SG.hu
14%-kal csökkent a Nokia nyeresége
A Nokia nettó értékesítése 1%-kal, 29 267 millió euróra csökkent, (2003-ban 29 455 millió euró), ez változatlan árfolyamon 6%-os növekedést jelent. A cég nyeresége 14%-kal 4330 millió euróra csökkent (5011 millió euró), az árrés 14,8% volt (17,0%).
A Nokia mobil készülékek volumene elérte a rekord 207,7 millió darabot, ami 32%-os becsült piaci részesedést jelent. A mobiltelefon üzletág nettó értékesítése 18 507 millió euró volt (2003-ban 20 951 millió euró), ami 12%-os csökkenést jelent, változatlan árfolyamon pedig 5%-os csökkenést. Az üzemi nyereség 3768 millió euró volt (5927 millió euró), 20,4%-os üzemi árrés (28,3%) mellett. A multimédia üzletág nettó értékesítése 46%-kal 3659 millió euróra nőtt (2504 millió euró), 179 millió eurós üzemi nyereség (186 millió eurós üzemi veszteség) és 4,9% üzemi árrés mellett (-7,4%).
A vállalati megoldások szektora nettó értékesítése 57%-kal 830 millió euróra nőtt (529 millió euró), 199 millió eurós üzemi veszteség (141 millió eurós üzemi veszteség) és -24%-os üzemi árrés mellett (-26,7%). A hálózati részleg nettó értékesítése 13%-kal 6367 millió euróra nőtt (5620 millió euró), ami változatlan árfolyamon 21%-os növekedést jelent. Az üzemi nyereség 878 millió euró volt (219 millió eurós üzemi veszteség), 13,8%-os üzemi árrés (-3,9%) mellett.
"A 2004-es év a mobileszközök számának rekord mértékű növekedését hozta az iparág számára, és ez további bővülést jelentett mind a készülék-, mind az infrastrukturális piacok számára. 2004 folyamán a mobil előfizetések száma globálisan szintén meredeken emelkedett, és elérte a 1,7 milliárdot" - nyilatkozta Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója. "A mobileszközök volumene a Nokia esetében is új magaslatokat ért el, mind a negyedik negyedévben, mind az egész év folyamán, javarészt az olyan feltörekvő piacok folytatódó robbanásszerű növekedésének a hatására, mint Latin-Amerika, Oroszország, India vagy Kína, valamint a színes kijelzővel és kamerával ellátott telefonok esetében tapasztalható élénk eladások eredményeképpen. Ezzel szemben az észak-amerikai mutatóink lehangolóak."
"A negyedik negyedév során a mobileszközök rekord mértékű volumene, a folyamatosan stabil átlagos értékesítési árak, valamint a vártnál jobb infrastrukturális eladások és profitabilitás nettó értékesítésünket és a részvényenkénti hozamot nem remélt magasságokba repítette. A cég 2004. évi éves részesedése a mobileszközök piacán 32% volt 643 millió darabos becsült összes piaci volumen alapján."
"Megelégedéssel tölt el, hogy az év második felében piaci részesedésünk félévről félévre stabilan növekedett. A piacra dobott készülékek 194 milliós becsült száma alapján a negyedik negyedévben 34%-os részesedést értünk el, javarészt piaci részesedésünknek a következő térségekben megfigyelhető folyamatos növekedésének köszönhetően: Ázsia - Csendes óceáni térség, Kína, Európa / Közel-Kelet / Afrika."
"A negyedik negyedév során kezdődött meg 6630-as jelzésű, legújabb 3G okostelefonunk szállítása, és a kezdeti visszajelzések pozitívak voltak: több mint 30 3G operátor vette fel e készüléket kínálatába. Nyugat-Európában a negyedik negyedévben a Nokia 6230-as volt a legnépszerűbb telefon az iparágon belül - ami először fordul elő egy kamerás telefon esetében. 2004-ben bejelentett 36 készülékünk többsége kamerával, és majd' mindegyikük színes kijelzővel volt felszerelve. Ezen túl egyedi formatervezésű telefonokat is bemutattunk, a 10 kinyitható kagyló formájú modellel, a flipes üzenetküldő készülékekkel és a Nokia 9300 vállalati okostelefonnal. 2004-ben kétségtelenül megtartottuk piacvezető szerepünket a GSM megapixeles piacon, és a kézi számítógépek valamint a mobiltelefonok ötvözetét jelentő okostelefonok piacán."
"A negyedik negyedévben a társaság infrastrukturális értékesítése és profitabilitása meghaladta várakozásainkat, az operátorok év végi hatalmas léptékű költésének köszönhetően, amit tovább erősített a Nokia szállításainak rövidebb időtartama. A profitabilitást szintén pozitívan befolyásolta egy elsőrendű vevő számára történő szállítás sikeres lezárása, csakúgy, mint a nagy árrésű készülékek irányába elmozduló termékkínálat. Ázsia csendes óceáni térségében vitathatatlan vezető szerepre tettünk szert a 3G WCDMA terén."
Infrastrukturális üzletágunk számára 2004 sarkalatos év volt. Jelentősen kibővítettük indiai és oroszországi jelenlétünket, és új piacokon jelentünk meg a Közép-Keleten és Afrikában. Az év második felében a fejlett piacokon a kereskedelmi 3G szolgáltatások indításának üteme felgyorsult, így az előfizetők száma 2004 végére közel 16 millióra rúgott. Az év végére a 63 kereskedelmi 3G hálózatból 28 a társaság berendezésével üzemelt.
"Az elmúlt év ugyanakkor szigorú feltételeket szabott a Nokia számára. Válaszul kijelöltük öt fő prioritásunkat a következő területekben: vevőkapcsolatok, termékkínálat, a kutatás - fejlesztés hatékonysága, a kereslet és a kínálat összehangolása, valamint az a képesség, hogy teljes körű megoldásokat kínáljunk. Ezeken a területeken jelentős haladást értünk el, és úgy hiszem, ennek eredményeképpen jelenleg jobb pozícióból nézünk szembe a jövő kihívásaival."
A Nokia mobil készülékek volumene elérte a rekord 207,7 millió darabot, ami 32%-os becsült piaci részesedést jelent. A mobiltelefon üzletág nettó értékesítése 18 507 millió euró volt (2003-ban 20 951 millió euró), ami 12%-os csökkenést jelent, változatlan árfolyamon pedig 5%-os csökkenést. Az üzemi nyereség 3768 millió euró volt (5927 millió euró), 20,4%-os üzemi árrés (28,3%) mellett. A multimédia üzletág nettó értékesítése 46%-kal 3659 millió euróra nőtt (2504 millió euró), 179 millió eurós üzemi nyereség (186 millió eurós üzemi veszteség) és 4,9% üzemi árrés mellett (-7,4%).
A vállalati megoldások szektora nettó értékesítése 57%-kal 830 millió euróra nőtt (529 millió euró), 199 millió eurós üzemi veszteség (141 millió eurós üzemi veszteség) és -24%-os üzemi árrés mellett (-26,7%). A hálózati részleg nettó értékesítése 13%-kal 6367 millió euróra nőtt (5620 millió euró), ami változatlan árfolyamon 21%-os növekedést jelent. Az üzemi nyereség 878 millió euró volt (219 millió eurós üzemi veszteség), 13,8%-os üzemi árrés (-3,9%) mellett.
"A 2004-es év a mobileszközök számának rekord mértékű növekedését hozta az iparág számára, és ez további bővülést jelentett mind a készülék-, mind az infrastrukturális piacok számára. 2004 folyamán a mobil előfizetések száma globálisan szintén meredeken emelkedett, és elérte a 1,7 milliárdot" - nyilatkozta Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója. "A mobileszközök volumene a Nokia esetében is új magaslatokat ért el, mind a negyedik negyedévben, mind az egész év folyamán, javarészt az olyan feltörekvő piacok folytatódó robbanásszerű növekedésének a hatására, mint Latin-Amerika, Oroszország, India vagy Kína, valamint a színes kijelzővel és kamerával ellátott telefonok esetében tapasztalható élénk eladások eredményeképpen. Ezzel szemben az észak-amerikai mutatóink lehangolóak."
"A negyedik negyedév során a mobileszközök rekord mértékű volumene, a folyamatosan stabil átlagos értékesítési árak, valamint a vártnál jobb infrastrukturális eladások és profitabilitás nettó értékesítésünket és a részvényenkénti hozamot nem remélt magasságokba repítette. A cég 2004. évi éves részesedése a mobileszközök piacán 32% volt 643 millió darabos becsült összes piaci volumen alapján."
"Megelégedéssel tölt el, hogy az év második felében piaci részesedésünk félévről félévre stabilan növekedett. A piacra dobott készülékek 194 milliós becsült száma alapján a negyedik negyedévben 34%-os részesedést értünk el, javarészt piaci részesedésünknek a következő térségekben megfigyelhető folyamatos növekedésének köszönhetően: Ázsia - Csendes óceáni térség, Kína, Európa / Közel-Kelet / Afrika."
"A negyedik negyedév során kezdődött meg 6630-as jelzésű, legújabb 3G okostelefonunk szállítása, és a kezdeti visszajelzések pozitívak voltak: több mint 30 3G operátor vette fel e készüléket kínálatába. Nyugat-Európában a negyedik negyedévben a Nokia 6230-as volt a legnépszerűbb telefon az iparágon belül - ami először fordul elő egy kamerás telefon esetében. 2004-ben bejelentett 36 készülékünk többsége kamerával, és majd' mindegyikük színes kijelzővel volt felszerelve. Ezen túl egyedi formatervezésű telefonokat is bemutattunk, a 10 kinyitható kagyló formájú modellel, a flipes üzenetküldő készülékekkel és a Nokia 9300 vállalati okostelefonnal. 2004-ben kétségtelenül megtartottuk piacvezető szerepünket a GSM megapixeles piacon, és a kézi számítógépek valamint a mobiltelefonok ötvözetét jelentő okostelefonok piacán."
"A negyedik negyedévben a társaság infrastrukturális értékesítése és profitabilitása meghaladta várakozásainkat, az operátorok év végi hatalmas léptékű költésének köszönhetően, amit tovább erősített a Nokia szállításainak rövidebb időtartama. A profitabilitást szintén pozitívan befolyásolta egy elsőrendű vevő számára történő szállítás sikeres lezárása, csakúgy, mint a nagy árrésű készülékek irányába elmozduló termékkínálat. Ázsia csendes óceáni térségében vitathatatlan vezető szerepre tettünk szert a 3G WCDMA terén."
Infrastrukturális üzletágunk számára 2004 sarkalatos év volt. Jelentősen kibővítettük indiai és oroszországi jelenlétünket, és új piacokon jelentünk meg a Közép-Keleten és Afrikában. Az év második felében a fejlett piacokon a kereskedelmi 3G szolgáltatások indításának üteme felgyorsult, így az előfizetők száma 2004 végére közel 16 millióra rúgott. Az év végére a 63 kereskedelmi 3G hálózatból 28 a társaság berendezésével üzemelt.
"Az elmúlt év ugyanakkor szigorú feltételeket szabott a Nokia számára. Válaszul kijelöltük öt fő prioritásunkat a következő területekben: vevőkapcsolatok, termékkínálat, a kutatás - fejlesztés hatékonysága, a kereslet és a kínálat összehangolása, valamint az a képesség, hogy teljes körű megoldásokat kínáljunk. Ezeken a területeken jelentős haladást értünk el, és úgy hiszem, ennek eredményeképpen jelenleg jobb pozícióból nézünk szembe a jövő kihívásaival."