SG.hu
Mobilcégek harcolnak a narancs színért
[Menedzsment Fórum] Megtartaná arculatában az Orange a narancs színt, azonban az easyMobile is erre a színre építené az imázsát, derül ki a BBC Online cikkéből, felvetve a kérdést, lehet-e egy színárnyalatot kizárólagosan használni.
Ki szeretné sajátítani az Orange a narancs színt, amelynek azonos árnyalatát használná a konkurens easyMobile is. Mint a mobilpiacon megjelenő easyGroup szóvivője elmondta, az easyMobile anyacégéhez tartozó easyJet légitársaság már korábban is a narancs színre alapozta megjelenését, és ezt szeretnék továbbvinni a mobil üzletágban is. Ott viszont már van egy piaci szereplő, amely ugyanabban az árnyalatban jelenik meg, és az Orange.
Számos társaság védelmezi az imázsa szerves részét képező színt. A BP jogi úton támadott meg egy ír olajtársaságot, mely a cég logóját meghatározó jellegzetes zöldet használta, és a Deutsche Telekom is lényegében birtokolja a rózsaszín egy árnyalatát, a magentát.
Most az Orange kénytelen az imázsához tartozó narancsot megvédeni. Mind a mobilcég, mind az easyJet saját 'térfelén' régóta használja már ezt a színt, de az easyGroup mobilpiacon való megjelenésével először ütköznek érdekeik. Az Orange alkalmazhatja a Heinz módszerét: az élelmiszeripari óriás jogi úton levédette a konzervdobozait jellemző türkizt. A Toblerone a háromszögletű csokoládés doboz alakját védette le. A mobilcég számára - vélik a szakértők - megoldás lehet, ha törvényes védjegyévé teszi az őt jellemző Pantone No 151 jelzésű narancs árnyalatot.
Ki szeretné sajátítani az Orange a narancs színt, amelynek azonos árnyalatát használná a konkurens easyMobile is. Mint a mobilpiacon megjelenő easyGroup szóvivője elmondta, az easyMobile anyacégéhez tartozó easyJet légitársaság már korábban is a narancs színre alapozta megjelenését, és ezt szeretnék továbbvinni a mobil üzletágban is. Ott viszont már van egy piaci szereplő, amely ugyanabban az árnyalatban jelenik meg, és az Orange.
Számos társaság védelmezi az imázsa szerves részét képező színt. A BP jogi úton támadott meg egy ír olajtársaságot, mely a cég logóját meghatározó jellegzetes zöldet használta, és a Deutsche Telekom is lényegében birtokolja a rózsaszín egy árnyalatát, a magentát.
Most az Orange kénytelen az imázsához tartozó narancsot megvédeni. Mind a mobilcég, mind az easyJet saját 'térfelén' régóta használja már ezt a színt, de az easyGroup mobilpiacon való megjelenésével először ütköznek érdekeik. Az Orange alkalmazhatja a Heinz módszerét: az élelmiszeripari óriás jogi úton levédette a konzervdobozait jellemző türkizt. A Toblerone a háromszögletű csokoládés doboz alakját védette le. A mobilcég számára - vélik a szakértők - megoldás lehet, ha törvényes védjegyévé teszi az őt jellemző Pantone No 151 jelzésű narancs árnyalatot.