Berta Sándor
Idén ősztől már a hajókon is lehet internetezni
A szolgáltatás a Boeing repülőkön is netet szolgáltató Connexion jóvoltából lesz elérhető. A cég hajónként 2800 dollárért biztosítja a műholdas nagy sávszélességű internethozzáférést.
Az amerikai óriáscég leányvállalata kétfajta fizetési konstrukció keretében teszi hozzáférhetővé a szolgáltatást a hajók utasainak és személyzetének. Az egyik konstrukciónál a világhálón eltöltött perceket nézik, míg a másiknál a letöltött megabájtokat. A 2800 dolláros összegben benne foglaltatik a technikai berendezések felszerelése, a telefon-, az adat- és a faxszolgáltatás, valamint a műholdas televíziós műsorok vételi lehetősége. A csomag rugalmas és így lehetővé teszi, hogy az utasok vagy a személyzet fel nem használt perceit egy kereskedelmi flotta más hajóin is fel lehessen használni.
A jövőben már nem csak a partról lehet internetezni
A szolgáltatás részét képezi többek között, hogy az egy flottába tartozó hajók járművenként kétezer percet kapnak havonta, amit tetszőlegesen eloszthatnak egymás között. A letöltési sebesség mintegy 5 megabit, a feltöltési pedig 256 kbit. Amennyiben a hajók túllépik a kétezer percet, minden további perc 1,25 dollárba kerül. Az egy flottába tartozó hajók havonta egyenként száz perc telefon- és faxforgalmat bonyolíthatnak. Amennyiben túllépik ezt a keretet az szintén 1,25 dollárba kerül percenként. A hajózási cégek egy külön szoftver segítségével naponta nyomon követhetik, hogy az internet-, illetve a telefon- és faxkeretükből hány perc van még meg.
2006-tól az egy flottába tartozó hajók négy választott televíziócsatorna műsorát foghatják a nap 24 órájában, a hét minden napján. A Connexion tájékoztatása szerint a szolgáltatás idén ősztől lesz elérhető, 2006-tól pedig már a hajók utasai és a személyzete az utak időtartamának 99 százaléka alatt igénybe vehetik az új szolgáltatást. A Boeing leányvállalata eddig főleg repülőgépeken tette lehetővé a világhálón való szörfölést és az elektronikus levelek küldését és fogadását. Ilyen eddig a Lufthansa, a SAS, a Japan Airlines, az ANA és a Singapore Airlines járatain volt elérhető, ám már érdeklődik iránta a China Airlines, az El Al, a Korean Air és az Asiana is.
Az amerikai óriáscég leányvállalata kétfajta fizetési konstrukció keretében teszi hozzáférhetővé a szolgáltatást a hajók utasainak és személyzetének. Az egyik konstrukciónál a világhálón eltöltött perceket nézik, míg a másiknál a letöltött megabájtokat. A 2800 dolláros összegben benne foglaltatik a technikai berendezések felszerelése, a telefon-, az adat- és a faxszolgáltatás, valamint a műholdas televíziós műsorok vételi lehetősége. A csomag rugalmas és így lehetővé teszi, hogy az utasok vagy a személyzet fel nem használt perceit egy kereskedelmi flotta más hajóin is fel lehessen használni.
A jövőben már nem csak a partról lehet internetezni
A szolgáltatás részét képezi többek között, hogy az egy flottába tartozó hajók járművenként kétezer percet kapnak havonta, amit tetszőlegesen eloszthatnak egymás között. A letöltési sebesség mintegy 5 megabit, a feltöltési pedig 256 kbit. Amennyiben a hajók túllépik a kétezer percet, minden további perc 1,25 dollárba kerül. Az egy flottába tartozó hajók havonta egyenként száz perc telefon- és faxforgalmat bonyolíthatnak. Amennyiben túllépik ezt a keretet az szintén 1,25 dollárba kerül percenként. A hajózási cégek egy külön szoftver segítségével naponta nyomon követhetik, hogy az internet-, illetve a telefon- és faxkeretükből hány perc van még meg.
2006-tól az egy flottába tartozó hajók négy választott televíziócsatorna műsorát foghatják a nap 24 órájában, a hét minden napján. A Connexion tájékoztatása szerint a szolgáltatás idén ősztől lesz elérhető, 2006-tól pedig már a hajók utasai és a személyzete az utak időtartamának 99 százaléka alatt igénybe vehetik az új szolgáltatást. A Boeing leányvállalata eddig főleg repülőgépeken tette lehetővé a világhálón való szörfölést és az elektronikus levelek küldését és fogadását. Ilyen eddig a Lufthansa, a SAS, a Japan Airlines, az ANA és a Singapore Airlines járatain volt elérhető, ám már érdeklődik iránta a China Airlines, az El Al, a Korean Air és az Asiana is.