Gyurkity Péter
Jól fogynak a Galaxy A-telefonok
Az új példányok erős keresletre támaszkodhatnak, sikerült felkelteni az érdeklődést.
A Samsung kapcsán a napokban írtunk a Galaxy Note 10 specifikációjáról, áprilisban azonban arról számoltunk be, hogy a továbbra is első helyen álló gyártó csak szenved az okostelefonok szegmensében. Most arról adtak hírt, hogy az új Galaxy A-sorozat kellő népszerűségnek örvend, ezzel pedig új lendületet nyerhetnek.
Ahhoz nem fér kétség, hogy a dél-koreai cég az utóbbi időben éppen a két leggyorsabban növekvő, felemelkedőben lévő piacon, Kínában és Indiában került kényes helyzetbe, elsősorban a gyorsan terjeszkedő kínai gyártók egyre erősödő jelenléte miatt. Míg Kína gyakorlatilag elveszni látszik, Indiában már szintén egy kínai cég, a Xiaomi vezeti a listát, itt azonban még sikerült megtartani a második helyet, kereken 23 százalékos piaci részesedéssel. Az első negyedévben a prémium megoldásoknál ugyan még mindig vezették a rangsort, itt azonban nyilván az olcsóbb példányok révén lehet még jobb pozíciókra szert tenni, amit a Galaxy-A sorozat új példányai hivatott biztosítani.
A lista itt a Galaxy A10 típustól az A80-ig tart, és míg előbbi egy 6,2 hüvelykes LCD-panelt, a 720p felbontást, a 19:9-es képarányt, mindössze 2 GB memóriát és 32 GB-os tárolót, 13 és 5 megapixeles kamerát, valamint az Exynos 7884 chipet és egy 3400 mAh-s akkumulátort kínál, addig utóbbi változat már egy nagyobb, 6,7 hüvelykes Super AMOLED-panelt, az 1080p felbontást, a 20:9-es képarányt, a Snapdragon 730 chipet, 8 GB RAM-ot és 128 GB-os tárolót, hátoldali tripla-kamerát, kiterjesztett valóság (AR) funkciót, továbbá egy 3700 mAh-s akkumulátort hoz magával, vagyis egy meglehetősen széles skáláról van szó. Ezzel egy időben az új Galaxy M10, M20 és M30 is az indiai vásárlókat veszi célkeresztbe, kifejezetten alacsony árakkal.
Az A-sorozatból eddig 5 millió példány adtak el az országban, az első 70 nap alatt ez kereken 1 milliárd dolláros bevételt biztosított - az ár darabonként 75 és 415 dollár között mozog, ebből csak idén 4 milliárd dollár folyhat be a kasszába.
A Samsung kapcsán a napokban írtunk a Galaxy Note 10 specifikációjáról, áprilisban azonban arról számoltunk be, hogy a továbbra is első helyen álló gyártó csak szenved az okostelefonok szegmensében. Most arról adtak hírt, hogy az új Galaxy A-sorozat kellő népszerűségnek örvend, ezzel pedig új lendületet nyerhetnek.
Ahhoz nem fér kétség, hogy a dél-koreai cég az utóbbi időben éppen a két leggyorsabban növekvő, felemelkedőben lévő piacon, Kínában és Indiában került kényes helyzetbe, elsősorban a gyorsan terjeszkedő kínai gyártók egyre erősödő jelenléte miatt. Míg Kína gyakorlatilag elveszni látszik, Indiában már szintén egy kínai cég, a Xiaomi vezeti a listát, itt azonban még sikerült megtartani a második helyet, kereken 23 százalékos piaci részesedéssel. Az első negyedévben a prémium megoldásoknál ugyan még mindig vezették a rangsort, itt azonban nyilván az olcsóbb példányok révén lehet még jobb pozíciókra szert tenni, amit a Galaxy-A sorozat új példányai hivatott biztosítani.
A lista itt a Galaxy A10 típustól az A80-ig tart, és míg előbbi egy 6,2 hüvelykes LCD-panelt, a 720p felbontást, a 19:9-es képarányt, mindössze 2 GB memóriát és 32 GB-os tárolót, 13 és 5 megapixeles kamerát, valamint az Exynos 7884 chipet és egy 3400 mAh-s akkumulátort kínál, addig utóbbi változat már egy nagyobb, 6,7 hüvelykes Super AMOLED-panelt, az 1080p felbontást, a 20:9-es képarányt, a Snapdragon 730 chipet, 8 GB RAM-ot és 128 GB-os tárolót, hátoldali tripla-kamerát, kiterjesztett valóság (AR) funkciót, továbbá egy 3700 mAh-s akkumulátort hoz magával, vagyis egy meglehetősen széles skáláról van szó. Ezzel egy időben az új Galaxy M10, M20 és M30 is az indiai vásárlókat veszi célkeresztbe, kifejezetten alacsony árakkal.
Az A-sorozatból eddig 5 millió példány adtak el az országban, az első 70 nap alatt ez kereken 1 milliárd dolláros bevételt biztosított - az ár darabonként 75 és 415 dollár között mozog, ebből csak idén 4 milliárd dollár folyhat be a kasszába.