Gyurkity Péter
A második helyre jött fel a Xiaomi
A kínai gyártó több riválisát is megelőzte, a kulcs az alacsonyabb árszint volt.
Az okostelefon-gyártók globális versenye megállás nélkül folytatódik, a Xiaomi kapcsán azonban nem is olyan régen arról írtunk, hogy a cég végre lekerült az amerikai listáról, így megmenekültek a komolyabb következményektől. Ez meg is látszik a friss eredményeken, a gyártó ugyanis a második helyre jött fel.
A Canalys által most közzétett becslésben arról olvashatunk, hogy a Samsung ugyan megőrizte első helyét, a globális piac 19 százalékát tartva meg magának, a második helyen azonban már a Xiaomi található, amely egyetlen év alatt csaknem megduplázta saját eredményét (a növekedés mértéke 83 százalék volt), a második negyedévben pedig ezzel a második helyet érdemelte ki. A kínai cég ennek eredményeként maga mögé utasította az Apple-t, amely 14 százalékon állt, de a számukra hazai riválisokat (Vivo, Oppo) is sikerült messze megelőzniük, ami szintén szép eredmény. Az még ugyan nem világos, hogy mennyiben tudják majd megtartani ezt a kitüntetett helyet, viszont az ideiglenes előrelépés is fontos fejlemény.
A legfontosabb tényező természetesen az alacsonyabb árszint volt, a Xiaomi ezzel tudott igazán előrelépni a rangsorban. Jellemző adat, hogy az átlagos eladási ár esetükben 40 százalékkal volt a Samsung ugyanezen mutatója alatt, az Apple-höz képest pedig már 75 százalék az eltérés, így fordulhatott elő, hogy Latin-Amerikában 300 százalékkal, Afrikában pedig 150 százalékkal javítottak az egy évvel korábbi számokon. Nyugat-Európában 50 százalék körüli volt a javulás, viszont ezzel kapcsolatban azt is megjegyzik, hogy az Apple számára a második negyedév hagyományosan gyenge, így az elkövetkező hónapokban a helyzet ismét változhat.
Az igazi kérdés tehát az lesz, hogy meddig tudják majd megtartani a második helyet – az egyelőre nem tűnik valószínűnek, hogy a Samsungot is gyorsan maguk mögé utasítják.
Az okostelefon-gyártók globális versenye megállás nélkül folytatódik, a Xiaomi kapcsán azonban nem is olyan régen arról írtunk, hogy a cég végre lekerült az amerikai listáról, így megmenekültek a komolyabb következményektől. Ez meg is látszik a friss eredményeken, a gyártó ugyanis a második helyre jött fel.
A Canalys által most közzétett becslésben arról olvashatunk, hogy a Samsung ugyan megőrizte első helyét, a globális piac 19 százalékát tartva meg magának, a második helyen azonban már a Xiaomi található, amely egyetlen év alatt csaknem megduplázta saját eredményét (a növekedés mértéke 83 százalék volt), a második negyedévben pedig ezzel a második helyet érdemelte ki. A kínai cég ennek eredményeként maga mögé utasította az Apple-t, amely 14 százalékon állt, de a számukra hazai riválisokat (Vivo, Oppo) is sikerült messze megelőzniük, ami szintén szép eredmény. Az még ugyan nem világos, hogy mennyiben tudják majd megtartani ezt a kitüntetett helyet, viszont az ideiglenes előrelépés is fontos fejlemény.
A legfontosabb tényező természetesen az alacsonyabb árszint volt, a Xiaomi ezzel tudott igazán előrelépni a rangsorban. Jellemző adat, hogy az átlagos eladási ár esetükben 40 százalékkal volt a Samsung ugyanezen mutatója alatt, az Apple-höz képest pedig már 75 százalék az eltérés, így fordulhatott elő, hogy Latin-Amerikában 300 százalékkal, Afrikában pedig 150 százalékkal javítottak az egy évvel korábbi számokon. Nyugat-Európában 50 százalék körüli volt a javulás, viszont ezzel kapcsolatban azt is megjegyzik, hogy az Apple számára a második negyedév hagyományosan gyenge, így az elkövetkező hónapokban a helyzet ismét változhat.
Az igazi kérdés tehát az lesz, hogy meddig tudják majd megtartani a második helyet – az egyelőre nem tűnik valószínűnek, hogy a Samsungot is gyorsan maguk mögé utasítják.