SG.hu

Egyre immunisabbak az emberek a kéretlen levelekre

[E-kereskedelem] A DoubleClick legfrissebb kutatása szerint a fogyasztók egyre ravaszabbak a kéretlen üzenetek kezelését illetően. A tavalyi 60 %-kal szemben idén a fogyasztók 65 %-a törli ki elolvasás nélkül a postaládában talált spamet.

A tanulmány 1000 olyan fogyasztó megkérdezésével készült, aki hetente legalább egyszer él az e-mailezés lehetőségével. Az eredményekből kiderül, hogy ebben az évben a válaszadók 4%-a nyitja ki a spamnek minősített leveleket, esetleges hasznosságuk ellenőrzése céljából. Tavaly ez a felhasználók 5%-ára volt jellemző, 2001-ben viszont 18%-ról volt elmondható ugyanez. A kéretlen elektronikus levelek immáron a levélforgalom egyharmadát teszik ki, fejfájást okozva a rendszer-adminisztrátoroknak és felhasználóknak egyaránt. A DoubleClick szerint azonban nem érdemes eltemetni az e-mailt mint marketing csatornát, hiszen a fogyasztók továbbra is elolvassák a jogosan küldött kereskedelmi üzeneteket, sőt vásárolnak is segítségükkel.

A jó hír, hogy a fogyasztók egyértelműen meg tudják különböztetni a spamet az egyéb kereskedelmi e-mailektől. A megkérdezett felhasználók 91%-a állítja, hogy továbbra is kap különleges ajánlatokat hirdető leveleket azoktól a kiskereskedőktől, akiknek erre engedélyt adott. A válaszadók 63 %-a a feladó ellenőrzésével különbözteti meg a postaládájában létjogosultsággal bíró üzeneteket a spamtől, mely a tavalyi 59,9%-hoz képest javulást mutat.

A tanulmányból az is kiderül, hogy a tárgy-mezőben feltüntetett "árengedmény" szó hatására több fogyasztó olvassa el az üzenetet, és nagyobb valószínűséggel vásárol a későbbiekben. A DoubleClick szerint a felhasználók különböző módszereket vetnek be a spam elleni harcban, melyek a külön e célra létrehozott mappáktól a vásárláskor használt alternatív e-mail címek ötletéig terjednek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!