SG.hu
Nagymértékű kedvezmények a Westelnél
Április 1-tõl a Westel meglévõ és új havidíjas ügyfelei meglehetõsen nagy kedvezményben részesülnek, ugyanis minden díjcsomagban a havidíj felét ezentúl bármely belföldi elõfizetõ felhívására és SMS küldésre használhatják fel.
A Westel lépése egyértelmûen arra irányul, hogy a vezetõ magyar mobilcég határozottan szeretné csökkenteni a lemorzsolódást. A társaság pár nappal ezelõtt a pre-paid ügyfelek rendelkezésre álló szolgáltatások körét bõvítette, eddig elérhetetlen szolgáltatásokat biztosítva a számukra, most a post-paid kártyákat kívánják vonzóbbá tenni árukon keresztül.
A Westel lépése fontos lépésnek számít, valamelyest követi azt a Nyugat-Európában már megfigyelhetõ tendenciát, hogy újra fokozott figyelem helyezõdik az átlagnál többet költõ és hûségesebb számlás ügyfelekre. A Westel számára a jelenlegi ügyfelek megtartása a lemorzsolódás csökkentésén keresztül alapvetõen fontosabb lehet, mint új árérzékeny ügyfelek gyûjtése.
A Westel valószínûleg reménykedik a kedvezmények forgalomösztönzõ hatásában, s abban, hogy nem fogják csökkenteni az ARPU-t, mivel az éves szinten súlyos milliárdjaiba kerülhet a mobilcégnek. Amennyiben 850 ezer post-paid ügyféllel számolunk (a Westel elõfizetõi bázisának negyede post-paid), s havi átlagos 1,000 forintos engedményt veszünk (nem nyilvános a post-paid ügyfelek díjcsomag szerinti megoszlása, céges kedvezmények, stb.), akkor a Westel potenciális 7,6 milliárd forint árbevétel kieséssel szembesül az idei évben, amelynek egy részét valószínûleg pótolni tudja az élénkülõ használati kedv hatására.
Mint ismeretes február volt az elsõ hónap, amikor csökkent a Westel ügyfélszáma, amely a karácsonyi ajándék SIM kártyák kikapcsolásának volt betudható.
A Westel lépése egyértelmûen arra irányul, hogy a vezetõ magyar mobilcég határozottan szeretné csökkenteni a lemorzsolódást. A társaság pár nappal ezelõtt a pre-paid ügyfelek rendelkezésre álló szolgáltatások körét bõvítette, eddig elérhetetlen szolgáltatásokat biztosítva a számukra, most a post-paid kártyákat kívánják vonzóbbá tenni árukon keresztül.
A Westel lépése fontos lépésnek számít, valamelyest követi azt a Nyugat-Európában már megfigyelhetõ tendenciát, hogy újra fokozott figyelem helyezõdik az átlagnál többet költõ és hûségesebb számlás ügyfelekre. A Westel számára a jelenlegi ügyfelek megtartása a lemorzsolódás csökkentésén keresztül alapvetõen fontosabb lehet, mint új árérzékeny ügyfelek gyûjtése.
A Westel valószínûleg reménykedik a kedvezmények forgalomösztönzõ hatásában, s abban, hogy nem fogják csökkenteni az ARPU-t, mivel az éves szinten súlyos milliárdjaiba kerülhet a mobilcégnek. Amennyiben 850 ezer post-paid ügyféllel számolunk (a Westel elõfizetõi bázisának negyede post-paid), s havi átlagos 1,000 forintos engedményt veszünk (nem nyilvános a post-paid ügyfelek díjcsomag szerinti megoszlása, céges kedvezmények, stb.), akkor a Westel potenciális 7,6 milliárd forint árbevétel kieséssel szembesül az idei évben, amelynek egy részét valószínûleg pótolni tudja az élénkülõ használati kedv hatására.
Mint ismeretes február volt az elsõ hónap, amikor csökkent a Westel ügyfélszáma, amely a karácsonyi ajándék SIM kártyák kikapcsolásának volt betudható.