SG.hu
Hitelesített elektronikus ügyintézés Ferencvárosban
Elérhetővé vált Ferencváros e-önkormányzati honlapja, ahol a lakosok elektronikus úton intézhetik hivatalos ügyeiket, többek között: parkolási engedély igénylését, építmény és telekadó bevallást, adóegyenleg ellenőrzést, gépkocsi kijelentését, 0-s igazolás igénylését.
Elindult az e-ügyintézés a IX. kerületi lakosok számára Ferencváros új e-önkormányzati honlapján, jelentette be Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter jelenlétében a Ferencvárosi Önkormányzat és a NetLock Kft. a mai napon tartott sajtótájékoztatón. Az ügyfeleknek ezentúl nem kell feltétlenül sorban állniuk a hivatalban, hogy ügyeiket elintézhessék - ezt megtehetik otthonukból is a számítógépük segítségével. Parkolási engedélyt igényelhetnek, elküldhetik építmény és telekadó bevallásukat, ellenőrizhetik adóegyenlegüket, kijelenthetik gépkocsijukat, 0-s igazolást igényelhetnek elektronikus aláírás használatával.
A projekt beindításához a NetLock Kft. Magyarország első minősített hitelesítés-szolgáltatója a Ferencvárosi Önkormányzat számára az elektronikus formanyomtatványok elektronikus aláírással való hitelesítését biztosító technológiát és a lakosság által igényelhető fokozott biztonságú tanúsítványokat szállította. A NetLock szolgáltatásával az önkormányzat és a kerületi lakosok közötti kommunikáció biztonságossá vált.
Ferencváros e-önkormányzati portáljának szolgáltatásai
A Ferencvárosi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala a kor elvárásainak megfelelően fejleszti a hivatal és ügyfelei közötti kommunikációt. A hivatal célja, hogy komplex elektronikus közigazgatási rendszert valósítson meg a kerületben. Az e-önkormányzati honlap létrehozása is része volt a fejlesztési terveknek, segítségével az egyelőre részleges elektronikus ügyintézés lehetőségét teremtik meg.
A beruházás megvalósulásával, a technikai feltételek teljes megteremtésével az állampolgároknak lehetőségük van ügyeik elektronikus úton való intézésére, amelyek a következők lehetnek: parkolási engedély igénylése, építmény és telekadó bevallás, adóegyenleg ellenőrzés, gépkocsi kijelentése, 0-s igazolás igénylése. A honlapra látogatók figyelemmel kísérhetik a kapcsolódó aktuális jogszabályokat, illetve segítséget kaphatnak az elektronikus ügyintézés lépéseihez. Tájékozódhatnak aktuális adóegyenlegükről, továbbá letölthetik, vagy kitöltés után elektronikusan aláírva rögtön be is küldhetik a szükséges nyomtatványokat. Információhoz juthatnak az elektronikus aláírással és a PKI technológiával kapcsolatban.
Az elektronikus ügyintézés lehetőségét a Ferencvárosi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala a jövőben több ügytípusra is ki szeretné terjeszteni. A tervek között szerepel az időbélyegzés bevezetése is, hiszen ezzel a technológiával valósulhat meg az időbeli hitelesség az elektronikus térben, amely az önkormányzati igazgatás területén kulcsfontosságú, tekintettel az ügyintézési határidőkre. Az internet-felhasználók számának figyelemreméltó emelkedése valószínűsíti, hogy Ferencvárosban évről évre egyre többen tudnak és kívánnak majd ezzel az ügyintézési formával élni.
A Ferencvárosi Önkormányzat a portál létrehozását a képviselő-testület által erre a célra biztosított saját forrás felhasználásával tette lehetővé, további támogatást jelent a rendszer működtetéséhez a Közép-magyarországi Fejlesztési Tanács pályázatán e célra elnyert összeg.
"A közigazgatási szolgáltatások színvonalának folyamatos javítása és korszerűsítése kiemelt cél a kerület vezetése számára. Az elmúlt években az önkormányzatokhoz telepített hatósági feladatok körének bővülése is arra késztette a hivatalt, hogy újabb ügyfélszolgálati irodákat alakítson ki közel a lakossághoz a kerület külső részein, illetve, hogy a régi irodák fogadótereit korszerűsítse, annak érdekében, hogy csökkenjen az ügyintézés időtartama" - mondta dr. Oszvári István, a Ferencvárosi Önkormányzat jegyzője. "Következő lépésként egy erőteljes reklámkampány várható, amely a IX. kerületben lakók, illetve az itteni vállalkozók számára ad útmutatást és bíztatást e korszerű szolgáltatási forma igénybevételéhez" - tette hozzá dr. Oszvári István.
2002-ben az elektronikus ügyintézés elindításáról született döntés és az ehhez kapcsolódó pályázat sikerét követően az önkormányzat a Magnet-x Kft.-t kérte fel a szükséges programozói és webfejlesztési feladatok végrehajtására.
"A kitűzött cél eléréséhez a programfejlesztésnél sokoldalúbb, komplexebb szolgáltatás szükségeltetett, hiszen egy ilyen rendszer bevezetéséhez nélkülözhetetlen a hivatali tevékenység, az ügyintézési mechanizmusok tanulmányozása és a kapcsolódási pontok szervezése. Reméljük, hogy Ferencváros mintájára más önkormányzatok is lépéseket tesznek az elektronikus ügyintézés bevezetésének irányába, csökkentve ezzel a hivatali ügyintézés költségeit, könnyítve a lakosság terheit. Célunk, hogy az intézhető ügyek száma is folyamatosan növekedjen Ferencvárosban" - mondta Ruzsics Milán, a Magnet-x Kft. ügyvezető igazgatója.
"Nagyon örülünk annak, hogy hozzájárulhattunk a hiteles elektronikus ügyintézés elindításához Ferencvárosban. Az e-önkormányzat egyedülálló szolgáltatása lehetővé teszi az elektronikus aláírás használatát az önkormányzattal folytatott elektronikus kommunikációban. Külön elismerés illeti meg az Adóirodát, aki már a Közigazgatási Hatósági Eljárásról szóló törvény hatályba lépése előtt annak majdani előírásai szerint tevékenykedik" - mondta Rózsahegyi Zsolt, a NetLock Kft. ügyvezető igazgatója. "Bízunk abban, hogy a pozitív példa további önkormányzatokat ösztönöz arra, hogy hasonló rendszert építsenek ki saját kerületükben, megkímélve az ott élő lakosokat a hosszan tartó sorban állástól, az önkormányzat munkatársait pedig a számtalan túlórától" - tette hozzá Rózsahegyi Zsolt.
Elektronikus ügyintézés elektronikus aláírás használatával
A IX. kerületben az interneten keresztül történő kommunikáció biztonságossá tételéhez a legmagasabb szintű technológiát a PKI-t (nyilvános kulcsú infrastruktúrát) alkalmazták. A NetLock Kft. magas színvonalú szolgáltatásai közül a Form Signing modul az a szoftver, amely a Ferencvárosi Önkormányzat honlapján kitöltött elektronikus űrlap elektronikus aláírással való ellátását végzi. Segítségével a kerületi lakosok otthonukból, vagy a kerületben elhelyezett e-Magyarország pontokról könnyedén elérhetik Ferencváros elektronikus honlapját, és percek alatt elintézhetik ügyeiket.
A NetLock Kft. a Ferencvárosi Önkormányzaton keresztül tanúsítványokat bocsát a kerületi lakosok részére, hogy megteremtse a hiteles kommunikáció lehetőségét és felgyorsítsa az elektronikus ügyintézés elterjedését. A kerületi lakosok közül az első száz igénylő számára az Önkormányzat által finanszírozott tanúsítványokat - és természetesen a továbbiakat is - az elektronikus ügyintézés számtalan más területén alkalmazhatják majd a felhasználók. Például 2005 áprilisától - várhatóan - elektronikusan adhatja be adóbevallását Magyarország minden fokozott biztonságú tanúsítvánnyal rendelkező állampolgára. Az elektronikus számlázás elterjedése pedig nemcsak az egyes folyamatokat gyorsítja fel, hanem lehetővé teszi a piaci szereplők számára, hogy az ügyvitel során keletkezett papír alapú dokumentumokat ne kelljen óriási összegekért raktárban tárolni.
Elindult az e-ügyintézés a IX. kerületi lakosok számára Ferencváros új e-önkormányzati honlapján, jelentette be Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter jelenlétében a Ferencvárosi Önkormányzat és a NetLock Kft. a mai napon tartott sajtótájékoztatón. Az ügyfeleknek ezentúl nem kell feltétlenül sorban állniuk a hivatalban, hogy ügyeiket elintézhessék - ezt megtehetik otthonukból is a számítógépük segítségével. Parkolási engedélyt igényelhetnek, elküldhetik építmény és telekadó bevallásukat, ellenőrizhetik adóegyenlegüket, kijelenthetik gépkocsijukat, 0-s igazolást igényelhetnek elektronikus aláírás használatával.
A projekt beindításához a NetLock Kft. Magyarország első minősített hitelesítés-szolgáltatója a Ferencvárosi Önkormányzat számára az elektronikus formanyomtatványok elektronikus aláírással való hitelesítését biztosító technológiát és a lakosság által igényelhető fokozott biztonságú tanúsítványokat szállította. A NetLock szolgáltatásával az önkormányzat és a kerületi lakosok közötti kommunikáció biztonságossá vált.
Ferencváros e-önkormányzati portáljának szolgáltatásai
A Ferencvárosi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala a kor elvárásainak megfelelően fejleszti a hivatal és ügyfelei közötti kommunikációt. A hivatal célja, hogy komplex elektronikus közigazgatási rendszert valósítson meg a kerületben. Az e-önkormányzati honlap létrehozása is része volt a fejlesztési terveknek, segítségével az egyelőre részleges elektronikus ügyintézés lehetőségét teremtik meg.
A beruházás megvalósulásával, a technikai feltételek teljes megteremtésével az állampolgároknak lehetőségük van ügyeik elektronikus úton való intézésére, amelyek a következők lehetnek: parkolási engedély igénylése, építmény és telekadó bevallás, adóegyenleg ellenőrzés, gépkocsi kijelentése, 0-s igazolás igénylése. A honlapra látogatók figyelemmel kísérhetik a kapcsolódó aktuális jogszabályokat, illetve segítséget kaphatnak az elektronikus ügyintézés lépéseihez. Tájékozódhatnak aktuális adóegyenlegükről, továbbá letölthetik, vagy kitöltés után elektronikusan aláírva rögtön be is küldhetik a szükséges nyomtatványokat. Információhoz juthatnak az elektronikus aláírással és a PKI technológiával kapcsolatban.
Az elektronikus ügyintézés lehetőségét a Ferencvárosi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala a jövőben több ügytípusra is ki szeretné terjeszteni. A tervek között szerepel az időbélyegzés bevezetése is, hiszen ezzel a technológiával valósulhat meg az időbeli hitelesség az elektronikus térben, amely az önkormányzati igazgatás területén kulcsfontosságú, tekintettel az ügyintézési határidőkre. Az internet-felhasználók számának figyelemreméltó emelkedése valószínűsíti, hogy Ferencvárosban évről évre egyre többen tudnak és kívánnak majd ezzel az ügyintézési formával élni.
A Ferencvárosi Önkormányzat a portál létrehozását a képviselő-testület által erre a célra biztosított saját forrás felhasználásával tette lehetővé, további támogatást jelent a rendszer működtetéséhez a Közép-magyarországi Fejlesztési Tanács pályázatán e célra elnyert összeg.
"A közigazgatási szolgáltatások színvonalának folyamatos javítása és korszerűsítése kiemelt cél a kerület vezetése számára. Az elmúlt években az önkormányzatokhoz telepített hatósági feladatok körének bővülése is arra késztette a hivatalt, hogy újabb ügyfélszolgálati irodákat alakítson ki közel a lakossághoz a kerület külső részein, illetve, hogy a régi irodák fogadótereit korszerűsítse, annak érdekében, hogy csökkenjen az ügyintézés időtartama" - mondta dr. Oszvári István, a Ferencvárosi Önkormányzat jegyzője. "Következő lépésként egy erőteljes reklámkampány várható, amely a IX. kerületben lakók, illetve az itteni vállalkozók számára ad útmutatást és bíztatást e korszerű szolgáltatási forma igénybevételéhez" - tette hozzá dr. Oszvári István.
2002-ben az elektronikus ügyintézés elindításáról született döntés és az ehhez kapcsolódó pályázat sikerét követően az önkormányzat a Magnet-x Kft.-t kérte fel a szükséges programozói és webfejlesztési feladatok végrehajtására.
"A kitűzött cél eléréséhez a programfejlesztésnél sokoldalúbb, komplexebb szolgáltatás szükségeltetett, hiszen egy ilyen rendszer bevezetéséhez nélkülözhetetlen a hivatali tevékenység, az ügyintézési mechanizmusok tanulmányozása és a kapcsolódási pontok szervezése. Reméljük, hogy Ferencváros mintájára más önkormányzatok is lépéseket tesznek az elektronikus ügyintézés bevezetésének irányába, csökkentve ezzel a hivatali ügyintézés költségeit, könnyítve a lakosság terheit. Célunk, hogy az intézhető ügyek száma is folyamatosan növekedjen Ferencvárosban" - mondta Ruzsics Milán, a Magnet-x Kft. ügyvezető igazgatója.
"Nagyon örülünk annak, hogy hozzájárulhattunk a hiteles elektronikus ügyintézés elindításához Ferencvárosban. Az e-önkormányzat egyedülálló szolgáltatása lehetővé teszi az elektronikus aláírás használatát az önkormányzattal folytatott elektronikus kommunikációban. Külön elismerés illeti meg az Adóirodát, aki már a Közigazgatási Hatósági Eljárásról szóló törvény hatályba lépése előtt annak majdani előírásai szerint tevékenykedik" - mondta Rózsahegyi Zsolt, a NetLock Kft. ügyvezető igazgatója. "Bízunk abban, hogy a pozitív példa további önkormányzatokat ösztönöz arra, hogy hasonló rendszert építsenek ki saját kerületükben, megkímélve az ott élő lakosokat a hosszan tartó sorban állástól, az önkormányzat munkatársait pedig a számtalan túlórától" - tette hozzá Rózsahegyi Zsolt.
Elektronikus ügyintézés elektronikus aláírás használatával
A IX. kerületben az interneten keresztül történő kommunikáció biztonságossá tételéhez a legmagasabb szintű technológiát a PKI-t (nyilvános kulcsú infrastruktúrát) alkalmazták. A NetLock Kft. magas színvonalú szolgáltatásai közül a Form Signing modul az a szoftver, amely a Ferencvárosi Önkormányzat honlapján kitöltött elektronikus űrlap elektronikus aláírással való ellátását végzi. Segítségével a kerületi lakosok otthonukból, vagy a kerületben elhelyezett e-Magyarország pontokról könnyedén elérhetik Ferencváros elektronikus honlapját, és percek alatt elintézhetik ügyeiket.
A NetLock Kft. a Ferencvárosi Önkormányzaton keresztül tanúsítványokat bocsát a kerületi lakosok részére, hogy megteremtse a hiteles kommunikáció lehetőségét és felgyorsítsa az elektronikus ügyintézés elterjedését. A kerületi lakosok közül az első száz igénylő számára az Önkormányzat által finanszírozott tanúsítványokat - és természetesen a továbbiakat is - az elektronikus ügyintézés számtalan más területén alkalmazhatják majd a felhasználók. Például 2005 áprilisától - várhatóan - elektronikusan adhatja be adóbevallását Magyarország minden fokozott biztonságú tanúsítvánnyal rendelkező állampolgára. Az elektronikus számlázás elterjedése pedig nemcsak az egyes folyamatokat gyorsítja fel, hanem lehetővé teszi a piaci szereplők számára, hogy az ügyvitel során keletkezett papír alapú dokumentumokat ne kelljen óriási összegekért raktárban tárolni.