JohnnyCage
Tovább erősít a mobilpiacon a Samsung
A dél-koreai gyártó két év alatt megduplázta mobiltelefon piaci részesedését, és megelőze a Sony Ericssont, illetve a Siemens-t. A társaság azonban nem áll meg, és az idei évben már a Motorola piaci pozícióját is veszélyeztetheti.
Hűen tükrözi a Samsung elszántságát, hogy bár az elektronikai óriás 2000-ben még csak a hatodik legnagyobb mobilgyártó volt, a társaság 2002 végére már a piacvezető finn Nokia, valamint az amerikai Motorola ajtaját kezdte döngetni.
A társaság rendkívül agresszívan tör előre a mobiltelefon piacon, és a cég sikerében az alkalmazott stratégia is jelentős szerepet játszhat. Elemzők szerint a Samsung részesedése a mobiltelefon piacon 2004-re elérheti a 15 százalékot a tavalyi év végén regisztrált 10,6 százalékról. Ezzel a növekedési lendülettel a társaság még 2004 előtt megelőzi a jelenlegi második Motorola-t, amely a Gartner Dataquest piackutató cég adatai szerint 14,4 százalékos piaci részesedéssel bír.
"A Motorola-t minden bizonnyal komolyan zavarja a Samsung előretörése, mivel a társaság nem szeretné, ha a történelem megismételné önmagát" - mondta Jeff Kegan, egy független telekommunikációs szakértő utalva arra, amikor a Nokia átvette a piacvezető pozíciót a Motorola-tól hozzávetőleg négy évvel ezelőtt.
A Samsung mobiltelefon üzletágának virágzása 1997-ben kezdődött, amikor Dél-Korea bevezette a CDMA (Code Division Multiple Access - Kódosztásos, többszörös hozzáférésű) mobiltelefon hálózatokat az országban. A társaság a dél-koreai sikereket követően azonnal elkezdett terjeszkedni a külföldi piacok felé, és a cég innovatív, színvonalas készülékei hamar népszerűvé váltak.
A Samsung adott ki elsőként hanggal is vezérelhető mobiltelefont, illetve a társaság vezette be a webböngészésre is alkalmas, valamint GPS műholdas navigációs rendszerrel ellátott készülékeket.
Hűen tükrözi a Samsung elszántságát, hogy bár az elektronikai óriás 2000-ben még csak a hatodik legnagyobb mobilgyártó volt, a társaság 2002 végére már a piacvezető finn Nokia, valamint az amerikai Motorola ajtaját kezdte döngetni.
A társaság rendkívül agresszívan tör előre a mobiltelefon piacon, és a cég sikerében az alkalmazott stratégia is jelentős szerepet játszhat. Elemzők szerint a Samsung részesedése a mobiltelefon piacon 2004-re elérheti a 15 százalékot a tavalyi év végén regisztrált 10,6 százalékról. Ezzel a növekedési lendülettel a társaság még 2004 előtt megelőzi a jelenlegi második Motorola-t, amely a Gartner Dataquest piackutató cég adatai szerint 14,4 százalékos piaci részesedéssel bír.
"A Motorola-t minden bizonnyal komolyan zavarja a Samsung előretörése, mivel a társaság nem szeretné, ha a történelem megismételné önmagát" - mondta Jeff Kegan, egy független telekommunikációs szakértő utalva arra, amikor a Nokia átvette a piacvezető pozíciót a Motorola-tól hozzávetőleg négy évvel ezelőtt.
A Samsung mobiltelefon üzletágának virágzása 1997-ben kezdődött, amikor Dél-Korea bevezette a CDMA (Code Division Multiple Access - Kódosztásos, többszörös hozzáférésű) mobiltelefon hálózatokat az országban. A társaság a dél-koreai sikereket követően azonnal elkezdett terjeszkedni a külföldi piacok felé, és a cég innovatív, színvonalas készülékei hamar népszerűvé váltak.
A Samsung adott ki elsőként hanggal is vezérelhető mobiltelefont, illetve a társaság vezette be a webböngészésre is alkalmas, valamint GPS műholdas navigációs rendszerrel ellátott készülékeket.