SG.hu
A spamküldők is lelkesednek a Valentin-napért
Nem csak a titkos imádók használják ki a Valentin-napot, hanem a virágot, csokoládét és egyéb ajándékokat kínáló kéretlen reklámlevelek és a tréfás honlapokat ajánló elektronikus üzenetek küldői is.
Február 14-én a szerelmesek egymás iránti rajongásukat kifejező üzeneteket váltanak; a felhasználók nagy mennyiségű elektronikus képeslapot, képernyővédőt és viccet küldenek egymásnak. A cégeknek azonban már kevésbé örömteli esemény a Valentin-nap, mivel ilyenkor fokozottan kell ügyelniük az e-mail biztonsági kérdésekre. A vállalatok arra használhatják az ünnep előtti időszakot - amikor a hivatalos e-mail és levélszemét-házirendjeik megsértése az átlagosnál gyakoribb -, hogy emlékeztessék alkalmazottaikat ezekre a házirendekre.
Valentin-napon és az azt megelőző héten több erotikus levelet küldenek egymásnak a párok, mint az év bármely más időszakában, és a szerelmes levelek íróit gyakran elragadja a hév, így igen könnyen sérülhet a vállalat jó híre. Januárban például nagy port vert fel egy jogi ügy, melynek során elbocsátottak munkahelyéről egy tervezőt, mert szerelmének szókimondó e-maileket küldött.
Azonban nem csak a titkos imádók használják ki ezt az alkalmat, hanem a virágot, csokoládét és egyéb ajándékokat kínáló kéretlen reklámlevelek és a tréfás honlapokat ajánló elektronikus üzenetek küldői is. A spamek és rosszindulatú kódok szerzői arra is felhasználják február 14-ét, hogy olyan e-mail mellékletek és hiper-hivatkozások megnyitására vegyék rá a gyanútlan végfelhasználókat, melyek Valentin-napi vírusfertőzéssé változtatják az online vásárlást. "Az ünnepek, például a Valentin-nap is kiváló alkalom a levélszemét-küldőknek, hiszen az áldozatok ebben az időszakban fogékonyabbak a kéretlen levelekre" - mondta el Pete Simpson, a Clearswift ThreatLab igazgatója.
A levélszemét a munkakiesés mellett a hálózat teljesítményét is rontja, sőt kártékony kódot is tartalmazhat, amely fájlokat tehet tönkre, és számítógépeket tehet működésképtelenné. Ezenkívül súlyos anyagi következményekkel járhat, ha akár csak egy pornográf spam e-mail is eljut egy érzékenyebb alkalmazotthoz, vagy kikerül a szervezettől egy ügyfélhez vagy partnerhez.
Február 14-én a szerelmesek egymás iránti rajongásukat kifejező üzeneteket váltanak; a felhasználók nagy mennyiségű elektronikus képeslapot, képernyővédőt és viccet küldenek egymásnak. A cégeknek azonban már kevésbé örömteli esemény a Valentin-nap, mivel ilyenkor fokozottan kell ügyelniük az e-mail biztonsági kérdésekre. A vállalatok arra használhatják az ünnep előtti időszakot - amikor a hivatalos e-mail és levélszemét-házirendjeik megsértése az átlagosnál gyakoribb -, hogy emlékeztessék alkalmazottaikat ezekre a házirendekre.
Valentin-napon és az azt megelőző héten több erotikus levelet küldenek egymásnak a párok, mint az év bármely más időszakában, és a szerelmes levelek íróit gyakran elragadja a hév, így igen könnyen sérülhet a vállalat jó híre. Januárban például nagy port vert fel egy jogi ügy, melynek során elbocsátottak munkahelyéről egy tervezőt, mert szerelmének szókimondó e-maileket küldött.
Azonban nem csak a titkos imádók használják ki ezt az alkalmat, hanem a virágot, csokoládét és egyéb ajándékokat kínáló kéretlen reklámlevelek és a tréfás honlapokat ajánló elektronikus üzenetek küldői is. A spamek és rosszindulatú kódok szerzői arra is felhasználják február 14-ét, hogy olyan e-mail mellékletek és hiper-hivatkozások megnyitására vegyék rá a gyanútlan végfelhasználókat, melyek Valentin-napi vírusfertőzéssé változtatják az online vásárlást. "Az ünnepek, például a Valentin-nap is kiváló alkalom a levélszemét-küldőknek, hiszen az áldozatok ebben az időszakban fogékonyabbak a kéretlen levelekre" - mondta el Pete Simpson, a Clearswift ThreatLab igazgatója.
A levélszemét a munkakiesés mellett a hálózat teljesítményét is rontja, sőt kártékony kódot is tartalmazhat, amely fájlokat tehet tönkre, és számítógépeket tehet működésképtelenné. Ezenkívül súlyos anyagi következményekkel járhat, ha akár csak egy pornográf spam e-mail is eljut egy érzékenyebb alkalmazotthoz, vagy kikerül a szervezettől egy ügyfélhez vagy partnerhez.