SG.hu
Az internetes boltok húzzák a Magyar Posta növekedését
Minden eddigi rekordot megdöntve, 2015-ben 15,7 millió csomagot szállított a Magyar Posta, ami 2,2 millióval több, mint a 2014-as volumen.
A Magyar Posta Logisztika (MPL) 35 százalékos piaci részesedéssel a belföldi csomag, futár és expressz (CEP) piac piacvezető szolgáltatója. 2015-ben 15,7 millió csomagot szállítottak, ami 2,2 millióval több, mint a 2014-as volumen, és jelentősen meghaladja a piac éves növekedési mértékét. E mellett a nemzetközi forgalomban a Magyar Posta által kezelt csomag és árutartalmú regisztrált levél - mely nemzetközi elektronikus kereskedelemben gyakran alkalmazott áruküldési forma - együttes mennyisége 2015-ben megközelítette az 5 milliót.
A szervezet közleménye szerint tavaly a webáruházakkal való szerződésállományát tekintve is jelentősen javította pozícióját a posta, a szerződésállomány 30 százalékkal több az előző évhez képest. A házhoz kézbesítés, a postán történő átvétel, a MOL PostaPonton és a csomagautomatán keresztül történő átvétel mellett 2015 november óta már 115 Coop PostaPonton is átvehetőek a küldemények. 2014-ben jelent meg az első csomagautomata, amelyek kihasználtsága folyamatosan emelkedik. Elsősorban a webáruházakból történő rendelések esetében népszerű ez az átvételi forma. A legkedveltebb automaták a bevásárló központokban és hipermarketekben találhatók. A megrendelők jellemzően a csomagautomatába történő elhelyezést követő első napon veszik át küldeményeiket.
A csomagméretek tekintetében leggyakrabban a kisméretű csomagokat veszik át az automatákon keresztül az ügyfelek, zömében 14.00-16.00 óra között. A legforgalmasabb nap pedig általában a csütörtök. A Magyar Posta a csomagkézbesítőket 2015 év végén POS terminálokkal látta el, így a megrendelt áruk értékének átvételkor történő kiegyenlítésére már készpénzmentes fizetési megoldást is biztosít, amely kártyás vásárlási tranzakciónak minősül.
A Magyar Posta Logisztika (MPL) 35 százalékos piaci részesedéssel a belföldi csomag, futár és expressz (CEP) piac piacvezető szolgáltatója. 2015-ben 15,7 millió csomagot szállítottak, ami 2,2 millióval több, mint a 2014-as volumen, és jelentősen meghaladja a piac éves növekedési mértékét. E mellett a nemzetközi forgalomban a Magyar Posta által kezelt csomag és árutartalmú regisztrált levél - mely nemzetközi elektronikus kereskedelemben gyakran alkalmazott áruküldési forma - együttes mennyisége 2015-ben megközelítette az 5 milliót.
A szervezet közleménye szerint tavaly a webáruházakkal való szerződésállományát tekintve is jelentősen javította pozícióját a posta, a szerződésállomány 30 százalékkal több az előző évhez képest. A házhoz kézbesítés, a postán történő átvétel, a MOL PostaPonton és a csomagautomatán keresztül történő átvétel mellett 2015 november óta már 115 Coop PostaPonton is átvehetőek a küldemények. 2014-ben jelent meg az első csomagautomata, amelyek kihasználtsága folyamatosan emelkedik. Elsősorban a webáruházakból történő rendelések esetében népszerű ez az átvételi forma. A legkedveltebb automaták a bevásárló központokban és hipermarketekben találhatók. A megrendelők jellemzően a csomagautomatába történő elhelyezést követő első napon veszik át küldeményeiket.
A csomagméretek tekintetében leggyakrabban a kisméretű csomagokat veszik át az automatákon keresztül az ügyfelek, zömében 14.00-16.00 óra között. A legforgalmasabb nap pedig általában a csütörtök. A Magyar Posta a csomagkézbesítőket 2015 év végén POS terminálokkal látta el, így a megrendelt áruk értékének átvételkor történő kiegyenlítésére már készpénzmentes fizetési megoldást is biztosít, amely kártyás vásárlási tranzakciónak minősül.