Berta Sándor
Telefónica - adataikért cserébe kedvezményt kaphatnának az ügyfelek
Érdekes konstrukcióval kísérletezik a távközlési konszern németországi leányvállalata.
A Telefónica Németország azzal az elképzeléssel állt elő, hogy az előfizetők adatait - az érintett személyek beleegyezésével - értékesítené a különböző cégek és a hivatalok számára, cserébe akár komoly kedvezményeket is adna azoknak a felhasználóknak, akik elfogadnák a konstrukciót. A társaság már három évvel ezelőtt előállt az ötlettel, de akkor nem szavatolta az ügyfelei anonimitását és kénytelen volt az adatvédelmi szakemberek tiltakozásainak hatására visszavonni az elképzelést. Most azonban az adatvédelmi szempontokat is figyelembe vették.
Thorsten Dirks, a Telefónica Németország első embere kijelentette, hogy még egyszer nem fogják megégetni magukat, és már megtanulták, hogy az adatvédelem a kritikus pont. Egy három lépcsőből álló algoritmust fejlesztettek ki az ügyféladatok névtelenségének megőrzésére és egyeztettek a hatóságokkal is. Most jutottak el arra a pontra, hogy alkalmazni kezdhetik az új konstrukciót.
Az előfizetők adataiból nagyon pontos mozgási profilok készíthetők, ennek első tesztjei már el is kezdődtek. Többek között a bevásárlóközpontok üzemeltetői is tudni szeretnék, hogy miként alakul ki az ügyfelek mozgása. A felhasználók maguk határozhatják majd meg, hogy a Telefónica mely adataikat adhatja el. Dirks közölte, hogy vissza akarják adni az embereknek a hatalmat az információik fölött. Amennyiben valakinek az adatait használhatják és ebből haszon származik, akkor az adott ügyfél természetesen részesedhet abból.
A Telefónica Németország azzal az elképzeléssel állt elő, hogy az előfizetők adatait - az érintett személyek beleegyezésével - értékesítené a különböző cégek és a hivatalok számára, cserébe akár komoly kedvezményeket is adna azoknak a felhasználóknak, akik elfogadnák a konstrukciót. A társaság már három évvel ezelőtt előállt az ötlettel, de akkor nem szavatolta az ügyfelei anonimitását és kénytelen volt az adatvédelmi szakemberek tiltakozásainak hatására visszavonni az elképzelést. Most azonban az adatvédelmi szempontokat is figyelembe vették.
Thorsten Dirks, a Telefónica Németország első embere kijelentette, hogy még egyszer nem fogják megégetni magukat, és már megtanulták, hogy az adatvédelem a kritikus pont. Egy három lépcsőből álló algoritmust fejlesztettek ki az ügyféladatok névtelenségének megőrzésére és egyeztettek a hatóságokkal is. Most jutottak el arra a pontra, hogy alkalmazni kezdhetik az új konstrukciót.
Az előfizetők adataiból nagyon pontos mozgási profilok készíthetők, ennek első tesztjei már el is kezdődtek. Többek között a bevásárlóközpontok üzemeltetői is tudni szeretnék, hogy miként alakul ki az ügyfelek mozgása. A felhasználók maguk határozhatják majd meg, hogy a Telefónica mely adataikat adhatja el. Dirks közölte, hogy vissza akarják adni az embereknek a hatalmat az információik fölött. Amennyiben valakinek az adatait használhatják és ebből haszon származik, akkor az adott ügyfél természetesen részesedhet abból.