Gyurkity Péter
Kétszer több telefont adna el az Asus
Idén viszont több gyártó is utánpótlási akadályokba ütközhet.
Az Asustek a CES alatt mutatta be vadonatúj megoldásait, amelyek közül a ZenFone AR és a ZenFone 3 Zoom emelkedett ki. Az új generáció ugyan még nem volt itt jelen, de ez is hamarosan befut, a cég pedig sokkal több telefont adna el, mint 2016 során.
A kínai Apple Daily számolt be arról, hogy Jerry Shen vezérigazgató három éven belül, tehát az évtized végére tartja megvalósíthatónak a mostani célkitűzést, amelynek eredményeként évente 35-40 millió készüléket szállíthatnak majd le. Ezzel a teljes globális kínálat mintegy 3 százalékát biztosítanák be maguknak, a tavaly leszállított 20 millió példányhoz képest pedig csaknem kétszer nagyobb mennyiséget kellene produkálniuk, amihez nyilván szükség lesz az új ZenFone 4 család sikeres bemutatkozására - ez valószínűleg az MWC alatt következik be. Igyekeznek majd a kínai piacon előretörni, bár itt igencsak kiélezett küzdelem zajlik.
Jó példa erre, hogy az eddig szinte szárnyaló Xiaomi most már nem hajlandó megnevezni a pontos tavalyi eredményt, ami persze azzal magyarázható, hogy ez messze elmaradt az eredeti várakozásoktól. Ők a 2013-as 18,7 millió helyett két évre rá már 70 millió készüléket szállítottak le, a tavalyi évben pedig szerették volna elérni a 100 milliós álomhatárt, mivel azonban Kínában inkább a saját fizikai üzletlánccal is rendelkező riválisok, mint például az Oppo és a Vivo törtek legjobban előre, ez nyilván nem jött össze. Nem véletlen, hogy most ők is itt bővítenek, bár azért azt elárulták, hogy 2016-ban mind Indiában, mind pedig az online csatornákon keresztül 1-1 milliárd dolláros bevételre tettek szert.
Időközben komoly lehetőségként merült fel, hogy (éppen a kínai gyártók gyors előretörése miatt) idén több alkatrészből is hiány alakulhat ki, ami különösen a középkategóriás megoldásokat érintené. Az első két helyen ugyan továbbra is az Apple és a Samsung végez majd, utánuk azonban a Huawei, az Oppo és a Vivo következne, amelyek egyenként 100-150 millió okostelefont adnának el.
Az Asustek a CES alatt mutatta be vadonatúj megoldásait, amelyek közül a ZenFone AR és a ZenFone 3 Zoom emelkedett ki. Az új generáció ugyan még nem volt itt jelen, de ez is hamarosan befut, a cég pedig sokkal több telefont adna el, mint 2016 során.
A kínai Apple Daily számolt be arról, hogy Jerry Shen vezérigazgató három éven belül, tehát az évtized végére tartja megvalósíthatónak a mostani célkitűzést, amelynek eredményeként évente 35-40 millió készüléket szállíthatnak majd le. Ezzel a teljes globális kínálat mintegy 3 százalékát biztosítanák be maguknak, a tavaly leszállított 20 millió példányhoz képest pedig csaknem kétszer nagyobb mennyiséget kellene produkálniuk, amihez nyilván szükség lesz az új ZenFone 4 család sikeres bemutatkozására - ez valószínűleg az MWC alatt következik be. Igyekeznek majd a kínai piacon előretörni, bár itt igencsak kiélezett küzdelem zajlik.
Jó példa erre, hogy az eddig szinte szárnyaló Xiaomi most már nem hajlandó megnevezni a pontos tavalyi eredményt, ami persze azzal magyarázható, hogy ez messze elmaradt az eredeti várakozásoktól. Ők a 2013-as 18,7 millió helyett két évre rá már 70 millió készüléket szállítottak le, a tavalyi évben pedig szerették volna elérni a 100 milliós álomhatárt, mivel azonban Kínában inkább a saját fizikai üzletlánccal is rendelkező riválisok, mint például az Oppo és a Vivo törtek legjobban előre, ez nyilván nem jött össze. Nem véletlen, hogy most ők is itt bővítenek, bár azért azt elárulták, hogy 2016-ban mind Indiában, mind pedig az online csatornákon keresztül 1-1 milliárd dolláros bevételre tettek szert.
Időközben komoly lehetőségként merült fel, hogy (éppen a kínai gyártók gyors előretörése miatt) idén több alkatrészből is hiány alakulhat ki, ami különösen a középkategóriás megoldásokat érintené. Az első két helyen ugyan továbbra is az Apple és a Samsung végez majd, utánuk azonban a Huawei, az Oppo és a Vivo következne, amelyek egyenként 100-150 millió okostelefont adnának el.