmadik negyedévben az eladott 66,6 millió készülékkel elérte a 33 százalékot. A társaság a mobilpiac helyzetét is kedvezőbbnek látja, mint korábban: számításai szerint az idén a világon összesen 780 millió mobilkészülék talál vevőre, szemben a korábban általa prognosztizált 760 millióval. A cég mindazonáltal úgy látja, hogy készülékeinek átlagos eladási ára a negyedik negyedévben visszaesik a harmadik negyedévi 102 euróhoz képest, mivel piacain belül nőni fog a fejlődő országok aránya, ahol főként az olcsóbb készülékekre van kereslet. E prognózis miatt 3,2 százalékot esett a részvény árfolyama a tőzsdén.
Jelentősen nőtt a kereslet kamerás és zenelejátszós készülékei iránt, emellett előretört a feltörekvő piacokon, így Kínában, Indiában, Brazíliában és Oroszországban is. Ez azt jelenti, hogy a világ legnagyobb mobilkészülék-gyártója a drágább és a legolcsóbb szegmensben egyaránt sikeres volt. Az üzemi nyereség 19 százalékkal bővült, nem utolsósorban a jól teljesítő multimédia-üzletág révén. Ez gyártja a rendkívül népszerű, harmadik generációs, kamerával és zenelejátszóval ellátott 6680-as modellt, amely a GfK német piackutató szerint a harmadik negyedévben a legnépszerűbb harmadik generációs készülék volt a világon.
A Nokia, amelynek tavaly még csökkent a piaci részesedése, az idén magára talált, egyebek között annak köszönhetően, hogy megújította termékpalettáját. A cég a második negyedévben növelte globális piaci részesedését, ami becslése szerint a harmadik negyedévben az eladott 66,6 millió készülékkel elérte a 33 százalékot. A társaság a mobilpiac helyzetét is kedvezőbbnek látja, mint korábban: számításai szerint az idén a világon összesen 780 millió mobilkészülék talál vevőre, szemben a korábban általa prognosztizált 760 millióval. A cég mindazonáltal úgy látja, hogy készülékeinek átlagos eladási ára a negyedik negyedévben visszaesik a harmadik negyedévi 102 euróhoz képest, mivel piacain belül nőni fog a fejlődő országok aránya, ahol főként az olcsóbb készülékekre van kereslet. E prognózis miatt 3,2 százalékot esett a részvény árfolyama a tőzsdén.