SG.hu
Meredeken nőttek a Nokia mobiltelefon-eladásai, elérték a negyedéves célokat
Jelentősen nőtt az eladott mobilkészülékek száma, és kitűnő a jövedelmezőség - a Nokia elérte a harmadik negyedévre kitűzött értékesítési és részvényenkénti nyereség-értékeket. Az egy évvel korábbi adatokkal összehasonlítva a nettó értékesítés 5 %-kal, 6,9 milliárd euróra csökkent (változatlan árfolyamon 4 %-os növekedés). A Nokia Mobile értékesítése 5,6 milliárd euró, (változatlan árfolyamon 9 %-os növekedés). A Nokia Networks értékesítése 21 %-kal, 1,2 milliárd euróra csökkent.
A Nokia növelte piaci részesedését azáltal, hogy 23 %-kal több készüléket adott el; az iparág egészére nézve a készülékeladások növekedése 15 %-ra gyorsult. A cég mobiltelefon-piaci részesedése 39 %-ra nőtt a harmadik negyedévben. A vállalat megduplázta részesedését a globális CDMA készülék-piacon. Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója elmondta: "A harmadik negyedév során a Nokia mobiltelefon-készülék eladásai meredeken nőttek. Míg a mobiltelefon-piacon az eladott készülékek száma a tekintélyes 15 %-kal, 118 millióra növekedett az előző év azonos negyedévéhez képest, a Nokia saját eladásainak növekedési üteme még jobban felgyorsult, és elérte a 23 %-ot. A Nokia így 45,5 millió készüléket adott el. A mobiltelefon-piac az év során tovább erősödött, és várakozásaink szerint az iparág egésze 460 millió készüléket értékesít 2003-ban."
"A harmadik negyedév során 39 %-ra nőtt globális piaci részesedésünk, mely a tavalyi év azonos időszakában 36 % volt. Erős európai pozíciónk megőrzése mellett vitathatatlanul piacvezetők lettünk az Egyesült Államokban és az amerikai piacokon. Kínában piacvezetők vagyunk a GSM piacon, és úgy látjuk, pozíciónk kellően erős ahhoz, hogy vezetővé válhassunk a piac egészét tekintve."
"Két évvel ezelőtt elköteleztünk magunkat amellett, hogy megerősítjük pozíciónkat a globális CDMA készülék-piacon. Örömömre szolgál, hogy mostanra 15 % körüli értékre növeltük, s így megdupláztuk piaci részesedésünket a tavalyi év azonos időszakához képest. A CDMA területén további növekedésére számítunk a negyedik negyedév során, ahogy növeljük szállításainkat Kínába, Indiába és a nagyobb egyesült államokbeli CDMA szolgáltatók számára."
"A Nokia N-Gage most került értékesítésre a világ 30 ezer üzletében, és a vásárlók első visszajelzései nagyon pozitívak. Sok üzlet már a piacra dobás napján eladta egész készletét. Ezt követően nőtt a nagy-és kiskereskedőktől beérkezett rendelésállomány. Szeptember folyamán forgalomba hoztuk második 3G-s modellünket, a Nokia 7600-at. Radikális és innovatív formatervezése mellett a Nokia 7600 lesz a legkisebb és legkönnyebb két sávos WCDMA telefon a piacon a negyedik negyedévben, amikor szállítása megkezdődik."
"A mobilhálózati üzletágunkban látjuk a piac stabilizálódásának első jeleit. Szolgáltató-vásárlóink pénzügyi helyzete szintén javulni látszik. A negyedév során pl. jelentős globális és nyugat-európai szolgáltatók erősítették meg WCDMA melletti elkötelezettségüket azáltal, hogy erősítették hálózatuk kibocsátási képességét. Eddig összesen 27 ezer tornyot szállítottunk ki, mellyel piacvezetők vagyunk a WCDMA rádió elérési hálózatok piacán."
A Nokia növelte piaci részesedését azáltal, hogy 23 %-kal több készüléket adott el; az iparág egészére nézve a készülékeladások növekedése 15 %-ra gyorsult. A cég mobiltelefon-piaci részesedése 39 %-ra nőtt a harmadik negyedévben. A vállalat megduplázta részesedését a globális CDMA készülék-piacon. Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója elmondta: "A harmadik negyedév során a Nokia mobiltelefon-készülék eladásai meredeken nőttek. Míg a mobiltelefon-piacon az eladott készülékek száma a tekintélyes 15 %-kal, 118 millióra növekedett az előző év azonos negyedévéhez képest, a Nokia saját eladásainak növekedési üteme még jobban felgyorsult, és elérte a 23 %-ot. A Nokia így 45,5 millió készüléket adott el. A mobiltelefon-piac az év során tovább erősödött, és várakozásaink szerint az iparág egésze 460 millió készüléket értékesít 2003-ban."
"A harmadik negyedév során 39 %-ra nőtt globális piaci részesedésünk, mely a tavalyi év azonos időszakában 36 % volt. Erős európai pozíciónk megőrzése mellett vitathatatlanul piacvezetők lettünk az Egyesült Államokban és az amerikai piacokon. Kínában piacvezetők vagyunk a GSM piacon, és úgy látjuk, pozíciónk kellően erős ahhoz, hogy vezetővé válhassunk a piac egészét tekintve."
"Két évvel ezelőtt elköteleztünk magunkat amellett, hogy megerősítjük pozíciónkat a globális CDMA készülék-piacon. Örömömre szolgál, hogy mostanra 15 % körüli értékre növeltük, s így megdupláztuk piaci részesedésünket a tavalyi év azonos időszakához képest. A CDMA területén további növekedésére számítunk a negyedik negyedév során, ahogy növeljük szállításainkat Kínába, Indiába és a nagyobb egyesült államokbeli CDMA szolgáltatók számára."
"A Nokia N-Gage most került értékesítésre a világ 30 ezer üzletében, és a vásárlók első visszajelzései nagyon pozitívak. Sok üzlet már a piacra dobás napján eladta egész készletét. Ezt követően nőtt a nagy-és kiskereskedőktől beérkezett rendelésállomány. Szeptember folyamán forgalomba hoztuk második 3G-s modellünket, a Nokia 7600-at. Radikális és innovatív formatervezése mellett a Nokia 7600 lesz a legkisebb és legkönnyebb két sávos WCDMA telefon a piacon a negyedik negyedévben, amikor szállítása megkezdődik."
"A mobilhálózati üzletágunkban látjuk a piac stabilizálódásának első jeleit. Szolgáltató-vásárlóink pénzügyi helyzete szintén javulni látszik. A negyedév során pl. jelentős globális és nyugat-európai szolgáltatók erősítették meg WCDMA melletti elkötelezettségüket azáltal, hogy erősítették hálózatuk kibocsátási képességét. Eddig összesen 27 ezer tornyot szállítottunk ki, mellyel piacvezetők vagyunk a WCDMA rádió elérési hálózatok piacán."