Berta Sándor

Kvantumszámítógéppel vezérelné a forgalmat a Volkswagen

A német autógyártó komoly előrelépéseket ért el a kvantumszámítógépek területén.

A Volkswagen szakértőinek először sikerült egy kvantumszámítógépen forgalomvezérlő programot futtatniuk. A szoftver a precíz számításainak köszönhetően képes előrejelzéseket adni a városi forgalommal kapcsolatban, s ennek segítségével a közlekedési és a taxitársaságok, valamint a különböző szolgáltatók hatékonyabban alkalmazhatják a járműflottáikat, miközben minimálisra csökkenthetik az utasaik várakozási idejét. A megoldást a lisszaboni WebSummit technológiai konferencián mutatta be a Volkswagen és a D-Wave nevű cég.

A Volkswagen szakértői az új forgalomvezérlő rendszerhez okostelefonokról és autóktól származó adatokat használtak fel. Az első lépés az volt, hogy a lehetséges utasokat felderítsék. A második lépés a kvantumalgoritmus által végzett optimalizálás lesz, amellyel meg lehet majd állapítani a járművek pontos számát és egyúttal azokat hozzá lehet rendelni a különböző célállomásokhoz, hogy így biztosítsanak minden várakozó személy számára közlekedési lehetőséget. Ezáltal kizárhatók lennének az üresjáratok, a taxik, a buszok és a villamosok is akkor közlekedhetnének, amikor igény van rá.

A kvantumszámítógépek a hagyományos modellekkel szemben sokkal gyorsabban tudják megoldani az olyan bonyolult feladatokat, mint a közlekedésoptimalizálás. A német konszern ebben a jövőbeli IT-technológiában nagy potenciált lát nem csupán az alkalmazások, hanem az új üzleti modellek szempontjából is. Florian Neukart, a Volkswagen San Franciscóban lévő CODE laboratóriumának vezető tudósa közölte, hogy a társaság bátorítja a kvantumszámítógépeken végzett alkalmazásközeli kutatásokat és ezzel fontos különleges tudást biztosít magának. Meg akarják érteni, hogy miként lehet vállalati szinten észszerű módon alkalmazni a technológiát.

Bo Ewald, a D-Wave elnöke szerint a kvantumszámítógépek korszakában a következő nagy lépés a kompatibilis alkalmazások kifejlesztése lesz, és ők arra összpontosítanak, hogy ezt lehetővé tegyék. A Volkswagen kutatómunkáját kiváló példának látja arra, hogy miként lehet ezeknek a készülékeknek a teljesítményét új területeken is kihasználni és ezzel párhuzamosan az emberek mindennapi életén is javítani. Az új rendszert Barcelonában akarja először kipróbálni a német gyártó, de persze a kifejlesztett algoritmus gyakorlatilag bármely város esetében használható. A projektben a két partnere az Orange és a Teralytics lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ostoros #2
    "Kell 1 liter RedBull, 2 kave, 1 ora" a kokaint kihagytad....
  • ProgServ #1
    Zsenialis, ahogy a nagyobb cegek marketingesei, es projekt managerei raugranak a bullshitekre.
    Aztan kiagyalnak egy eszeveszett koncepciot, a mernokok es szoftverfejlesztok meg kiugrananak az ablakon.
    Kell 1 liter RedBull, 2 kave, 1 ora, es mar csak elektromos onvezeto Wolksvagenek lesznek, kozossegi halo alapon, termeszetesen BlockChain technologiat felhasznalva, amit Ai vezerel, kavantumszamitogepekkel egy zold varosban, es az autok termelik majd az energiat, szen nanocsoves akksikban tarolva, az allo autok pedig a varos halozatara termelik vissza az elektromossagot.
    Az autoban ulve mindenki kapna egy AR sisakot, es bejarhatna a tettszoleges tengerpartot, mikozben utazik.