JohnnyCage
Összecsapnak a médialejátszó szoftverek
A Nielsen/Netratings az elmúlt héten egy olyan médialejátszó statisztikát adott ki, amely egy új technológia segítségével követi nyomon az egyes lejátszóprogramok népszerűségét.
A változás elsőszámú nyertese a szoftveróriás Microsoft, mivel a Windows Media Player, illetve a Windows Media formátum 2002 áprilisában megszerezte a vezető helyet, legalábbis a munkahelyi felhasználók körében. A szoftveróriás megoldása áprilisban először vette át a vezető pozíciót, miután éveken keresztül a RealNetworks RealPlayere után loholt. Az Apple Computer-féle QuickTime formátumot a Nielsen/Netratings rendszere számszerint kevesebb fájl esetében regisztrálta, a megoldás azonban így is közelebb kerülhetett a rivális technológiákhoz.
Az otthoni felhasználók körében továbbra is a RealPlayer, illetve a RealMedia formátum vezet, az összes regisztrált RealMedia fájl száma azonban az új mérési eljárás következtében ezen szegmensben is lecsökkent a korábbi jelentésekhez képest.
2002 áprilisában összesen mintegy 17 millió otthoni felhasználó alkalmazta a RealMedia fájlformátumot. A Windows Media formátumot 15,1 millió felhasználó válaszotta, a QuickTime pedig 7,3 millióval a harmadik helyet érte el. A munkahelyi felhasználók körében a Windows Media vezet 12,2 millió felhasználóval. A RealMedia ezen szegmensben 11,6 millió, a QuickTime 5 millió felhasználóval dicsekedhet.
A Nielsen/Netratings legutóbbi jelentése 2001 decemberéről közölt információkat. Az akkori jelentés szerint a RealNetworks-féle RealMedia 32 millió otthoni, illetve 16,3 millió munkahelyi felhasználóval rendelkezett. A Windows Media 14,6 millió otthonba, valamint 9,9 millió munkahelyre jutott be. A harmadik legnépszerűbb QuickTime 7,4, illetve 5,5 millió felhasználót szerzett.
Az áprilisi értékek decemberhez viszonyított jelentős eltérése leginkább annak tudható be, hogy a Nielsen/Netratings a mérés pontatlanságát firtató kritikák miatt megváltoztatta mérési rendszerét. "Ahogy a web fejlődik, folyamatosan javítjuk mérési technológiánkat, hogy mélyrehatóbb, szemléletesebb képet alkothassunk a médiaformátumokról és lejátszókról" - mondta Manish Bhatia, a Nielsen/Netratings marketing részlegének elnökhelyettese.
A változás elsőszámú nyertese a szoftveróriás Microsoft, mivel a Windows Media Player, illetve a Windows Media formátum 2002 áprilisában megszerezte a vezető helyet, legalábbis a munkahelyi felhasználók körében. A szoftveróriás megoldása áprilisban először vette át a vezető pozíciót, miután éveken keresztül a RealNetworks RealPlayere után loholt. Az Apple Computer-féle QuickTime formátumot a Nielsen/Netratings rendszere számszerint kevesebb fájl esetében regisztrálta, a megoldás azonban így is közelebb kerülhetett a rivális technológiákhoz.
Az otthoni felhasználók körében továbbra is a RealPlayer, illetve a RealMedia formátum vezet, az összes regisztrált RealMedia fájl száma azonban az új mérési eljárás következtében ezen szegmensben is lecsökkent a korábbi jelentésekhez képest.
2002 áprilisában összesen mintegy 17 millió otthoni felhasználó alkalmazta a RealMedia fájlformátumot. A Windows Media formátumot 15,1 millió felhasználó válaszotta, a QuickTime pedig 7,3 millióval a harmadik helyet érte el. A munkahelyi felhasználók körében a Windows Media vezet 12,2 millió felhasználóval. A RealMedia ezen szegmensben 11,6 millió, a QuickTime 5 millió felhasználóval dicsekedhet.
A Nielsen/Netratings legutóbbi jelentése 2001 decemberéről közölt információkat. Az akkori jelentés szerint a RealNetworks-féle RealMedia 32 millió otthoni, illetve 16,3 millió munkahelyi felhasználóval rendelkezett. A Windows Media 14,6 millió otthonba, valamint 9,9 millió munkahelyre jutott be. A harmadik legnépszerűbb QuickTime 7,4, illetve 5,5 millió felhasználót szerzett.
Az áprilisi értékek decemberhez viszonyított jelentős eltérése leginkább annak tudható be, hogy a Nielsen/Netratings a mérés pontatlanságát firtató kritikák miatt megváltoztatta mérési rendszerét. "Ahogy a web fejlődik, folyamatosan javítjuk mérési technológiánkat, hogy mélyrehatóbb, szemléletesebb képet alkothassunk a médiaformátumokról és lejátszókról" - mondta Manish Bhatia, a Nielsen/Netratings marketing részlegének elnökhelyettese.