SG.hu
A hírekkel és politikával foglalkozó TikTok fiókok iránt az emberek 1 százaléka érdeklődik
A 170 millió amerikai által használt TikTokon a hír- és a politikai fiókok az amerikai felnőttek által követett fiókok kevesebb mint egy százalékát teszik ki - állítja a Pew Research Center. Ez azért baj, mert egyre több embernek fogalma nincsen mi történik a világban.
Az amerikai felnőttek által követett TikTok-fiókok mintegy fele influencer és alkotó - derül ki a tanulmányból. Ráadásul a hírekkel és politikával kapcsolatos tartalmak ritkának számítanak, a tanulmányban felbukkant követett fiókok mindössze 10 százaléka posztolt ezekről a témákról. Amikor a Pew 2022-ben hasonló tanulmányt készített a felhasználók által az X-en követett személyekről, azt találta, hogy a követett fiókok 1%-a politikai személyiségekhez, míg 3%-a médiumokhoz és újságírókhoz tartozott. Ezek a számok még mindig alacsonyak, mégis jelentősebbek, mint a TikTok esetében, ahol a követett emberek 0,4%-a médiaszakértő vagy -közvetítő.
Ez nem jelenti azt, hogy az emberek nem néznek politikát a TikTokon. A Pew szerint a felmérésben részt vevő felhasználók 43%-a követett olyan fiókokat, amelyek politikát és aktuális eseményeket vitattak meg, még akkor is, ha a kifejezetten politikai és hírszolgáltató fiókok csak kis százalékát tették ki annak, hogy kiket követnek. A a For You algoritmusnak köszönhetően a TikTok más közösségi médiaplatformoknál többet mutat a felhasználóknak olyan tartalmat, amelyet nem követnek. És még ha a hírességek és influencerek nem is posztolnak politikáról, alkalmi politikai nyilatkozataik befolyásoló erejűnek bizonyulnak, különösen egy választási évben.
A Harvard Ash Center for Democratic Governance and Innovation tanulmánya szerint a politikai jelöltek és ügyek hírességek általi támogatása néha átbillenti a mérleg nyelvét. Amikor például Taylor Swift 2023-ban Instagram-sztorijában közzétett egy linket, hogy regisztráljanak a szavazásra, 35 000 embert mozgósított. Ariana Grande 2019-ben a Sweetener turnéján szavazói regisztrációs fülkéket tett elérhetővé, ami további 33 000 választói regisztrációhoz vezetett. Ez a trend még a kevésbé hagyományos hírességekre, például a YouTuberekre is igaz: a kassai születésű David Dobrik 128 000 embert vett rá arra 17 millió követőjéből, hogy regisztráljon az elnökválasztásra.
Az Instagram más utat választott, és teljesen deprioritizálta a politikai tartalmakat. Az év elején a Meta leállította a politikai tartalmak proaktív ajánlását az Instagramon és a Threadsben. A meglévő Instagram és Threads alkotók, akik politikáról posztolnak, a posztjaik nem kerülnek megmutatásra azoknak az embereknek, akik nem követik őket.
Az amerikai felnőttek által követett TikTok-fiókok mintegy fele influencer és alkotó - derül ki a tanulmányból. Ráadásul a hírekkel és politikával kapcsolatos tartalmak ritkának számítanak, a tanulmányban felbukkant követett fiókok mindössze 10 százaléka posztolt ezekről a témákról. Amikor a Pew 2022-ben hasonló tanulmányt készített a felhasználók által az X-en követett személyekről, azt találta, hogy a követett fiókok 1%-a politikai személyiségekhez, míg 3%-a médiumokhoz és újságírókhoz tartozott. Ezek a számok még mindig alacsonyak, mégis jelentősebbek, mint a TikTok esetében, ahol a követett emberek 0,4%-a médiaszakértő vagy -közvetítő.
Ez nem jelenti azt, hogy az emberek nem néznek politikát a TikTokon. A Pew szerint a felmérésben részt vevő felhasználók 43%-a követett olyan fiókokat, amelyek politikát és aktuális eseményeket vitattak meg, még akkor is, ha a kifejezetten politikai és hírszolgáltató fiókok csak kis százalékát tették ki annak, hogy kiket követnek. A a For You algoritmusnak köszönhetően a TikTok más közösségi médiaplatformoknál többet mutat a felhasználóknak olyan tartalmat, amelyet nem követnek. És még ha a hírességek és influencerek nem is posztolnak politikáról, alkalmi politikai nyilatkozataik befolyásoló erejűnek bizonyulnak, különösen egy választási évben.
A Harvard Ash Center for Democratic Governance and Innovation tanulmánya szerint a politikai jelöltek és ügyek hírességek általi támogatása néha átbillenti a mérleg nyelvét. Amikor például Taylor Swift 2023-ban Instagram-sztorijában közzétett egy linket, hogy regisztráljanak a szavazásra, 35 000 embert mozgósított. Ariana Grande 2019-ben a Sweetener turnéján szavazói regisztrációs fülkéket tett elérhetővé, ami további 33 000 választói regisztrációhoz vezetett. Ez a trend még a kevésbé hagyományos hírességekre, például a YouTuberekre is igaz: a kassai születésű David Dobrik 128 000 embert vett rá arra 17 millió követőjéből, hogy regisztráljon az elnökválasztásra.
Az Instagram más utat választott, és teljesen deprioritizálta a politikai tartalmakat. Az év elején a Meta leállította a politikai tartalmak proaktív ajánlását az Instagramon és a Threadsben. A meglévő Instagram és Threads alkotók, akik politikáról posztolnak, a posztjaik nem kerülnek megmutatásra azoknak az embereknek, akik nem követik őket.