Berta Sándor
Túlsúlyba kerül a mobilinternet
A felhasználók egyre inkább a mobil készülékeikről használják a világhálót.
A Zenith médiaügynökség legfrissebb előrejelzése alapján 2017-ben már az esetek 75 százalékában mobilelőfizetésekről fognak böngészni vagy e-mailezni az emberek. Összehasonlításul: az idén ez az arány 68 százalék, míg 2012-ben 40 százalék volt. 2018-ra ugyanakkor a Zenith már 79 százalékot prognosztizál.
A médiaügynökség tulajdonosa a Publicis Groupe, amely a világ egyik legnagyobb reklámcége. A szakemberek összesen 60 ország bevonásával készítették el az előrejelzésüket, a Zenith ennek ellenére csupán hat államot emelt ki külön. Ennek alapján idén a mobilinternet-használat Spanyolországban 85 százalék, Hongkongban 79, Kínában 76, az Amerikai Egyesült Államokban 74, míg Olaszországban és Indiában egyaránt 73 százalék. Ezzel szemben 2018-ban a következőképpen módosulhatnak az arányok: Hongkong 89, Kína 87, Spanyolország 86, az USA és Olaszország 83, míg India 82 százalék.
Az egyáltalán nem meglepő, hogy egyre többen használnak okostelefont vagy táblagépet, sok háztartásban több eszköz is van. A Zenith adatai alapján 2012-ben a 60 vizsgált országban csak az emberek 23 százalékának volt okostelefonja és 4 százalékának tábla PC-je. Az idén ez a két arány már 63, illetve 15 százalék. A médiaügynökség természetesen megvizsgálta azt is, hogy ez a folyamat hogyan hathat a reklámpiacra és annak fejlődésére. Jövőre a mobilhirdetések megelőzhetik az asztali reklámokat, s a teljes online piacon a részesedésük 52 százaléka nőhet. Az idén ez arány még 44 százalék, míg 2018-ra 60 százalék lesz. Számokban kifejezve a teljes bevétel elérheti a 134 milliárd dollárt.
A Zenith médiaügynökség legfrissebb előrejelzése alapján 2017-ben már az esetek 75 százalékában mobilelőfizetésekről fognak böngészni vagy e-mailezni az emberek. Összehasonlításul: az idén ez az arány 68 százalék, míg 2012-ben 40 százalék volt. 2018-ra ugyanakkor a Zenith már 79 százalékot prognosztizál.
A médiaügynökség tulajdonosa a Publicis Groupe, amely a világ egyik legnagyobb reklámcége. A szakemberek összesen 60 ország bevonásával készítették el az előrejelzésüket, a Zenith ennek ellenére csupán hat államot emelt ki külön. Ennek alapján idén a mobilinternet-használat Spanyolországban 85 százalék, Hongkongban 79, Kínában 76, az Amerikai Egyesült Államokban 74, míg Olaszországban és Indiában egyaránt 73 százalék. Ezzel szemben 2018-ban a következőképpen módosulhatnak az arányok: Hongkong 89, Kína 87, Spanyolország 86, az USA és Olaszország 83, míg India 82 százalék.
Az egyáltalán nem meglepő, hogy egyre többen használnak okostelefont vagy táblagépet, sok háztartásban több eszköz is van. A Zenith adatai alapján 2012-ben a 60 vizsgált országban csak az emberek 23 százalékának volt okostelefonja és 4 százalékának tábla PC-je. Az idén ez a két arány már 63, illetve 15 százalék. A médiaügynökség természetesen megvizsgálta azt is, hogy ez a folyamat hogyan hathat a reklámpiacra és annak fejlődésére. Jövőre a mobilhirdetések megelőzhetik az asztali reklámokat, s a teljes online piacon a részesedésük 52 százaléka nőhet. Az idén ez arány még 44 százalék, míg 2018-ra 60 százalék lesz. Számokban kifejezve a teljes bevétel elérheti a 134 milliárd dollárt.