SG.hu
Csökkent a Nokia bevétele
A Nokia első negyedéves nettó értékesítési bevétele 2%-kal, 6,6 milliárd euróra csökkent, a vállalat jövedelmezőség továbbra is jó, a részvényenkénti nyereség (módosított) értéke 1,17 euró.
Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója elmondta: "Előzetes becslésünk alapján a mobil-eszköz piac továbbra is igen egészséges ütemben, 29%-kal bővült 2004. első negyedévében. Látható, hogy nagyon élénk piacról van szó, amely új területeket hódít meg és nap mint nap sok új fogyasztót vonz. A Nokia mobil-eszköz értékesítése az első negyedévben a piacnál lassabban, 19%-kal nőtt, mely azt tükrözi, hogy a Nokia nem tudta teljes mértékben kihasználni a piac szokásos márciusi felfutását. Ennek eredményeképpen első negyedéves értékesítésünk elmarad várakozásainktól, és piaci hányadunk előzetes becslésünk alapján 35%-ra csökkent. Ennek ellenére nem változott hosszú távú mobilpiaci célkitűzésünk, a 40%-os piaci hányad megszerzése. "
"Bár a Mobile Phones és a Multimedia eszközök értékesítése elmarad várakozásainktól, összességében megtartottuk jó, szilárd jövedelmezőségünket, mely arra utal, hogy a vállalat képes a költségek kezelésére. Elégedett vagyok a hálózati üzletág értékesítésével és 12,9%-os üzemi árrésével, mely tükrözi a helyes termékskálát, valamint a 2003 elején megkezdett átalakítások hatását. "
A nettó értékesítés 2%-kal, 6,6 milliárd euróra csökkent, (2003. első negyedévében 6,8 milliárd euró volt), ez változatlan árfolyamon 7%-os növekedést jelent. A Nokia üzemi nyeresége 1,1 milliárd euró volt (1,4 milliárd euró), 17,2%-os üzemi árrés mellett (20,2%) . A közzétett hozam részvényenkénti hozam 0,17 euró volt (0,20 euró, amely tartalmazta a France Telecom járandóság értéknövekedéséből és a Nokian Tyres részvények eladásából származó 0,04 eurós nyereséget). A Nokia Mobiltelefon üzletág értékesítése 15%-kal 4,3 milliárd euróra csökkent (5,0 milliárd euró) 1,1 milliárd eurós üzemi nyereség (1,4 milliárd euró) és 25,6%-os üzemi árrés (29,0%) mellett. A Multimédia üzletág nettó értékesítése 60%-kal, 776 millió euróra nőtt (484 millió euró), az Enterprise Solutions (Vállalati megoldások) üzletág nettó értékesítése 95%-kal, 189 millió euróra nőtt (97 euró). Az mobil-eszköz piac jelentősen, 29%-kal nőtt a Nokia előzetes becslése szerint.
A Nokia által értékesített összes mobil-eszköz száma 19%-kal, 44,7 millióra nőtt, mely 35%-os piaci hányadot eredményez a Nokia előzetes becslése szerint. A Networks (Hálózati) üzletág értékesítése 16%-kal, 1,4 milliárd euróra nőtt (1,2 milliárd euró) 182 millió eurós üzemi nyereség (85 millió euró, mely tartalmazza a France Telecom járandóság értéknövekedéséből származó 226 millió eurós nyereséget) és 12,9%-os üzemi árrés (7,0%) mellett.
"A Nokia elkötelezett az iránt, hogy továbbra is a mobil eszközök széles skáláját nyújtsa minden piacon, a technológiák többségének felhasználásával. A mobiltermékek tervei ezt az elkötelezettséget tükrözik annak érdekében, hogy versenyképes termékekkel jelenjünk meg a piac minden szegmensében, és különféle design-nal és technológiai megoldással készült termékeket vonultassunk fel. Az év eleje óta hat telefon modell szállítását kezdtük meg, melyek között van az első divat-kategóriás összecsukható modellünk, a Nokia 7200. Ebben az évben emellett kilenc telefon modellt bocsátottunk ki: ezek között öt kamerás telefon (közöttük az első megapixelest), négy CDMA telefon található, valamint a második generációs N-Gage, az N-Gage QD játékgép. Terveink szerint összesen körülbelül 40 terméket bocsátunk ki 2004-ben; a szállítások többsége az év második felére esik majd."
"Az első negyedév során elindított szervezeti változások azt a célt szolgálják, hogy még inkább meglássuk a lehetőségeket a mobil hang-, fogyasztói mobil multimédiás és mobil vállalati megoldások terén. Ugyanakkor kutató-fejlesztői tevékenységünk, valamint logisztikai erőink hatékonyságának javulását is várjuk. Nem vagyunk elégedettek azzal, ahogy értékesítésünk az első negyedévben alakult. Úgy látom, hogy a fejlődés érdekében további erőfeszítésre és kemény munkára van szükség, de bízom abban, hogy a Nokia csapata termék portfoliónk további erősítése révén felismeri és kielégíti a fogyasztók igényét minden szegmensben."
Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója elmondta: "Előzetes becslésünk alapján a mobil-eszköz piac továbbra is igen egészséges ütemben, 29%-kal bővült 2004. első negyedévében. Látható, hogy nagyon élénk piacról van szó, amely új területeket hódít meg és nap mint nap sok új fogyasztót vonz. A Nokia mobil-eszköz értékesítése az első negyedévben a piacnál lassabban, 19%-kal nőtt, mely azt tükrözi, hogy a Nokia nem tudta teljes mértékben kihasználni a piac szokásos márciusi felfutását. Ennek eredményeképpen első negyedéves értékesítésünk elmarad várakozásainktól, és piaci hányadunk előzetes becslésünk alapján 35%-ra csökkent. Ennek ellenére nem változott hosszú távú mobilpiaci célkitűzésünk, a 40%-os piaci hányad megszerzése. "
"Bár a Mobile Phones és a Multimedia eszközök értékesítése elmarad várakozásainktól, összességében megtartottuk jó, szilárd jövedelmezőségünket, mely arra utal, hogy a vállalat képes a költségek kezelésére. Elégedett vagyok a hálózati üzletág értékesítésével és 12,9%-os üzemi árrésével, mely tükrözi a helyes termékskálát, valamint a 2003 elején megkezdett átalakítások hatását. "
A nettó értékesítés 2%-kal, 6,6 milliárd euróra csökkent, (2003. első negyedévében 6,8 milliárd euró volt), ez változatlan árfolyamon 7%-os növekedést jelent. A Nokia üzemi nyeresége 1,1 milliárd euró volt (1,4 milliárd euró), 17,2%-os üzemi árrés mellett (20,2%) . A közzétett hozam részvényenkénti hozam 0,17 euró volt (0,20 euró, amely tartalmazta a France Telecom járandóság értéknövekedéséből és a Nokian Tyres részvények eladásából származó 0,04 eurós nyereséget). A Nokia Mobiltelefon üzletág értékesítése 15%-kal 4,3 milliárd euróra csökkent (5,0 milliárd euró) 1,1 milliárd eurós üzemi nyereség (1,4 milliárd euró) és 25,6%-os üzemi árrés (29,0%) mellett. A Multimédia üzletág nettó értékesítése 60%-kal, 776 millió euróra nőtt (484 millió euró), az Enterprise Solutions (Vállalati megoldások) üzletág nettó értékesítése 95%-kal, 189 millió euróra nőtt (97 euró). Az mobil-eszköz piac jelentősen, 29%-kal nőtt a Nokia előzetes becslése szerint.
A Nokia által értékesített összes mobil-eszköz száma 19%-kal, 44,7 millióra nőtt, mely 35%-os piaci hányadot eredményez a Nokia előzetes becslése szerint. A Networks (Hálózati) üzletág értékesítése 16%-kal, 1,4 milliárd euróra nőtt (1,2 milliárd euró) 182 millió eurós üzemi nyereség (85 millió euró, mely tartalmazza a France Telecom járandóság értéknövekedéséből származó 226 millió eurós nyereséget) és 12,9%-os üzemi árrés (7,0%) mellett.
"A Nokia elkötelezett az iránt, hogy továbbra is a mobil eszközök széles skáláját nyújtsa minden piacon, a technológiák többségének felhasználásával. A mobiltermékek tervei ezt az elkötelezettséget tükrözik annak érdekében, hogy versenyképes termékekkel jelenjünk meg a piac minden szegmensében, és különféle design-nal és technológiai megoldással készült termékeket vonultassunk fel. Az év eleje óta hat telefon modell szállítását kezdtük meg, melyek között van az első divat-kategóriás összecsukható modellünk, a Nokia 7200. Ebben az évben emellett kilenc telefon modellt bocsátottunk ki: ezek között öt kamerás telefon (közöttük az első megapixelest), négy CDMA telefon található, valamint a második generációs N-Gage, az N-Gage QD játékgép. Terveink szerint összesen körülbelül 40 terméket bocsátunk ki 2004-ben; a szállítások többsége az év második felére esik majd."
"Az első negyedév során elindított szervezeti változások azt a célt szolgálják, hogy még inkább meglássuk a lehetőségeket a mobil hang-, fogyasztói mobil multimédiás és mobil vállalati megoldások terén. Ugyanakkor kutató-fejlesztői tevékenységünk, valamint logisztikai erőink hatékonyságának javulását is várjuk. Nem vagyunk elégedettek azzal, ahogy értékesítésünk az első negyedévben alakult. Úgy látom, hogy a fejlődés érdekében további erőfeszítésre és kemény munkára van szükség, de bízom abban, hogy a Nokia csapata termék portfoliónk további erősítése révén felismeri és kielégíti a fogyasztók igényét minden szegmensben."