Gyurkity Péter

Bemutatkozott a Galaxy A8 és A8+

Az új páros csúcskategóriás jellemzőket hoz magával a mainstream szegmensben. Kell is nekik a frissítés, mert felülről az Apple, alulról a kínai gyártók szorongatják a céget.

Az elmúlt hetekben már olvashattunk arról, hogy a Samsung és az LG is meglehetősen korán, akár már a januárban esedékes CES alatt lerántaná a leplet új megoldásairól. A sort a Samsung nyitotta meg, amely most a Galaxy A8 jövő évi változatát mutatta be, ezt pedig az A8+ típus kíséri.

A hivatalos oldalon már megtaláljuk a két új okostelefon főbb jellemzőit, ebből pedig azonnal kiderül, hogy nem lesz különösebb szégyellnivaló ezeken a példányokon. Az üvegből készült, az IP68-minősítést kiérdemlő külső és az Infinity Display támogatása jelzi, hogy követik az S8 esetében alkalmazott csúcskategóriás formát, bár itt a kijelző alatt és felett némileg vastagabb marad a káva. Maga a panel sorrendben 5,6 és kereken 6 hüvelykes, a méret tekintetében tehát továbbra is a nagyobb példányokat részesítik előnyben, míg a támogatott felbontás 1080 x 2220 pixel, a képátló pedig 18,5:9 lesz. A teljesítményt egy nyolcmagos Exynos chip biztosítja, mégpedig 4 GB memóriára és egy 32 vagy 64 GB-os tárolóra támaszkodva (bár a Galaxy A8+ esetében lesz 6 GB RAM-ot felvonultató példány is).

A megfelelő üzemidőt egy 3000 és egy 3500 mAh-s akkumulátor hivatott garantálni, ami pedig a képkészítési funkciót illeti, a hátoldalon mindkét telefonnál egy 16 megapixeles, f/1.7-kamera kapott helyet, tehát itt iker-modult hiába is keresünk. Érdekes módon azonban az előlapon éppen egy ilyen megoldást alkalmaznak, itt ugyanis egy 16 és egy 8 megapixeles szenzor dolgozik majd együtt, a minél jobb minőségű szelfik érdekében. Kiemelkedő minőségre persze nem számíthatunk, bár ez majd csak a mindennapokban dől el. A hivatalos megjelenés januárban esedékes, az ár 499 és 599 euró lesz. A két telefon fekete, szürke, arany, valamint kék színben lesz kapható.


Össze is kell kapnia magát a cégnek, mert várhatóan jövőre első alkalommal csökkenhet a cég piaci részesedése, elsősorban a riválisok erősödése miatt. A Strategy Analytics előrejelzésében azt jósolják, hogy az idei, nagyjából 20 százalékos befolyás jövőre 19 százalékra mérséklődik, ahogy az Apple a csúcskategóriás megoldásaival, a kínai gyártók pedig kifejezetten olcsó és szerény telefonjaikkal egyre inkább teret nyernek. A dél-koreai cég 2018 során összesen 315 millió okostelefont szállíthat le, a második helyre várt Apple azonban már 234 millió készülékkel zárhatja az évet, a harmadik Huawei pedig (amely a nyáron már rövid időre második volt) 10 százalékot szerezhet meg, miközben az Oppo 7,8 százalékot ér majd el. Az androidos táboron belül egyre nagyobb kihívásokkal kell szembenézniük, így nem biztos, hogy elegendő lesz a Galaxy S9 és az állítólagos hajlítható készülék bemutatása.

Hírügynökségi jelentések szerint eközben készülnek egy saját okos-hangszóró piacra dobására is, amivel egy újabb területen jelennének meg. Ezzel a riválisok példáját követnék, természetesen a Bixby digitális asszisztens szolgáltatásaira és funkcióira építve. Ez valamikor 2018 közepén bukkanhat majd fel, méghozzá 200 dollár körüli áron, amivel alaposan aláígérnének a konkurenciának. Addig azonban mindenképpen mások uralják majd ezt a szegmenst, hiszen egy friss felmérés arra mutat rá, hogy az év végén az Amazon uralta ezt a területet, bár egy év alatt 93-ról 67 százalékra esett le saját befolyásuk.

A Google itt nulláról 25 százalékra jött fel egyetlen év alatt, ami nyilván a Home névre keresztelt saját megoldásuknak köszönhető. Az ünnepi szezon után az Apple is felbukkan majd itt, a HomePod várhatóan szintén 2018-ban mutatkozik majd be, így gyakorlatilag az okostelefonos versenyt importálják az okos-hangszórók piacára.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!