MTI
A cégek 15 százaléka foglalkoztat távmunkást
A magyarországi vállalatok 15 százaléka alkalmaz távmunkást, 42 százalékuk helyezi ki (outsourcingolja) egyes tevékenységeit - tette közzé a PricewaterhouseCoopers 2005. július-augusztusában készített felmérésének eredményeit.
A megkérdezett vállalatvezetők 7 százaléka tervez távmunkást foglalkozni, 53 százalékuk pedig lehetségesnek tartja a közeljövőben távmunka alkalmazását. A távmunka előnyei között a megkérdezett vezetők az ügyviteli költségek csökkentését, a gyorsabb reakcióidőt, az időmegtakarítást és a geográfiai lefedettséget említették. A távmunka hátrányai között a vállalatok vezetői közül 37 százalékban a munkaszervezési nehézséget, 16 százalékban az adatbiztonsággal kapcsolatos problémákat, 11 százalékban a közösség motiváló erejének csökkenését, 9 százalékban az ellenőrzés hiányát, 8 százalékban pedig a távmunkahelyek kialakításának magas költségeit mondták.
A válaszadók 60 százaléka nem ismeri a távmunkára vonatkozó jogi szabályozást, 70 százalékuk nem jártas adatbiztonsági kérdésekben, 66 százalékuk az adóvonatkozásokat, 44 százalékuk a távmunka alkalmazásának infrastrukturális igényeit, 54 százalékuk pedig a HR-vonatkozásokat nem ismeri kellően. A megkérdezett vállalatok 42 százaléka használ erőforrás-kihelyezést, 14-14 százalékuk bérszámfejtését, 5 százalékuk könyvelését, 4-4 százalékuk kereskedelmi, illetve HR-tevékenységét, 2 százalékuk marketing-, 1 százalékuk K+F tevékenységét helyezi ki.
A megkérdezettek véleménye szerint leginkább az ügyfélszolgálatos, telefonos ügyfélszolgálati, termékmenedzseri, adatrögzítő könyvelői és számviteli tevékenységek végezhetők távmunkában. A felmérés 157 Pest megyei vállalat vezetőinek megkérdezése alapján készült, az eredmény nem reprezentatív.
A megkérdezett vállalatvezetők 7 százaléka tervez távmunkást foglalkozni, 53 százalékuk pedig lehetségesnek tartja a közeljövőben távmunka alkalmazását. A távmunka előnyei között a megkérdezett vezetők az ügyviteli költségek csökkentését, a gyorsabb reakcióidőt, az időmegtakarítást és a geográfiai lefedettséget említették. A távmunka hátrányai között a vállalatok vezetői közül 37 százalékban a munkaszervezési nehézséget, 16 százalékban az adatbiztonsággal kapcsolatos problémákat, 11 százalékban a közösség motiváló erejének csökkenését, 9 százalékban az ellenőrzés hiányát, 8 százalékban pedig a távmunkahelyek kialakításának magas költségeit mondták.
A válaszadók 60 százaléka nem ismeri a távmunkára vonatkozó jogi szabályozást, 70 százalékuk nem jártas adatbiztonsági kérdésekben, 66 százalékuk az adóvonatkozásokat, 44 százalékuk a távmunka alkalmazásának infrastrukturális igényeit, 54 százalékuk pedig a HR-vonatkozásokat nem ismeri kellően. A megkérdezett vállalatok 42 százaléka használ erőforrás-kihelyezést, 14-14 százalékuk bérszámfejtését, 5 százalékuk könyvelését, 4-4 százalékuk kereskedelmi, illetve HR-tevékenységét, 2 százalékuk marketing-, 1 százalékuk K+F tevékenységét helyezi ki.
A megkérdezettek véleménye szerint leginkább az ügyfélszolgálatos, telefonos ügyfélszolgálati, termékmenedzseri, adatrögzítő könyvelői és számviteli tevékenységek végezhetők távmunkában. A felmérés 157 Pest megyei vállalat vezetőinek megkérdezése alapján készült, az eredmény nem reprezentatív.