Berta Sándor

LTE-kapcsolatok lehetnek a repülőgépeken is

A mobilszolgáltatásba bevont repülőgépek 300 bázisállomáshoz, nagyobb magasságon pedig műholdakhoz kapcsolódnak. Az első tesztek sikeresek voltak.

A Nokia és a Deutsche Telekom először helyezte üzembe a repülőgépekhez kifejlesztett LTE-hálózatát. Minderre annak a programnak a keretében került sor, amelynek tagja még az Immarsat és a Thales is. A Nagy-Britannia felett végrehajtott tesztrepülésen a projektben résztvevő minden cég képviseltette magát. Ennek során a társaságok a Thales által biztosított fedélzeti, s a Deutsche Telekom és a Nokia által létrehozott felszíni berendezések teljesítményét vizsgálták meg.

Martina Grüger-Bühs, a Nokia szóvivője megerősítette, hogy ez volt az első olyan tesztrepülés, amelyen a projektben résztvevő vállalkozások mindegyike jelen volt. Az európai rövid és közepes távolságú repülésekhez kifejlesztett rendszert European Aviation Networknek (EAN) hívják, s a világ első integrált műhold- és LTE-alapú felszíni hálózata. A Nokia rámutatott, hogy ez egy fontos mérföldkő az EAN fejlesztésének történetében.

A Nokia és a Deutsche Telekom korábban a finn gyártó stuttgarti laboratóriumában létrehozták a világ első EAN Live-over-the-air kapcsolatát. Ennek keretében az LTE felszíni hálózat minden alkotóelemét kipróbálták és minősítették, nemrég pedig 28 európai országban elkezdődött 300 EAN-antenna felszerelése. A tesztrepülési program után az új rendszer 2017 közepétől lesz üzemképes. Az EAN szolgáltatásba 341 rövid hatótávolságú repülőgépet vonnak be, ezek között lesz a British Airways 132, a Vueling 125, az Iberia 45 és az Aer-Lingus 39 darab Airbus A320 típusú repülőgépe. Az LTE bázisállomások hatótávolsága több mint 80 kilométer, miközben a hagyományos bázisállomásoké csupán körülbelül 10 kilométer.

Amennyiben a repülőgépek nagyobb utazási magasságon közlekednek, akkor az Immarsat műholdas szolgáltatása is bekapcsolható, hogy így biztosítsák az utasok számára a zökkenőmentes internethozzáféréseket. A repülőgépek elektronikája képes lesz arra, hogy automatikusan átváltson a két hálózat között anélkül, hogy forgalmi zavarok keletkeznének. A teljes hálózat európai lefedettséget fog biztosítani.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!