MTI
A vártnál nagyobb bevételt ért el a kínai Baidu
A vártnál nagyobb bevételről számolt be hétfőn közzétett, harmadik negyedéves jelentésében a Baidu kínai multinacionális technológiai vállalat.
A pekingi székhelyű cég internet alapú szolgáltatások és termékek előállítására, valamint mesterséges intelligencia fejlesztésére szakosodott, egyebek között a legnagyobb kínai internetes keresőportál, a Baidu.com üzemeltetője, gyakran emlegetik a kínai Google-ként is. Részvényeit a New York-i Nasdaq elektronikus kereskedelmi rendszerben jegyzik. A vállalat bevételének túlnyomó része a saját keresőfelületén elhelyezett reklámokból származik, ám felhő- és streaming szolgáltatásokat kínáló ágazatai is sokat fejlődtek az elmúlt időszakban.
A Baidu hétfőn közzétett jelentésében közölte, hogy 28,23 milliárd jüan (4,16 milliárd dollár) bevételt ért el a szeptember 30-án zárult három hónapban, ami 1 százalékos javulást jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ez meghaladta az elemzők által előrejelzett 27,45 milliárd jüant. A második negyedévben a vállalat 26,03 milliárd jüan bevételről számolt be. A nettó nyereség 13,7 milliárd jüanra (2,02 milliárd dollár) rúgott, míg egy évvel korábban a vállalat 6,4 milliárd jüan (892 millió dollár) veszteséget könyvelt el. Az egyszeri tételeket nem számolva az egy amerikai letéti részvényre (ADS) jutó nyereség 20,35 jüan (3,0 dollár) volt.
A Baidu, amely az Alibaba és a Tencent mellett a három legnagyobb kínai technológiai óriás egyike, arra számít, hogy az idei utolsó negyedévben 28,6 milliárd és 31,3 milliárd jüan között lesz a bevétele. Elemzők 28,98 milliárd jüanos előrejelzést valószínűsítettek. A New York-i tőzsdén a nyitás előtti elektronikus kereskedésben 2,76 százalékos pluszban, 147,84 dolláron forogtak a Baidu részvényei, 2,21 százalékkal alacsonyabban a részvény elmúlt 52 heti maximumértékének számító 151,18 dollárhoz képest. A Baidu részvényei idén eddig 17 százalékkal emelkedtek.
A pekingi székhelyű cég internet alapú szolgáltatások és termékek előállítására, valamint mesterséges intelligencia fejlesztésére szakosodott, egyebek között a legnagyobb kínai internetes keresőportál, a Baidu.com üzemeltetője, gyakran emlegetik a kínai Google-ként is. Részvényeit a New York-i Nasdaq elektronikus kereskedelmi rendszerben jegyzik. A vállalat bevételének túlnyomó része a saját keresőfelületén elhelyezett reklámokból származik, ám felhő- és streaming szolgáltatásokat kínáló ágazatai is sokat fejlődtek az elmúlt időszakban.
A Baidu hétfőn közzétett jelentésében közölte, hogy 28,23 milliárd jüan (4,16 milliárd dollár) bevételt ért el a szeptember 30-án zárult három hónapban, ami 1 százalékos javulást jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ez meghaladta az elemzők által előrejelzett 27,45 milliárd jüant. A második negyedévben a vállalat 26,03 milliárd jüan bevételről számolt be. A nettó nyereség 13,7 milliárd jüanra (2,02 milliárd dollár) rúgott, míg egy évvel korábban a vállalat 6,4 milliárd jüan (892 millió dollár) veszteséget könyvelt el. Az egyszeri tételeket nem számolva az egy amerikai letéti részvényre (ADS) jutó nyereség 20,35 jüan (3,0 dollár) volt.
A Baidu, amely az Alibaba és a Tencent mellett a három legnagyobb kínai technológiai óriás egyike, arra számít, hogy az idei utolsó negyedévben 28,6 milliárd és 31,3 milliárd jüan között lesz a bevétele. Elemzők 28,98 milliárd jüanos előrejelzést valószínűsítettek. A New York-i tőzsdén a nyitás előtti elektronikus kereskedésben 2,76 százalékos pluszban, 147,84 dolláron forogtak a Baidu részvényei, 2,21 százalékkal alacsonyabban a részvény elmúlt 52 heti maximumértékének számító 151,18 dollárhoz képest. A Baidu részvényei idén eddig 17 százalékkal emelkedtek.