SG.hu

E-önkormányzat épül Hódmezővásárhelyen

Az ügymenet támogatása mellett a projekt feladata többek között a teljes önkormányzati ingatlanvagyon nyilvántartása és az építéshatósági szakrendszer megvalósítása.

"Több mint 328 millió forint értékben szállít hardvereszközöket és fejleszt szolgáltató portált, valamint elektronikus ügykezelést támogató rendszert az Albacomp Rt. Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzatának. A 2006 végéig kiépülő e-önkormányzati portál segítségével az önkormányzat bevezeti az elektronikus ügyintézést.

Az Albacomp szállítja a szükséges informatikai eszközöket is, amelyekre a vállalat 5 éves garanciát biztosít. A cég az elektronikus ügyintézés mellett - szintén a projekt keretein belül - korszerű térinformatikai rendszert is fejleszt a Hódmezővásárhelyi Önkormányzatnak, amelynek segítségével a portálon elérhetők lesznek a város digitális térképeire épülő szolgáltatások is. Az új elektronikus önkormányzati rendszerhez a Gazdasági Versenyképesség Operatív Program Szolgáltató Önkormányzat pályázat keretében elnyert támogatás európai uniós forrásból érkezik.

A Hódmezővásárhelyi Önkormányzat tárgyalásos közbeszerzési eljárás lefolytatása után döntött az Albacomp mellett. A portálfejlesztésben alvállalkozóként az IND Kft., a térinformatikai fejlesztésben a Geometria Kft., az ügymenetkezeléshez kapcsolódó fejlesztésben pedig a SZÜV Rt. vesz részt.

"A hódmezővásárhelyi projektet igen nagy eredménynek könyveljük el. Büszkék vagyunk arra, hogy segítségünkkel a város az elsők között lesz Magyarországon, ahol a teljes önkormányzati ügymenet elektronikusan működhet majd, az Európai Unió legmagasabb szintű követelményeket rögzítő ajánlásai szerint. A későbbiekben nem csupán arra lesz lehetőségük a lakosoknak, hogy az önkormányzat weboldaláról űrlapokat töltsenek le, nyomtassanak ki, és küldjenek vissza postán: a teljes ügyviteli rendszert új, digitális alapokra helyezzük" - nyilatkozta Strommer Pál, az Albacomp Rt. konzultációs vezérigazgató-helyettese.

Az elkészült portálon a város polgárai idő- és költségtakarékosan, elektronikus úton intézhetik ügyeiket, követhetik azok előrehaladását, és az elkészült határozatokat elektronikusan aláírt dokumentum formájában is kézhez vehetik. A helyi vállalkozók hozzáférhetnek az önkormányzatnál vezetett adó folyószámláikhoz, lekérdezhetik azok egyenlegét. A rendszer hatékonyan támogatja a hódmezővásárhelyi önkormányzat belső ügykezelését, lehetővé teszi a beérkező iratok digitalizálását, a teljes ügymenet papírmentes végrehajtását, illetve a lezárt ügyek archiválását. Az elektronikus ügyintézés a kormányzati portál ügyfélkapuján (www.magyarorszag.hu) keresztül, illetve elektronikus aláírás használatával lesz elérhető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!