SG.hu

Sokat költenek távközlésre a magyar családok

[Magyarország.hu] Lassan, de biztosan erősödik a távközlési szolgáltatók közötti verseny hazánkban, de a magyar családok még ma is kiugróan sokat költenek telekommunikációra - derült ki a VII. Telecom konferencián.

Szeptember 9-én a VII. Telecom konferencián ültek össze a hírközlési és telekommunikációs ágazat legfontosabb állami és piaci szereplői, hogy értékeljék az iparág helyzetét 2004 közepén, néhány hónappal az új hírközlési törvény hatályba lépése után. A konferencián kiderült, hogy a piacon lassan, de biztosan erősödik a szolgáltatók közötti verseny. Szó esett a harmadik generációs mobilszolgáltatások bevezetéséről, a mobil-, a vezetékes és az internetpiacról is.

A vezetékes távközlési piac néhány hónapja stagnál, megállt a vonalas előfizetők számának csökkenése. A vezetékes telefonbeszélgetések csökkenése okozta bevételkiesést részben ellensúlyozza az adatforgalom növekedése. A vezetékes telefonálás összköltsége valamelyest csökken, mert a távolsági hívások egyre olcsóbbá válnak. A piacon még ma is a jelentős piaci erővel szolgáltatók a domináns szereplők, azonban jól fejlődnek a versenytársak is, amelyek az üzleti felhasználók után már a lakossági szegmensben is kínálnak szolgáltatásokat. Ilyen például a Tele2, vagy az internetalapú hangkommunikációt bevezető UPC. Idén a második negyedév végén a vezetékes piacon a Matáv részesedése 79 százalék volt, utána sorrendben az Invitel (12%), a HTCC (5%), az Emitel (2%) és a Monortel (2%) következik.

Augusztus végéig a vezetékes előfizetők közül 38 ezren, a mobilosok közül 21 ezren váltottak szolgáltatót számhordozással. A magyar háztartások jövedelmükhöz képest kiugróan sokat költenek telekommunikációra, ez a GDP növekedésével, a piaci verseny miatti árcsökkenéssel fokozatosan csökkenni fog. A hangszolgáltatásokon belül folyamatosan nő a mobilok részesedése. A vezetékes telefónia jövője az internetalapú hangkommunikáció (VoIP) - mondta Menyhárt Éva, a Matáv Rt. szabályozási igazgatója.

A magyar mobilpiac telítetté vált, növekedése lelassult, a legfrissebb adatok szerint a három mobil-szolgáltató (Pannon GSM, T-Mobile, Vodafone) már 8,3 millió mobil-előfizetést tart nyilván. A hazai piacon kiugróan magas a feltöltőkártyás (pre-paid) mobilosok aránya. A piacon harmadikként megjelenő Vodafone határozott, kemény árpolitikával toborzott előfizetőket. A második negyedév végén a T-Mobile részesedése 48 százalék volt, a Pannon GSM-é 34, a Vodafone-é pedig 18 százalék.

Bár az Európai Unió korábbi 15 tagországához viszonyítva alacsony az internetezők aránya (18%), a piac gyorsan bővül, a hozzáférések között igen magas (30 százalék fölötti) a szélessávú elérések száma. A piaci versenynek és a szélessávú technológiák állami támogatásának köszönhetően az árak csökkennek, a piac sokszereplős.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kicsy #4
    Amúgy nálunk lehetőség sincs semmilyen szélessávú netre, persze hogy pang a piac.
  • Piscator #3
    Nálunk az opcionális lakossági szolg-ok közül az ADSL a legdrágább, havi 12000-ért.
    Mi nem vagyunk nagy telekommunikáció mániások, amíg nem lesz Orwell álom világ, míg nem vezetik be a fejedbe a kábelt, míg nem lesz csak fizetős tv, mikor minden kiskapu, rádióamatőr,megszűnik, addig elég a földi szórás is!
    Mobil meg suxx.
  • kicsy #2
    "Sokat költenek távközlésre a magyar családok"
    Lehet hogy ehhez hozzájárul hogy q*rva drága a távközlés..
  • TeszteloPontHu #1
    "alacsony az internetezők aránya (18%), a piac gyorsan bővül"

    Kár, hogy éppen az elmúlt negyedévben csökkent a netelőfizetők száma...