Artur_TFB

A Chello és az Excite@Home egyesül

A UPC nemzetközi kábeltelevíziós szolgáltató és anyacége, a UnitedGlobalCom, valamint az Egyesült Államok vezető szélessávú szolgáltatójaként ismert Excite@Home arról számoltak be, hogy a UPC szélessávú leányvállalatát, a chello-t, és az Excite@Home kiterjedt nemzetközi üzletágát egyesítve, Excite Chello néven létrehozták az Észak-Amerikán kívüli térség legnagyobb szélessávú szolgáltatóját. A fúzió nyomán létrejött vállalat egyedülálló eszközparkja rendkívüli méreteket és páratlan szinergiahatásokat eredményez.

Az Excite Chello kezeli a jövőben az Excite@Home nemzetközi portál, média és nagysebességű adatátviteli szegmenseit, a chello nagysebességű internetes szolgáltatásait, továbbá a UPC és a UnitedGlobalCom európai, ázsiai és latin-amerikai szélessávú hálózataihoz - vagyis az Észak-Amerikán kívüli térség legnagyobb kábelrendszeréhez - biztosított kizárólagos hozzáférést. Az Excite Chello portálszolgáltatásait az Excite márka fémjelzi, míg a chello márka a vállalat szélessávú hozzáférési szolgáltatásaival kapcsolódik össze. A partnerek fejlett televíziós eszközökhöz és platformokhoz kidolgozott stratégiáikat is egyesítik: az Excite@Home set-top platform technológiáira és tapasztalatára is kiterjesztik azt a kizárólagos jogosultságot, melynek keretében egyedül a chello vezethet be televíziós set-top box szolgáltatásokat a UPC jelenlegi hálózatában. A megállapodás révén megszerzett, kiforrott set-top box stratégia és széles disztribúciós platform egyértelműen piacvezető szerephez juttatja az Excite Chello-t.

Megalakulása időpontjában az Excite Chello
- négy kontinens 15 országában van jelen,
- kizárólagos joggal rendelkezik arra, hogy szélessávú Internetszolgáltatást biztosítson 30 millió kábeltelevíziós hozzáféréssel ellátott háztartás számára, valamint
- set-top box szolgáltatást nyújtson 10,5 millió kábeltelevíziós-hozzáféréssel ellátott háztartás számára,
- több mint 300.000 szélessávú előfizetőt mondhat magáénak,
- egyedülálló portálszolgáltatásait havonta több mint 8 millió felhasználóveszi igénybe,
- weblapjait közel 500 millió látogató keresi fel egy hónapban,
- alkalmazottainak száma megközelíti az 1.000 főt (a vegyesvállalatok dolgozóit is beleértve),
- nemzetközi IP gerinchálózattal rendelkezik,
- portfoliója az alábbi márkákat tartalmazza: Excite, chello, Blue Mountain,Excite WebShots és Excite WorldPrints.

A tranzakció stratégiai fontosságát az is bizonyítja, hogy a Liberty Media 200 millió eurót kíván a vállalatba fektetni Excite Chello részvényekre váltható kötelezvény formájában. Az Excite@Home és a UnitedGlobalCom egyenként 100 millió eurós befektetéssel kívánja segíteni az Excite Chello működését. Az Excite@Home és a United Group egyenlő arányban osztoznak az új cég részvényein, és a vállalatirányítás feladatait is közösen látják el.

A fúzió következtében elhalasztották a chello 2000. március 20-án bejelentett tőzsdei bevezetését. A tranzakció lezárására - a szabályozóhatóságok jóváhagyásától, bizonyos nemzetközi partnerek beleegyezésétől és a pénzügyi műveletek lebonyolításától függően - ez év végén kerülhet sor. Az Excite Chello valószínűleg 2000. utolsó hónapjaiban vagy 2001. elején hajtja majd végre nyilvános részvénykibocsátását, ha ezt az üzleti és piaci viszonyok is lehetővé teszik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!