SG.hu
Egyre idegesítőbbek a mobiltulajdonosok
[Menedzsment Fórum] A telefonálás során jóval kevésbé vesznek figyelembe másokat az amerikai mobilhasználók, mint öt évvel ezelőtt, derül ki a Sprint vonatkozó elemzéséből.
A 723 online felmérésben megkérdezett amerikai mobiltulajdonos kimondottan előzékenynek tartja magát. Csaknem száz százalékuk arrébb megy, ha telefonálni akar, hogy ne zavarjon másokat. A felhasználók 72 százaléka még a helységből is kimegy, ha csörög a mobilja, 18 százalékuk a szoba másik oldalára megy át. 10 százalékuk pár lépést megy arrébb, hogy ne hallgassák a többiek, például a munkatársak az irodában.
Az amerikai mobiltulajdonosok büszkék arra, hogy mennyire figyelmesek telefonálás közben. A válaszadók 56 százaléka tartja magát figyelmesnek, 41 százaléka úgy véli, meglehetősen udvarias, és csak 3 százalékuk gondolja, hogy nem figyel eléggé arra, zavar-e másokat. A többi mobiltulajdonossal szemben viszont kritikusak voltak a megkérdezettek: 80 százalékuk úgy gondolja, mások igencsak zavaróan telefonálnak, és a mobilosok sokkal kevésbé tartják be az udvariassági szabályokat, mint öt éve.
A válaszadók háromnegyede kénytelen volt már végighallgatni mások telefonbeszélgetéseit nyilvános vécén, és 62 százalékuk érezte már kényelmetlenül magát, mert olyan dolgokat hallott, amit nem szeretett volna. Ugyanakkor az amerikaiaknak csak 15 százaléka nem érint privát témákat mobilozás közben, ha idegenek tartózkodnak a közelében.
Az irodai stressz jelentős részét okozza a felmérések szerint a figyelmetlen mobilhasználat. A legellenszenvesebbek azok a kollégák, akik asztalukon hagyják a telefonjukat, mely aztán csengésével zavarja az irodában tartózkodókat. A megbeszélések alatti telefonálás és SMS-küldés azt az igen kellemetlen benyomást kelti, hogy az illető számára fontosabb az, akivel telefonon kommunikál, mint a körülötte levők.
Egy korábbi brit felmérésben megkérdezettek mindössze 11 százaléka tartja elfogadhatónak, hogy az értekezletek alatt munkatársaik bekapcsolva hagyják telefonjukat, a meetingek közbeni SMS-küldést pedig az emberek több mint 80 százaléka érzi indokolatlannak. A háromezer munkahelyen elvégzett közvélemény-kutatás szerint a válaszadók csaknem fele mondta azt, hogy az íróasztalokon elhagyatottan, kitartóan és a legváltozatosabb dallamokon szóló mobilok tulajdonosait tartja a legkellemetlenebb munkatársaknak.
A 723 online felmérésben megkérdezett amerikai mobiltulajdonos kimondottan előzékenynek tartja magát. Csaknem száz százalékuk arrébb megy, ha telefonálni akar, hogy ne zavarjon másokat. A felhasználók 72 százaléka még a helységből is kimegy, ha csörög a mobilja, 18 százalékuk a szoba másik oldalára megy át. 10 százalékuk pár lépést megy arrébb, hogy ne hallgassák a többiek, például a munkatársak az irodában.
Az amerikai mobiltulajdonosok büszkék arra, hogy mennyire figyelmesek telefonálás közben. A válaszadók 56 százaléka tartja magát figyelmesnek, 41 százaléka úgy véli, meglehetősen udvarias, és csak 3 százalékuk gondolja, hogy nem figyel eléggé arra, zavar-e másokat. A többi mobiltulajdonossal szemben viszont kritikusak voltak a megkérdezettek: 80 százalékuk úgy gondolja, mások igencsak zavaróan telefonálnak, és a mobilosok sokkal kevésbé tartják be az udvariassági szabályokat, mint öt éve.
A válaszadók háromnegyede kénytelen volt már végighallgatni mások telefonbeszélgetéseit nyilvános vécén, és 62 százalékuk érezte már kényelmetlenül magát, mert olyan dolgokat hallott, amit nem szeretett volna. Ugyanakkor az amerikaiaknak csak 15 százaléka nem érint privát témákat mobilozás közben, ha idegenek tartózkodnak a közelében.
Az irodai stressz jelentős részét okozza a felmérések szerint a figyelmetlen mobilhasználat. A legellenszenvesebbek azok a kollégák, akik asztalukon hagyják a telefonjukat, mely aztán csengésével zavarja az irodában tartózkodókat. A megbeszélések alatti telefonálás és SMS-küldés azt az igen kellemetlen benyomást kelti, hogy az illető számára fontosabb az, akivel telefonon kommunikál, mint a körülötte levők.
Egy korábbi brit felmérésben megkérdezettek mindössze 11 százaléka tartja elfogadhatónak, hogy az értekezletek alatt munkatársaik bekapcsolva hagyják telefonjukat, a meetingek közbeni SMS-küldést pedig az emberek több mint 80 százaléka érzi indokolatlannak. A háromezer munkahelyen elvégzett közvélemény-kutatás szerint a válaszadók csaknem fele mondta azt, hogy az íróasztalokon elhagyatottan, kitartóan és a legváltozatosabb dallamokon szóló mobilok tulajdonosait tartja a legkellemetlenebb munkatársaknak.