Eladta média­részlegét a Verizon

A távközlési konszern egy pénzügyi befektetőcégnek adta el az üzletágát.

A Verizon sajtóközleményében jelentette be, hogy 5 milliárd amerikai dollárért az Apollo Global Management, Inc. nevű beruházási társaság vásárolta meg a médiarészlegét, amelynek részét képezi az AOL és a Yahoo! is. A telekommunikációs óriás azért vált meg az üzletágától, mert a jövőben a mobilrészlegére akar összpontosítani. A megkötött megállapodás alapján a Verizon 4,25 milliárd amerikai dollárt kap készpénzben és 750 millió amerikai dollár értékben kap úgynevezett elsőbbségi részvényeket. Az utóbbiak azt jelentik, hogy a Verizon 10 százalék tulajdonrészt szerez a korábbi üzletágában. A tranzakció várhatóan az esztendő második felében zárul majd le.

Guru Gowrappan, a Verizon Media vezetője közölte, hogy nagyon örülnek az egyezségnek. Az elmúlt két negyedév bebizonyította, hogy képesek átalakítani a média-ökorendszerüket. Az Apollo ágazati szaktudásával és stratégiai képességeivel a Yahoo! megfelelő helyzetben lesz ahhoz, hogy kiaknázza a piaci lehetőségeket, a média- és a tranzakciós tapasztalatokat, és tovább bővítse a teljes digitális hirdetési platformot. Az átmenet pedig elősegíti a növekedést a vállalat hosszú távú sikere érdekében.

A Verizon az elmúlt években fokozatosan megvált az egyes szolgáltatásaitól. 2019-ben eladta a Tumblr-t, amelyet a Jetpack, a Longreads, a Simplenote, a WooCommerce és a WordPress.com tulajdonosának számító Automattic vett meg néhány millió amerikai dollárért, tavaly pedig a HuffPost került a Buzzfeed tulajdonába. A Verizon most az 5G-hálózatok kiépítésére összpontosít.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!