JohnnyCage
Lassan nő a szélessávú hozzáférések iránti kereslet
A világháló felhasználói egyre inkább hajlanak a broadband (szélessávú) internethozzáférések előfizetése felé, de a nagy tömegek továbbra is megelégszenek a dial-up hozzáférésekkel, derült ki egy kedden kiadott jelentésből.
A Jupiter Media Metrix jelentése szerint jelenleg az amerikai háztartások mintegy 16 százalékában van broadband internetkapcsolat. A megkérdezett, modemmel rendelkező felhasználóknak ugyanakkor alig 8,6 százaléka válaszolt úgy, hogy az elkövetkező 12 hónapban várhatóan előfizet egy szélessávú internetes hozzáférésre.
A felmérés szerint további 15,4 százalék érdeklődik a broadband internetkapcsolatok iránt, és elképzelhető, hogy egy éven belül előfizet egy ilyen szolgáltatásra. A fennmaradó 76 százalék ugyanakkor vagy egyáltalán nem érdeklődik a szélessávú hozzáférések iránt, vagypedig nem kíván több pénzt fizetni azért, hogy gyorsabb internetkapcsolattal rendelkezzen.
A Jupiter felmérésének másik meglepetése azt volt, hogy a broadband hozzáférés előfizetését tervező felhasználók közül csak meglehetősen kevesen érdeklődnek a különféle szórakoztató szolgáltatások iránt, amelyek iránt a társaságok igen nagy reményeket táplálnak. A broadband-re vágyó felhasználók döntő többsége csak gyorsabb, állandóan aktív internethozzáférést szeretne, és alig 26 százalékuk válaszolt úgy, hogy érdeklik a szélessávú kapcsolatokon elérhető videószolgáltatások. Zenét még ennél is kevesebben, mindössze 15 százalék hallgatna a nagysebességű hozzáférésen keresztül. A megkérdezettek 59 százaléka nem is a nagyobb sebesség, hanem az állandóan aktív hozzáférés miatt választana broadband internetkapcsolatot.
"Számos olyan lehetőség, amely a gyors hozzáférésekkel válik elérhetővé nagyon érdekes és jó, de valójában nem ösztönzi a felhasználókat a váltásra" - mondta Joe Laszlo, a Jupiter Media Metrix elemzője.
A Jupiter Media Metrix jelentése szerint jelenleg az amerikai háztartások mintegy 16 százalékában van broadband internetkapcsolat. A megkérdezett, modemmel rendelkező felhasználóknak ugyanakkor alig 8,6 százaléka válaszolt úgy, hogy az elkövetkező 12 hónapban várhatóan előfizet egy szélessávú internetes hozzáférésre.
A felmérés szerint további 15,4 százalék érdeklődik a broadband internetkapcsolatok iránt, és elképzelhető, hogy egy éven belül előfizet egy ilyen szolgáltatásra. A fennmaradó 76 százalék ugyanakkor vagy egyáltalán nem érdeklődik a szélessávú hozzáférések iránt, vagypedig nem kíván több pénzt fizetni azért, hogy gyorsabb internetkapcsolattal rendelkezzen.
A Jupiter felmérésének másik meglepetése azt volt, hogy a broadband hozzáférés előfizetését tervező felhasználók közül csak meglehetősen kevesen érdeklődnek a különféle szórakoztató szolgáltatások iránt, amelyek iránt a társaságok igen nagy reményeket táplálnak. A broadband-re vágyó felhasználók döntő többsége csak gyorsabb, állandóan aktív internethozzáférést szeretne, és alig 26 százalékuk válaszolt úgy, hogy érdeklik a szélessávú kapcsolatokon elérhető videószolgáltatások. Zenét még ennél is kevesebben, mindössze 15 százalék hallgatna a nagysebességű hozzáférésen keresztül. A megkérdezettek 59 százaléka nem is a nagyobb sebesség, hanem az állandóan aktív hozzáférés miatt választana broadband internetkapcsolatot.
"Számos olyan lehetőség, amely a gyors hozzáférésekkel válik elérhetővé nagyon érdekes és jó, de valójában nem ösztönzi a felhasználókat a váltásra" - mondta Joe Laszlo, a Jupiter Media Metrix elemzője.