SG.hu

Többcsatornás tévészolgáltatás mobiltelefonon

Első ízben tesztelnek többcsatornás televízió-szolgáltatást mobiltelefonon Nagy-Britanniában. A teszt célja a mobiltelevízió üzleti modelljének és a vele kapcsolatos fogyasztói preferenciáknak a vizsgálata.

Az ntl Broadcast (műsorszórás) üzletága és az O2 bejelentette, hogy 2005 tavaszától elkezdi a mobiltelefonon fogható, többcsatornás televízió-szolgáltatás első nagy-britanniai próbaüzemét. Az Oxford környékén található, 120 négyzetkilométert felölelő területet kilenc adó fedi le, amelyek szolgáltatása idején az O2 500 ügyfele láthatja a televízió adását a beépített digitális tévévevővel ellátott multimédiás mobiltelefonon. A tesztben résztvevők 16 csatorna közül választhatnak, amelyek programján zene, sport, hírek, vígjátékok, szappanoperák, dokumentumfilmek, filmek, rajzfilmek és szakosodott adások, például interaktív játékok és tévés vásárlási programok szerepelnek. A próbaüzem alatt megvizsgálják, hogy mekkora az igény a mobiltelevízió-szolgáltatásra, mekkora az egyes tartalmak vélhető értéke, és milyen televíziózási szokások befolyásolnák az esetleges szolgáltatás felépítését.

A nagy-britanniai próbaüzem megvalósítása érdekében az ntl az O2-vel, a Sony-val és a Nokiával működik együtt. Mindkét utóbbi vállalat kulcsszerepet játszott a DVB-H szabvány kidolgozásában, és a DVB-H vevőkészülékeiknek prototípusával támogatják a tesztelést. A Nokia szállítja a műszaki és kereskedelmi elképzelés teljes körű tesztelését lehetővé tevő, teljes szolgáltatási rendszert, valamint a szükséges eKereskedelmi modulokat és interfészeket.

Az oxfordi próbaüzem a maga nemében első Nagy-Britanniában, és egyedülálló abban a tekintetben is, hogy a mobiltelevízió kereskedelmi aspektusát vizsgálja. Az ntl széles televíziós ügyfélkörére támaszkodva állítja össze a televízió-csatornák portfolióját, illetve megtervezi, kiépíti és üzemelteti az átviteli hálózatot. Az O2 a tartalomtovábbítás, illetve a mobilvideó terén szerzett tapasztalatát adja át, az O2 ügyfelei pedig Nagy-Britanniában elsőként láthatnak bele az ilyen jellegű, jövőt idéző mobilszolgáltatásokba.

A próbaüzem az alacsony energiafelhasználású és kifejezetten a hatékony jelfogadásra tervezett kézi készülékekhez készült DVB-H televíziós átviteli szabványt alkalmazza, amely a tartalmakat hatékonyan juttatja el egy forrásból több fogadó számára úgy, hogy a megoldás kiegészíti a mobilszolgáltatók által jelenleg kiépített harmadik generációs hálózatok szolgáltatásait.

Az ntl Broadcast üzletágának a médiaüzlet fejlesztésével foglalkozó igazgatója, Terry Howard elmondta: "Kereskedelmi próbaüzemet indítunk, amely a nagy-britanniai mobil televíziós szolgáltatás üzleti kivitelezhetőségét vizsgálja. Széles körű piackutatást végeztünk a fogyasztói igényekkel és a televíziózási szokásokkal kapcsolatban. Ugyan az eredmények kedvezőnek tűnnek, mégis az iparág legfontosabb szereplőivel együttműködésben próbaüzem során kell igazolnunk az adatok érvényességét. Jelentős televíziós tapasztalatunknak, a tartalomszolgáltatókkal fennálló szoros kapcsolatunknak, és technológiai innovációink sorának köszönhetően megfelelő helyzetben vagyunk ahhoz, hogy a próbaüzemet összefogjuk. Bízunk abban, hogy a próba eredményeivel hozzájárulhatunk a szolgáltatás jövőbeli országos beindításához. A mobiltelevízió új piacra jutási lehetőséget kínál a nagyobb nézőszámra törekvő, és további potenciális bevételi forrást kereső médiapiaci szereplők számára. A mobilszolgáltatók értékesebb szolgáltatásokra és magasabb felhasználónkénti bevételre (ARPU) számíthatnak."

Az O2 műszaki igazgatója, Dave Williams hozzátette: "A próbaüzem során megvizsgálhatjuk, hogy hogyan működne a DVB-H az O2 tervezett 3G alapú mobilzene- és video-szolgáltatásának potenciálisan alacsony továbbítási költségű mechanizmusaként. Az O2 e téren vezető mobilszolgáltatóként jelentős mértékben növelheti a mobiltelevízió értékét, és a DVB-H rendszeren alapuló szolgáltatások fejlesztése mellett a 3G adatszolgáltatások használatát is fokozhatja."

A Sony SES DTV marketing igazgatója, Mark Hopgood elmondta: "Örömmel veszünk részt a próbaüzemben, amelyet széles körű tesztelési programunk fontos részének tekintünk." A Nokia IPDC szervezetének igazgatója, Seppo Sutela az európai DVB-H fejlődésének logikus lépéseként tekint az oxfordi próbára: "Az oxfordi kísérleti üzem rendkívül érdekesnek ígérkezik, Nagy-Britannia piaca pedig a globális DVB-H tevékenységünk egyik nagy célterülete."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!