Artur_TFB
A Chello és az Excite@Home egyesül
A UPC nemzetközi kábeltelevíziós szolgáltató és anyacége, a UnitedGlobalCom, valamint az Egyesült Államok vezető szélessávú szolgáltatójaként ismert Excite@Home arról számoltak be, hogy a UPC szélessávú leányvállalatát, a chello-t, és az Excite@Home kiterjedt nemzetközi üzletágát egyesítve, Excite Chello néven létrehozták az Észak-Amerikán kívüli térség legnagyobb szélessávú szolgáltatóját. A fúzió nyomán létrejött vállalat egyedülálló eszközparkja rendkívüli méreteket és páratlan szinergiahatásokat eredményez.
Az Excite Chello kezeli a jövőben az Excite@Home nemzetközi portál, média és nagysebességű adatátviteli szegmenseit, a chello nagysebességű internetes szolgáltatásait, továbbá a UPC és a UnitedGlobalCom európai, ázsiai és latin-amerikai szélessávú hálózataihoz - vagyis az Észak-Amerikán kívüli térség legnagyobb kábelrendszeréhez - biztosított kizárólagos hozzáférést. Az Excite Chello portálszolgáltatásait az Excite márka fémjelzi, míg a chello márka a vállalat szélessávú hozzáférési szolgáltatásaival kapcsolódik össze. A partnerek fejlett televíziós eszközökhöz és platformokhoz kidolgozott stratégiáikat is egyesítik: az Excite@Home set-top platform technológiáira és tapasztalatára is kiterjesztik azt a kizárólagos jogosultságot, melynek keretében egyedül a chello vezethet be televíziós set-top box szolgáltatásokat a UPC jelenlegi hálózatában. A megállapodás révén megszerzett, kiforrott set-top box stratégia és széles disztribúciós platform egyértelműen piacvezető szerephez juttatja az Excite Chello-t.
Megalakulása időpontjában az Excite Chello
- négy kontinens 15 országában van jelen,
- kizárólagos joggal rendelkezik arra, hogy szélessávú Internetszolgáltatást biztosítson 30 millió kábeltelevíziós hozzáféréssel ellátott háztartás számára, valamint
- set-top box szolgáltatást nyújtson 10,5 millió kábeltelevíziós-hozzáféréssel ellátott háztartás számára,
- több mint 300.000 szélessávú előfizetőt mondhat magáénak,
- egyedülálló portálszolgáltatásait havonta több mint 8 millió felhasználóveszi igénybe,
- weblapjait közel 500 millió látogató keresi fel egy hónapban,
- alkalmazottainak száma megközelíti az 1.000 főt (a vegyesvállalatok dolgozóit is beleértve),
- nemzetközi IP gerinchálózattal rendelkezik,
- portfoliója az alábbi márkákat tartalmazza: Excite, chello, Blue Mountain,Excite WebShots és Excite WorldPrints.
A tranzakció stratégiai fontosságát az is bizonyítja, hogy a Liberty Media 200 millió eurót kíván a vállalatba fektetni Excite Chello részvényekre váltható kötelezvény formájában. Az Excite@Home és a UnitedGlobalCom egyenként 100 millió eurós befektetéssel kívánja segíteni az Excite Chello működését. Az Excite@Home és a United Group egyenlő arányban osztoznak az új cég részvényein, és a vállalatirányítás feladatait is közösen látják el.
A fúzió következtében elhalasztották a chello 2000. március 20-án bejelentett tőzsdei bevezetését. A tranzakció lezárására - a szabályozóhatóságok jóváhagyásától, bizonyos nemzetközi partnerek beleegyezésétől és a pénzügyi műveletek lebonyolításától függően - ez év végén kerülhet sor. Az Excite Chello valószínűleg 2000. utolsó hónapjaiban vagy 2001. elején hajtja majd végre nyilvános részvénykibocsátását, ha ezt az üzleti és piaci viszonyok is lehetővé teszik.
Az Excite Chello kezeli a jövőben az Excite@Home nemzetközi portál, média és nagysebességű adatátviteli szegmenseit, a chello nagysebességű internetes szolgáltatásait, továbbá a UPC és a UnitedGlobalCom európai, ázsiai és latin-amerikai szélessávú hálózataihoz - vagyis az Észak-Amerikán kívüli térség legnagyobb kábelrendszeréhez - biztosított kizárólagos hozzáférést. Az Excite Chello portálszolgáltatásait az Excite márka fémjelzi, míg a chello márka a vállalat szélessávú hozzáférési szolgáltatásaival kapcsolódik össze. A partnerek fejlett televíziós eszközökhöz és platformokhoz kidolgozott stratégiáikat is egyesítik: az Excite@Home set-top platform technológiáira és tapasztalatára is kiterjesztik azt a kizárólagos jogosultságot, melynek keretében egyedül a chello vezethet be televíziós set-top box szolgáltatásokat a UPC jelenlegi hálózatában. A megállapodás révén megszerzett, kiforrott set-top box stratégia és széles disztribúciós platform egyértelműen piacvezető szerephez juttatja az Excite Chello-t.
Megalakulása időpontjában az Excite Chello
- négy kontinens 15 országában van jelen,
- kizárólagos joggal rendelkezik arra, hogy szélessávú Internetszolgáltatást biztosítson 30 millió kábeltelevíziós hozzáféréssel ellátott háztartás számára, valamint
- set-top box szolgáltatást nyújtson 10,5 millió kábeltelevíziós-hozzáféréssel ellátott háztartás számára,
- több mint 300.000 szélessávú előfizetőt mondhat magáénak,
- egyedülálló portálszolgáltatásait havonta több mint 8 millió felhasználóveszi igénybe,
- weblapjait közel 500 millió látogató keresi fel egy hónapban,
- alkalmazottainak száma megközelíti az 1.000 főt (a vegyesvállalatok dolgozóit is beleértve),
- nemzetközi IP gerinchálózattal rendelkezik,
- portfoliója az alábbi márkákat tartalmazza: Excite, chello, Blue Mountain,Excite WebShots és Excite WorldPrints.
A tranzakció stratégiai fontosságát az is bizonyítja, hogy a Liberty Media 200 millió eurót kíván a vállalatba fektetni Excite Chello részvényekre váltható kötelezvény formájában. Az Excite@Home és a UnitedGlobalCom egyenként 100 millió eurós befektetéssel kívánja segíteni az Excite Chello működését. Az Excite@Home és a United Group egyenlő arányban osztoznak az új cég részvényein, és a vállalatirányítás feladatait is közösen látják el.
A fúzió következtében elhalasztották a chello 2000. március 20-án bejelentett tőzsdei bevezetését. A tranzakció lezárására - a szabályozóhatóságok jóváhagyásától, bizonyos nemzetközi partnerek beleegyezésétől és a pénzügyi műveletek lebonyolításától függően - ez év végén kerülhet sor. Az Excite Chello valószínűleg 2000. utolsó hónapjaiban vagy 2001. elején hajtja majd végre nyilvános részvénykibocsátását, ha ezt az üzleti és piaci viszonyok is lehetővé teszik.