SG.hu
Új többszereplős online Java játékok Nokia-Sun együttműködésben
A megoldás révén a világ különböző pontjain élő játékosok mobil Java játékokat játszhatnak egymással.
Az amerikai San Jose-ban 2004. március 22-26. között megrendezésre kerülő "Játékfejlesztők konferenciáján" a Nokia és a Sun Microsystems bejelentette az SNAP Mobile hamarosan megjelenő új kiadását. A megoldás a Java nyelv segítségével biztosít többszereplős online játék- és kommunikációs technológiát a Nokia készülékeinek széles választékához. Az SNAP Mobile a Sun Wireless Toolkitre épülő eszközkörnyezet részeként várhatóan 2004 harmadik negyedévében lesz elérhető.
A SNAP Mobile megoldással a játékfejlesztők egyszerűen készíthetnek mobil, többszereplős online megoldási komponensekkel rendelkező Java játékokat, amelyek révén a világ különböző pontjain élő játékosok online módon léphetnek kapcsolatba egymással, ezáltal a hálózati szolgáltatók gyors és költséghatékony mobil játékközösséget alakíthatnak ki a játékosok számára, és ezzel az online játékokból további bevételre tehetnek szert.
Az SNAP Mobile a Nokia Scalable Network Application Package (SNAP) köztesszoftver technológiájára és a Sun - mobileszközökhöz széles körben használt - Java nyelvére épül. Az SNAP köztesszoftver Sun Solaris operációs rendszeren működik, amely biztosítja a többszereplős játékokhoz szükséges magas szintű rendelkezésre állást és teljesítményt. Az SNAP-t az N-Gage Arena elkészítésénél a többszereplős online mobil játékmegoldások kiforrott és tesztelt középszoftver technológiájaként használták fel. Az SNAP teszi lehetővé a mobil többszereplős játékok többplatformos megközelítését is.
"Az SNAP Mobile olyan eszközöket kíván nyújtani a fejlesztők számára, amelyekkel egyszerűbben hozhatók létre többszereplős online mobil játékok, és amelyek egyenes utat kínálnak a hálózati szolgáltatók számára a mobilos online játékközösségek kialakítására" - mondta Ilkka Raiskinen, a Nokia Games Business Unit alelnöke. "A mobilpiacon egyre jobban fejlődik a Java alapú szolgáltatások piaca, és ezzel párhuzamosan a szolgáltatások is egyre kifinomultabbak" - mondta Chris Melissinos, a Sun Microsystems játékfejlesztési igazgatója.
"A mobiljátékok online használhatósága az egyik legfontosabb dolog, amelyet az iparágnak a közeljövőben el kell érnie. A Java bizonyítottan a legjobb technológia a tökéletesebb felhasználói élményt biztosító mobil játékok kialakításához; erőfeszítéseink eredményeképp egyre magasabb szintű élményt biztosíthatunk közös ügyfeleinknek."
A SNAP Mobile megoldással a játékfejlesztők egyszerűen készíthetnek mobil, többszereplős online megoldási komponensekkel rendelkező Java játékokat, amelyek révén a világ különböző pontjain élő játékosok online módon léphetnek kapcsolatba egymással, ezáltal a hálózati szolgáltatók gyors és költséghatékony mobil játékközösséget alakíthatnak ki a játékosok számára, és ezzel az online játékokból további bevételre tehetnek szert.
Az SNAP Mobile a Nokia Scalable Network Application Package (SNAP) köztesszoftver technológiájára és a Sun - mobileszközökhöz széles körben használt - Java nyelvére épül. Az SNAP köztesszoftver Sun Solaris operációs rendszeren működik, amely biztosítja a többszereplős játékokhoz szükséges magas szintű rendelkezésre állást és teljesítményt. Az SNAP-t az N-Gage Arena elkészítésénél a többszereplős online mobil játékmegoldások kiforrott és tesztelt középszoftver technológiájaként használták fel. Az SNAP teszi lehetővé a mobil többszereplős játékok többplatformos megközelítését is.
"Az SNAP Mobile olyan eszközöket kíván nyújtani a fejlesztők számára, amelyekkel egyszerűbben hozhatók létre többszereplős online mobil játékok, és amelyek egyenes utat kínálnak a hálózati szolgáltatók számára a mobilos online játékközösségek kialakítására" - mondta Ilkka Raiskinen, a Nokia Games Business Unit alelnöke. "A mobilpiacon egyre jobban fejlődik a Java alapú szolgáltatások piaca, és ezzel párhuzamosan a szolgáltatások is egyre kifinomultabbak" - mondta Chris Melissinos, a Sun Microsystems játékfejlesztési igazgatója.
"A mobiljátékok online használhatósága az egyik legfontosabb dolog, amelyet az iparágnak a közeljövőben el kell érnie. A Java bizonyítottan a legjobb technológia a tökéletesebb felhasználói élményt biztosító mobil játékok kialakításához; erőfeszítéseink eredményeképp egyre magasabb szintű élményt biztosíthatunk közös ügyfeleinknek."