Berta Sándor
Internetkapcsolat a taxikban is
A szerencsés város ahol az új taxikat szolgálatba állították, Melbourne. Az itteniek - érthető módon - örömmel vegyes kíváncsisággal fogadták az új járművek forgalomba állítását.
2000-ben még Palmokkal felszerelt Yahoo! taxikkal próbálták megvalósítani a telekommunikációs rendszerrel felszerelt taxit. Azóta a program feledésbe merült, de Ausztráliában mégiscsak megalkották a nem mindennapi járműveket. Aki igénybe veszi egy ilyen új taxi szolgáltatásait, az az útja során szörfölhet a világhálón, de a helyi információkhoz is hozzájuthat. A különböző adatokhoz való online hozzáférés egy érintőképernyő segítségével lehetséges.
A különleges kijelzőket a TouchTaxi taxitársaság az első ülések hát- és fejtámlájába építette be. A különálló "In Taxi-Information System" nevű rendszerből az utasok a különböző helyi információkhoz juthatnak hozzá, mint például egy szórakozóhely címéhez és telefonszámához.
Ugyanakkor a taxitársaság tájékoztatása szerint csodát semmi esetre sem szabad várni az új taxitól. Mivel az internetezéshez a taxik a WiFi- és a mobiltelefonokból már ismert General Packet Radio Service, vagy közismertebb nevén a GPRS-technológiát használják, a mozgó járműből problémás lehet a gyors internetkapcsolat felépítése. A vezetéknélküli internet hatótávolsága jelenleg elég kicsi, hotspottól hotspotig tart, utóbbinak pedig a sávszélessége hagy maga után kivánnivalókat.
A rendszer eltárolja a fontosabb internetes oldalak adatait és linkjeit, amelyeket minden percben frissít a GPRS segítségével, így az utasok mindig az aktuális eseményekről kapnak tájékoztatást. A TouchTaxi egyébként nem titkolja, hogy az általa készített rendszerrel úgynevezett "gerilla-reklámokat akar eladni".
Mint azt Ruwan Weerasooriya, a vállalat elnök-vezérigazgatója elmondta: a cégük a beépített GPS globális helyzetmeghatározó rendszer vevőegységének köszönhetően pontosan tudja, hogy éppen hol vannak a taxijai és így mindig az adott környék hangulatának megfelelő reklámokat tud bejátszani az utasoknak a kijelzőkön. Így például, ha az utas a repülőtérre viteti magát és a Virgin légitársaság egyik járatával fog menni, akkor a reklámban feltehetik neki a kérdést, hogy a Quantas repülőgépén nem lenne-e kényelmesebb a repülőútja?
2000-ben még Palmokkal felszerelt Yahoo! taxikkal próbálták megvalósítani a telekommunikációs rendszerrel felszerelt taxit. Azóta a program feledésbe merült, de Ausztráliában mégiscsak megalkották a nem mindennapi járműveket. Aki igénybe veszi egy ilyen új taxi szolgáltatásait, az az útja során szörfölhet a világhálón, de a helyi információkhoz is hozzájuthat. A különböző adatokhoz való online hozzáférés egy érintőképernyő segítségével lehetséges.
A különleges kijelzőket a TouchTaxi taxitársaság az első ülések hát- és fejtámlájába építette be. A különálló "In Taxi-Information System" nevű rendszerből az utasok a különböző helyi információkhoz juthatnak hozzá, mint például egy szórakozóhely címéhez és telefonszámához.
Ugyanakkor a taxitársaság tájékoztatása szerint csodát semmi esetre sem szabad várni az új taxitól. Mivel az internetezéshez a taxik a WiFi- és a mobiltelefonokból már ismert General Packet Radio Service, vagy közismertebb nevén a GPRS-technológiát használják, a mozgó járműből problémás lehet a gyors internetkapcsolat felépítése. A vezetéknélküli internet hatótávolsága jelenleg elég kicsi, hotspottól hotspotig tart, utóbbinak pedig a sávszélessége hagy maga után kivánnivalókat.
A rendszer eltárolja a fontosabb internetes oldalak adatait és linkjeit, amelyeket minden percben frissít a GPRS segítségével, így az utasok mindig az aktuális eseményekről kapnak tájékoztatást. A TouchTaxi egyébként nem titkolja, hogy az általa készített rendszerrel úgynevezett "gerilla-reklámokat akar eladni".
Mint azt Ruwan Weerasooriya, a vállalat elnök-vezérigazgatója elmondta: a cégük a beépített GPS globális helyzetmeghatározó rendszer vevőegységének köszönhetően pontosan tudja, hogy éppen hol vannak a taxijai és így mindig az adott környék hangulatának megfelelő reklámokat tud bejátszani az utasoknak a kijelzőkön. Így például, ha az utas a repülőtérre viteti magát és a Virgin légitársaság egyik járatával fog menni, akkor a reklámban feltehetik neki a kérdést, hogy a Quantas repülőgépén nem lenne-e kényelmesebb a repülőútja?