SG.hu

Új internetes megoldások a British Airwaysnél

A British Airways 1987-es privatizációját követően a légitársaság vezetősége célul tűzte ki, hogy cég a légiforgalmi iparág legjobb és legsikeresebb vállalatává váljon. Napjainkban a több mint 60 ezer főt foglalkoztató, évi 8 milliárd font bevételt realizáló vállalat új utakat keres elsősége fenntartása érdekében, célja a világ legjelentősebb internetes háttérrel működő légitársaságának létrehozása. A British Airwaysnek az nagyratörő cél eléréséhez a Cisco Systems Internet Business Solutions csoportja nyújtott segítséget. Az együttműködés eredményeképpen a légitársaság kidolgozta elektronikus üzletágának kialakítására vonatkozó terveit.

A British Airways internetes stratégiáját a Cisco Systems szakembereivel együttműködve négy fontos pillérre építette. Az e-kereskedelemhez az ügyfelekkel kapcsolatos tevékenységek, az e-beszerzéshez a szállítói lánc kezelése, míg az e-vállalkozások köréhez a British Airways légiforgalmon kívüli üzleti tevékenységei tartoznak. A British Airways már korábban is felismerte, hogy a beszállítói lánc olyan terület, ahol az eBusiness azonnali és mérhető eredményeket hozhat, ezért már korábban előkészített egy e-beszerzési programot, de a Cisco közreműködésével a folyamat felgyorsult. A tervek szerint 2002 végére a British Airways egyesült királyságbeli rendeléseinek mintegy 80 százaléka online módon bonyolódik majd. Az e-beszerzéssel a becslések alapján évi 180 millió font takarítható meg. A légitársaság várakozásai szerint a negyedik pillér, az új vállalati kultúrát kialakító e-munka kezdeményezés évi 75 millió font megtakarítást eredményezhet.

A hároméves, 30 millió font értékű beruházási program során a telefon és papír alapú eljárásokat alkalmazotti portálok, önkiszolgáló alkalmazások és automatizált ügyfélszolgálat váltja fel. A projekt egy szélesebb körű kezdeményezés része, amelynek célja a költségek évi 650 millió fonttal való lefaragása, a hatékonyság növelése és a munkaerő racionalizálása, jelentette ki Phil Matthews, a British Airways IT architektúráért felelős igazgatója.

A British Airways 18 hónapot töltött az e-munka programot támogató új infrastruktúra kiépítésével, amelynek része a központi Netscape címtár és az IP hálózat. A légitársaság informatikai osztályát egy központilag irányított részleggé szervezte át, amelyet az üzleti és informatikai stratégiáért felelős felsővezetők csoportja vezet. A változtatással a légitársaság annak ellenére is folytatni tudja a projekteket, hogy az idén megváltak mintegy 980 informatikai alvállalkozótól.

A Cisco eszközeivel létrehozott vállalati portál jobb és gyorsabb navigációval, online címtárral és, intranettel, szolgálati utazási nyilvántartással, valamint Backweb rendszerrel bővült, melyen keresztül a management video-üzeneteket küldhet a munkatársaknak. Az első alkalmazások bevezetése már 8 millió fontot takarított meg a British Airwaysnek, jelentette ki Matthews - azáltal, hogy a dolgozók maguk, online intézhetik a költség- és utazási elszámolásokat, illetve a szabadságkéréseket. Ezen feladatok nagy részét korábban belső ügyfélszolgálati központok végezték, ahol a telefonos operátorok űrlapokra jegyezték fel a kéréseket. Az automatizálás révén 1200 fajta űrlap szűnt meg, és a telefonos helpdesk-kérések száma is drasztikusan csökkent.

Teljesen átalakult a vállalati intranet, így az alkalmazások az Interneten keresztül elérhetők a British Airways 18 ezer mobil dolgozója számára is. Szeptembertől a pilóták és a vezető utaskísérők Compaq iPaq kézi számítógépekkel csatlakozhatnak a vállalati hálózatra, tölthetik le e-mailjeiket, a szolgálati beosztást és egyéb fontos anyagokat.

A British Airways ezenfelül egy üzleti intelligencia-portált is tesztel, amellyel az alkalmazottak az intraneten keresztül férhetnek hozzá a cég adattárházaihoz. A tervek szerint a következő hat hónapon belül 5 ezer alkalmazott kap hozzáférést.

Összetettsége ellenére az új stratégia megvalósítása szinte akadálytalanul végbement. "18 hónap alatt hoztuk létre a teljes hálózatot, de a fő kihívások inkább kulturális jellegűek voltak" - mondta Matthews. "55 ezer embert rábeszélni arra, hogy hagyjon fel a régi, megszokott módszerekkel, meglehetősen komoly feladat."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!