SG.hu

A garanciában visszavitt mobiltelefonok többségének semmi baja nincs

Tömegesen veszik vissza a hibátlan telefonokat a mobilszolgáltatók. Négyből három garanciális készüléknek semmi baja azon kívül, hogy a használója túl sok alkalmazást telepített rájuk.

A Blancco Technology Group felmérése szerint a garanciális hibajavításra visszavitt okostelefonok többségének semmi baja. Mivel azonban a szolgáltatók nem végzik el helyben a készülékek belső működésének ellenőrzését, legtöbbször nekik kell fedezni a hibátlan telefonok bevizsgálásával járó költségeket. A probléma legfőbb forrása, hogy a felhasználók egyszerűen túl sok alkalmazást telepítenek a készülékekre, és utána ezeket párhuzamosan futtatják egymással. A helyzet Ázsiában a legrosszabb, ahol akár 40 alkalmazást is megpróbálnak egyszerre használni, de Európában és Észak-Amerikában sem sokkal jobb a helyzet.

A lassulást ilyenkor a felhasználók általában a hardverre fogják, majd csak a készülékek műszaki bevizsgálása során derül ki, hogy négyből háromnak semmi baja. A Blancco becslése szerint mindez egyedül Magyarországon több száz milliós kárt okoz az operátoroknak. A cég szerint megoldást az jelentene, ha az operátorok ügyfélszolgálatai egy diagnosztikai szoftver segítségével helyben, néhány perc leforgása alatt tesztelnék a visszavitt készülékeket. Így eldönthető lenne, hogy van-e a garanciális javítás körébe tartozó műszaki hiba, vagy a teljesítményprobléma a használat módjából ered, a jogosulatlan igények pedig elutasíthatóak lennének.

Emellett az ügyfelek részletes jegyzőkönyvet kaphatnának a telefon műszaki állapotáról, a személyes adatok védelmét pedig segítené, hogy egyidejűleg megtörténhetne a javításra átvett készülékek szoftveres törlése is. A meghibásodások aránya többé-kevésbé tükrözi a mobil operációs rendszerek és a gyártók piaci helyzetét, a Blancco felmérése szerint a meghibásodások 85 százaléka androidos készülékhez, 15 százaléka pedig iPhone-okhoz kapcsolódik. Az androidos szegmenesen belül a Samsung felelős a hibák 27 százalékáért, melyet a Lenovo (21%), a Motorola (18%), a Xiaomi (11%) és az Asus (8%) követ.

A leggyakrabban meghibásodó alkatrészek a kamera, az érintőképernyő, az akkumulátortöltő, a mikrofon és végül a telefon általános teljesítményének csökkenése. Ázsiában a legtöbb probléma a közösségi alkalmazásokhoz kapcsolódik, általában a Facebook, a WhatsApp, a WeChat és az itthon kevésbé ismert Line állnak ezek hátterében.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • YaniMan #5
    Az Androidnak pont az a lényege, hogy maga a rendszer lövi ki a legrégebben használt, háttérben lévő progikat, amikor kell az erőforrás. Kérdem én, hogy ilyen elvvel hogyan lehetséges mégis az, hogy akárhány program megakaszt? Nem úgy, hogy mégis bajos az a rendszer?
  • lammaer #4
    "Ezért népszerűek a butított rendszerek, mint az ios, de az user még azt is képes megakasztani."

    Egyetértek veled, az ANdroidtól amúgy pont amiatt húzódozom mert átláthatatlan számomra hogy mi fut mi nem fut, és ezért inkább IOS párti vagyok (de csak a munkahelyen, amikor dolgoznom kell velük, magánemberként egy butatelefonom van meg egy tablet amit alig használok).

    Azzakl együtt hogy gyerekkorom óta gépezek és informatikában dolgozom (természetesen én magam rakom össze a gépet otthon és telepítem magamnak meg a rokonságnak/szomszédságnak ami kell) az androidot túlbonyolítottnak érzem azzal a rengeteg beállítással. Teljesen érthető hogy egy átlagembernek vagy egy gyereknek - mert ugye már azoknak is kell a teló - nem áttekinthető és triviális.

    Ebből a szempontból az IOSt messze felhasználóbarátabbnak tartom (és nem látom hogy a lebutítás ezesetben hátrány lenne), melóban is jobban szeretek azzal dolgozni. Más kérdés hogy túlárazott, tehát venni biztos nem vennék. Hálistennek megvagyok okosteló meg "utcánfacebookozás" nélkül szóval nincs kísértés.
    Utoljára szerkesztette: lammaer, 2016.05.11. 11:35:28
  • Danecay #3
    Nem 40 telepített alkalmazásról ír a cikk, hanem 40 egyidejűleg futtatott alkalmazásról, és nem kifekvésről ír, hanem általános lassulásról, ami a körülményeket illeti érthető is.
  • Madve #2
    40 alkalmazás párhuzamos futtatásáról van szó, nem pedig 40 inaktív telepített alkalmazásról. Általában az user home gombbal háttérbe rakja őket bezárás helyett, mert azt hiszi, ha nincs a képernyőn, akkor nem fut. Ez már a symbianos nokiákon is az egyik legnagyobb okozja volt a lassulásoknak, és fagyásoknak.
    A legtöbb user a mai napig képtelen megtanulni kezelni a nála okosabb készülékeket. Ezért népszerűek a butított rendszerek, mint az ios, de az user még azt is képes megakasztani. Ez van...