Knee
Légkondícionáló az Interneten
A Carrier bejelentette az első webkapcsolattal rendelkező légkondícionáló generációját.
Az "okos légkondi" a gyártó első ilyen terméke, amely együttműködik a cég MyAppliance nevezetü intelligens eszközével, amely egy GSM alapú vezetéknélküli kommunikációs eszköz (WCD), és amely az árusítóknak és a beszerelőknek nyújthat majd hathatós segítséget: valós idejü, kábel nélküli kommunikációt tesz lehetővé a légkondícionáló berendezés, és az azt szervízelő szakember közt, legyen az bárhol is. A MyAppliance felismeri a rendszerhibák kódjait, és a diagnosztikai üzenetek azonnali továbbításával segíti a hiba mielőbbi kijavítását. A küldött üzeneteket lehet fogadni mobiltelefonon, e-mailben és faxon is.
A vásárlók a Carrier szolgáltatásközpontú interaktív weboldala segítségével (MyAppliance.com) vezérelhetik légkondícionálójukat, és realtime láthatják tevékenységük eredményét, ahogyan az életbe lép. A beszerelet WCD és az Internet között kapcsolatot építenek ki, és ettől kezdve az eszköz a neten keresztül szolgáltat információkat, amihez a tulajdonos WAP-os (Wireless Application Protocol) telefonja segítségével tud hozzájutni. Ez a dolog úgy történik, hogy a már említett MyAppliance.com internetes oldal privát részéhez kapcsolódik az ügyfél. Maga a WCD közvetlenül a berendezéshez van kapcsolva, és hozzákapcsolható bármely régebbi, vele kompatíbilis eszközhöz is. A felhasználók által küldött információ ezen a biztonságos úton jut el a célig, ily módon lehet a hőmérsékletet és az időzített ki/bekapcsolást szabályozni, akár egy PC alapú rendszer segítségével is. A légkondi figyelmeztető funkcióit is be lehet majd a hálón keresztül állítani, és ha valamelyik paraméter nem megfelelő, illetve müködési rendellenesség lép fel, a készülék automatikusan kapcsolatba lép a megfelelő személlyel.
Az ellenkező oldalról nézve pedig nagy előny, hogy a gyártó viszonteladói, és a mérnökök olyan "szervizelérési" lehetőséget kapnak, amelyhez nincs szükségük számítógépes kapcsolatra. A hibák felismerésére, az esetleges távoli javítások elvégzésére, a hibás alkatrészek utánrendelésére, a történtekről szóló értesítés küldésére maga a rendszer alkalmas, így ezzel a "digitális ellenőrzéssel" ellátott vezérléssel az egész jóval eredményesebb lehet.
Az ilyen technológia fejlesztés magát a piacot is befolyásolni fogja. A szervízköltségek alacsonyabbá válnak, ezáltal több hasznot termelhet a vállalkozás. A koncepciót és a berendezést a Carrier elsőkéntr Európában teszteli.
Az "okos légkondi" a gyártó első ilyen terméke, amely együttműködik a cég MyAppliance nevezetü intelligens eszközével, amely egy GSM alapú vezetéknélküli kommunikációs eszköz (WCD), és amely az árusítóknak és a beszerelőknek nyújthat majd hathatós segítséget: valós idejü, kábel nélküli kommunikációt tesz lehetővé a légkondícionáló berendezés, és az azt szervízelő szakember közt, legyen az bárhol is. A MyAppliance felismeri a rendszerhibák kódjait, és a diagnosztikai üzenetek azonnali továbbításával segíti a hiba mielőbbi kijavítását. A küldött üzeneteket lehet fogadni mobiltelefonon, e-mailben és faxon is.
A vásárlók a Carrier szolgáltatásközpontú interaktív weboldala segítségével (MyAppliance.com) vezérelhetik légkondícionálójukat, és realtime láthatják tevékenységük eredményét, ahogyan az életbe lép. A beszerelet WCD és az Internet között kapcsolatot építenek ki, és ettől kezdve az eszköz a neten keresztül szolgáltat információkat, amihez a tulajdonos WAP-os (Wireless Application Protocol) telefonja segítségével tud hozzájutni. Ez a dolog úgy történik, hogy a már említett MyAppliance.com internetes oldal privát részéhez kapcsolódik az ügyfél. Maga a WCD közvetlenül a berendezéshez van kapcsolva, és hozzákapcsolható bármely régebbi, vele kompatíbilis eszközhöz is. A felhasználók által küldött információ ezen a biztonságos úton jut el a célig, ily módon lehet a hőmérsékletet és az időzített ki/bekapcsolást szabályozni, akár egy PC alapú rendszer segítségével is. A légkondi figyelmeztető funkcióit is be lehet majd a hálón keresztül állítani, és ha valamelyik paraméter nem megfelelő, illetve müködési rendellenesség lép fel, a készülék automatikusan kapcsolatba lép a megfelelő személlyel.
Az ellenkező oldalról nézve pedig nagy előny, hogy a gyártó viszonteladói, és a mérnökök olyan "szervizelérési" lehetőséget kapnak, amelyhez nincs szükségük számítógépes kapcsolatra. A hibák felismerésére, az esetleges távoli javítások elvégzésére, a hibás alkatrészek utánrendelésére, a történtekről szóló értesítés küldésére maga a rendszer alkalmas, így ezzel a "digitális ellenőrzéssel" ellátott vezérléssel az egész jóval eredményesebb lehet.
Az ilyen technológia fejlesztés magát a piacot is befolyásolni fogja. A szervízköltségek alacsonyabbá válnak, ezáltal több hasznot termelhet a vállalkozás. A koncepciót és a berendezést a Carrier elsőkéntr Európában teszteli.